Imestyskirjan merkit ja WW3

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ilmestyskirjaan sisältyvä selonteko lopun ajan tapahtumista on tulkittavissa ratkaisevia yksityiskohtia myöten selostukseksi ydinaseilla käytävästä suursodasta ja sen tapahtumista. Kirjassa ei ole lainkaan symboliikkaa, mutta se on tullut ymmärrettäväksi vasta viimeksi kuluneen 60 vuoden aikana.

Ilmestyskirjassa on teknisiä tapahtumia koskevia havaintoja selostettu mitä yksinkertaisimmin, ei-teknisin ja silti erittäin sattuvin sanoin. Tällainen mestarillinen esitys on mahdollista erittäin teräväkykyiselle havaitsijalle (Johannes), joka kuitenkin kuuluu tekniseltä tasolta aivan toiseen aikakauteen kuin hänen selostamansa tapahtumat - nykyisin mitoin katsottuna tyystin ei-tekniseen aikakauteen 2000 vuotta sitten.

Ilmestyskirjan asioiden on varsinkin menneiden aikakausien ihmisistä täytynyt tuntua aavemaisen fantastisilta. Vielä 1940- ja 1950-luvuilla ilmestyneistä Raamatun uusista käännöksistä ilmenee, että alkutekstin tulkitsijat katsoivat olevansa pakotettuja selittämään pahoiksi hengiksi ja demoneiksi asioita, jotka vuodesta 1960 lähtien näyttävät olevan mitä nykyaikaisimpien taisteluvälineiden tarkkaa kuvausta. Kirjassa esitetään asioita, jotka luonnontieteen käsityksen mukaan näyttivät tyystin menettäneen kaiken uskottavuuden (taivaalta putoavat tähdet - satelliitti), mutta jotka nyt ovat saaneet uuden käsitesisällön ja tulleet kaikkialla maailmassa tunnetuiksi.

Ilmestyskirjan mukaan aikojen lopussa tapahtuu ydinsota, mm. seuraavasti: Tältä pohjalta sanomaa tulkittaessa siitä ei voida osoittaa puuttuvan ainoatakaan niistä merkittävistä aseista, joita taktisten ja strategisten vaatimusten mukaan on jo suunniteltu tai voidaan ajatella käytettävän. Toisaalta ei Ilmestyskirjassa, sen tätä tapahtumasarjaa koskevissa luvuissa selosteta ainoatakaan sellaista ilmiötä, joka ei olisi juuri tämäntapaisessa sodassa odotettavissa.

1.Sinettien avaamiseen liittyen Johannes kertoo: "Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: 'Tule!' Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: 'Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin!' " (Ilm. 6:5, 6).
-Denari oli Jeesuksen aikana miehen päiväpaikka ja koiniks-mitta vastasi yhtä päiväannosta jyviä. Tämä profetia osoittaa viljan hinnan kalleutta. Yleisesti onkin hyväksytty tulkinta, että kolmas sinetti paljastaa lopun aikoina esiintyvän nälänhädän. Mikä on kokoajan otsikoissa? Ruuan hinnan kallistuminen ja nälänhätä.

2.Kuudennen sinetin avaamiseen liittyy suuri maanjäristys sekä taivaan tähtien putoaminen maahan, minkä seurauksena "maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin" (Ilm. 6:15).
-Tämä on selvä kuva pommisuojista, joista ihmiset etsivät turvaa sodan aikana.

3.Pasuunoihin liittyen Johannes kertoo mm.: "Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasuunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja (-Tässä on kuvaus atomisotaan liittyvistä pommituksista.), ja ne heitettiin maan päälle ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.(-Maalle tapahtuvat pommitukset saavat aikaan paloja niin laajassa mitassa, että Johanneksen aikana sellainen ei ollut mahdollista.) Ja toinen enkeli puhalsi pasuunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri tulena palava vuori;(-Mereen pudotettuna atomipommi synnyttää vuorta muistuttavan patsaan.) ja kolmas osa merta muuttui vereksi,ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.(-ja saa aikaan suuria tuhoja meren elämässä ja laivoissa.) Ja kolmas enkeli puhalsi pasuunaan: niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin. Ja tähden nimi oli Koiruoko. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt"(-Atomipommin putoaminen aiheuttaa juomavedessä radioaktiivista saastetta, mikä tappaa ihmisiä.) (Ilm. 8:7-11).

4.Kuudennen pasuunan yhteydessä Eufrat-joen luo oli kerääntynyt suuri armeija, josta Johannes kertoo: "Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin sen luvun".
-Johanneksen näkemän hirvittävän ratsujoukon luku, 200 miljoonaa, on niin suuri, ettei vieläkään ole päädytty näin suuriin armeijoihin kahdessa maailmansodassa.

5.Sitten hän kuvaa, miltä näyttivät hevoset: "ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi. Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta. Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittavat"(Ilm. 9:16,17-19).
-Ratsujoukkoja koskeva kuvaus on kuvaus hyökkäysvaunuarmeijasta (suujarrulla varustettuja).

6.Selostaessaan poikalapsen synnyttävän vaimon pakoa erämaahan Johannes kirjoittaa: "Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan..."(Ilm. 12:14).
-Myös Ilmestyskirjassa tulee esille se, että lentokone on keksitty.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Eiköhän kaikki armeijat yhteensä liikekannalle laitettuna ole helposti 200 miljoonaa. Kiinalaisia on 1500 miljoonaa, sieltä tulee helposti jo iso osa.

Vierailija

Olishan se hassua, jos 2000 vuotta sitten olisi kirjoitettu atomipommeista.

Mutta jos Raamatussa sanotaan että "Kaikki saaret katosivat, eikä vuoria näkynyt enää", niin varmaan joku palstan asukki kysyy että entä Mt. Everest ?

Vierailija

Höh. Ensin alustuksessa sanottiin, että asiat sanotaan suoraan ja ilman symboliikkaa, mutta silti se on tuota samaa "väkevää tulkintaa".

Leijonanpäisistä hevosista saat tankkeja ainoastaan tulkitsemalla sitä oman aikasi perspektiivistä. Ja suuret metsäpalot on kyllä huomattavasti suurempia kuin yksikään pommituksen aiheuttama tulipalo koskaan.

Uskikset on kyllä niin höpöjä.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Noiden "ennustuksien" tulkinnallisuus on kyllä niin vahva ,että ei voisi mennä noilla eväillä vielä sanomaan niitä ennustuksiksi . Miksi ei tosiaankaan puhuttu termeillä ,jotka olisivat tunnistettavia tänä päivänä. Tämä olisi ollut täysin mahdollista ja olisivat voineet selittää ihmeelliset termit sen ajan ihmisille sillä ,että näitä olisi myös tarkoitus tulkita tulevaisuudenkin ihmiset.
Nyt jään vain mielikuvia ja tulkintoja asioista , esim panssarivaunu => leijonanpäinen hevonen yms .
Sama ongelmat pätevät tulkinnoista Nostradamuksen "ennustuksista" , koska kyseiset tapahtumat ovat saattaneet tapahtua varhaisemmalla kaudella , ennen Nostradamusta.
Niitä tapahtumia ,kun ei ole taidettu laittaa tarkkaan ajalliseen järjestykseen.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Oma mielikuvitukseni ei riitä tulkitsemaan mikä tekninen yksityiskohta hyökkäys-/panssarivaunussa muistuttaa hevosen häntää, joka on käärmeen kaltainen (ilmeisesti karvaton, taipuisa ja kiemurtelevainen) ja joka aiheuttaa suurta tuhoa. Tykinputki ei myöskään muistuta erityisen huomattavasti sen enempää hevosen päätä kuin käärmettäkään...

Vierailija
Tombu
Höh. Ensin alustuksessa sanottiin, että asiat sanotaan suoraan ja ilman symboliikkaa, mutta silti se on tuota samaa "väkevää tulkintaa".

Leijonanpäisistä hevosista saat tankkeja ainoastaan tulkitsemalla sitä oman aikasi perspektiivistä. Ja suuret metsäpalot on kyllä huomattavasti suurempia kuin yksikään pommituksen aiheuttama tulipalo koskaan.

Uskikset on kyllä niin höpöjä.

Mitenkä Johannes olisi voinut kuvata niitä paremmin? Eihän hänellä voinut olla mitään käsitystä mitä hän katselee. Katso näitä kahta kuvaan:

Aavikkosodassa tankeilla on desert camouflage, joka saa sen sulautumaan taustaan aivan kuten leijonallakin. Diesel moottorin ääni on varmasti kuulostanut hänen korvissaan yhtä pelottavalta kuin leijonan karjunta.
Aika hemmetin hyvä kuvaus tankista 2000 vuotta sitten.

Käärmeen pää joka syöksee tulta:

Suuret metsäpalot tyyliin kolmas maailmansota:

Nagasaki, August 10, 1945

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Kyllähän sinä Kiksu nyt kirjoittelet vanhoja juttuja, nämä viimeiset ennusteet 50-luvulta lähtien sisältävät aina atomisodan hävityksen. Mitä taastulee nälänhätiin, on niitä ollut kaikkina aikoina. Miksi juuri rikkaiden länsimaiden ruoan hinnan kohoaminen olisi merkki maailmanlopusta? Tankkeja en lähtisi vertaamaan leijonaan, enkä tähtien putoamista atomisotaan.

Minun ennusteeni on seuraava. Se ei ole Johanneksen ilmestyksen veroinen, se kertoo ihmiskunnan selviävän tästäkin nälänhädästä, vaikka moni kuoleekin aliravitsemukseen. Pieni maailmanloppu kohtaa meitä kaikkia aikanaan, mutta ihmiskunta voi hyvin vielä tuhansia vuosia. Suuret tieteen saavutukset tulevat muokkaamaan yhteiskuntaa ja johtavat myös ennenkokemattoman haasteellisiin päätöksentekotilanteisiin joilla on suuri vaikutus ihmiskunnan tulevaisuudelle.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

"Tulee aika, jolloin ihmiset tulevat hulluiksi. Mutta kun he näkevät jonkun, joka ei olekaan hullu, he hyökkäävät hänen kimppuunsa ja sanovat: Sinä olet hullu, sinä et ole meidän kaltaisemme" -Pyhä Antonios

---

Kuinkahan pitkään tämän tyylinen valistuksenaika/(valituksenaika) sitten on ollut olemassa, että normaalit pulliaiset tekevät toteamuksia. Varmasti voimakkaat valtiot pystyivät ennen sanan ja ajattelunvapautta pitämään kurissa. Samalla ihmisen kehittymistä älyssään tai ajattelunsa laajuudessa. Ei lause oikestaan selitä mitään, kun sen mikä on totta eli laumoittuminen ja asioihin uskominen. Voisin väittää, että olisin viisastunut ja en tekisi enää tuolla tavalla. En jaksaisi vain vaivautua hyökkäämään yksittäisen ihmisen luokse. (Vartauskuvallisesti kyseessä voisi olla, vaikka kokonainen ajattelussa yhtenäinen kansakunta)

Peloita ja hallitse. Lopulta et hallitse itseäsi, vaan systeemi kaatuu ihmisestä itsestään lähtien. Kriisit voivat aiheuttavat tilanteita ja kaaosta. (Islam toki voi nousta ellei sen saarnaajia saada kuriin) , yksi johtaja malli kansakunnan ihmistaloudessakin on esittänyt parhainta malliaan, jos ei yhteen suuntaan pokkailla. Asiat eivät tule toimimaan. Monoteismi on koossa pitävä voima, niin monella tasolla, että turha edes luetella. Suoranaista monen tahon ymmärrystä ja hyväksyntää toki pyritään opettelemaan, mikä varmasti voisi tulevaisuudessa saattaa ihmisen kehittyneemmälle tasolle, jos hänen sitten tarvitsee olla kaksilla jaloilla kävelevällä otukselle olla arvollinen.

Hyvin polkee.

Vierailija
Kiksu
Mitenkä Johannes olisi voinut kuvata niitä paremmin? Eihän hänellä voinut olla mitään käsitystä mitä hän katselee. Katso näitä kahta kuvaan:

Kuin kaksi marjaa: leijonapäinen hevonen / vihreä tankki. Tämän tason tulkinnalla saat leijonasta ihan mitä haluat.

Ainoa järkevä tulkinta on että kaikkia sieniä, jotka löytää, ei pidä syödä

Reiska
Seuraa 
Viestejä5099
Liittynyt6.5.2007

Oliss tästä aiheesta voinu kehittää jotai fiksumpaaki..

Eikös siinä mainittu kymmenpäinen hirviö, jolla oli seitsemän kruunua??

Kymmenen pahetta joista seitsemän pääsee hallitsevaan asemaan. Tai seitsemän pahaa johtajaa, kolme jotain muuta hirvitystä..

Ja babylonin huora, vai oliko se jokin muu juttu?? Joku tärkeässä kohtaloihin vaikuttavassa asemassa oleva saa Ilen kohtalon..

Ja sitten vielä väärä profeetta.. Asioita vääristelevä media, asian kärvistely.. CIA antoi väärää infoa Irakin aseista.. Tai sitte se olen minä, kun virittelen tälläsiä ennusteita.. Tiedä sitä sitte..

Juu, joskus muutama vuos tulin ton pätkän lukeneeks, ny ei oikei enää muista..

Per se

Vierailija

Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne. Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua. Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen. Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.

Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki,

että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan,

että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat