Miks ihmiset höpöttää omituisia?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen huomannut että normaalit ihmiset aina keksii jotain tekosyitä, toki normien mukaan pitääkin keksiä tekosyitä.

Sitten ihmiset jaksaa jauhaa jotain ihme olematonta sanallista tuotosta mikä ei tarkoita mitään, tämäkin toki ihan normaalia. Ei kai ne muuten niin käyttäytyisi.

Mulla on kuitenkin huonot sosiaaliset taidot niin sanon asiat suoraan.

Kommentit (14)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
tiäremiäs
Sitten ihmiset jaksaa jauhaa jotain ihme olematonta sanallista tuotosta mikä ei tarkoita mitään, tämäkin toki ihan normaalia. Ei kai ne muuten niin käyttäytyisi.

Niino. Ne kapeakatseiset ihmiset eivät myöskään yleensä ymmärrä yksinkertaisesta tarinasta pointtia, kun ne tuijottavat vai sanoja. Sellaisia on tälläkin palstalla runsaasti.

Puolikuu
Seuraa 
Viestejä326
Liittynyt1.1.2006
tiäremiäs

Mulla on kuitenkin huonot sosiaaliset taidot niin sanon asiat suoraan.

Joo, paljon on omituisia höpöttäjiä jotka eivät löydä edes omasta puheestaan oleellista. Puhumattakaan siitä, että pystyisivät tiivistämään asiansa niin, että jaksaa kuunnella.

Tiedä sitten noiden sosiaalisista taidoista. Väsyttäviä ovat.

Hohhoijakkaa

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Vaikea sitten sanoa onko valheellisuuteen "pyrkiminen" sitten joskus toimivaakin, kun haluaa omistautua asialle. Voihan siitä tieteellisesti mitattuna tulla joskus valmistakin. Oppiihan vanhakin koira joskus istumaan. Olisinko joskus luullut osaavani kirjoittaa? Olisinko joskus todennut olleeni hetkellisesti väärässä, tahtomattani. Todellakin näin on tapahtunut. Ei kait todellista opi kuin virheellistämällä pointtia. Naurettavaa puhua koko iänkestävästä oppimisesta, kun se on paljon existenttiaalisempi prosessi. ... aivan sama, en jaksa venyttää, että ei kirpoa kakat housuun ja mene sivutte asiasta.

Hyvin polkee.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Eräskin tapaus johon olen törmännyt, että on liikaa elopainoa ihmisellä niin ei voi harrastaa liikuntaa, vaikka itse tiedostaa että on ylipainoinen ja kokee sen näköjään ongelmaksi.

Ei voi harrastaa liikuntaa koska kokee ylipainon haitaksi ja tekee liikkumisesta raskaampaa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Ei voi harrastaa liikuntaa koska kokee ylipainon haitaksi ja tekee liikkumisesta raskaampaa.

Ei toi ole välttämättä omituista höpöttämistä, vaan voi olla ihan todellinen ongelma. Liikunta tuntuu ylipainoiselle huonokuntoiselle todella raskaalle ja tieto, että ylipainosta pääsemiseen tarvittaisiin mahdollisesti vuosien liikuntaurakka, lannistaa.

Se on tietysti totta, että liikunta on tehokas ylipainon poistaja, jos vaan jaksaa liikkua.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005

OT: Liikunta on itse asiassa suhteellisen huono ylipainon pudottaja ruokavaliomuutoksiin verrattuna, mutta välttämätön lihaskunnon ylläpitämiseksi laihdutuksen aikana ja painon pitämiseksi kurissa laihdutuksen jälkeen.

Tekosyyt ovat varmaan olemukseltaan sellaisia, että ne on keksitty kiireessä, paljastuvat muutoin kovin helposti tai vaikuttavat sellaisilta. Fiksuutta niidenkin käyttö vaatii, mutta sellaiseen jää nopeasti koukkuun, etenkin kun niitä alkaa käyttämään liikaa. Kuten "valkoisten valheiden" tapauksessa. Tai jättämällä jotain kertomatta. Valehtelu yleensäkin on kovin tulkinnanvarainen ja kontekstista riippuva asia, puhumattakaan henkilöä koskevista mielikuvista ja karismasta.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Tunnen ihmisiä, jotka ovat oman lihavuutensa vankeja. Monisairauksien vuoksi kuntoliikkumista ei voi harrastaa.
Ei ole kuntosaliin menemistä ja Uimahallit ovat kaukana. En kadehti heitä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
Neonomide
OT: Liikunta on itse asiassa suhteellisen huono ylipainon pudottaja ruokavaliomuutoksiin verrattuna, mutta välttämätön lihaskunnon ylläpitämiseksi laihdutuksen aikana ja painon pitämiseksi kurissa laihdutuksen jälkeen.

No joo, ihan totta. Liikunta auttaa enemmänkin fyysiseen kuntoon ja tietysti myös henkiseen, joka taasen auttaa jaksamaan laihdutusta. Ruokavalio on silti painon pudotuksen ykköskonsti. Mutta ot tosiaan, meinaa mennä laihdutuskeskusteluksi, kun piti puhua paljone tärkeimmistä jutuista eli omituisia höpöttävistä ihmisistä.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Eikö kukaan viitsinyt avata tätä: http://puppulausegeneraattori.fi/

"Tapahtumat viime aikoina osoittavat, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuunalaisia kontradiktioita. "

Tällä saa upeita puppulauseita eri aihealueilta painamalla siitä "Luo uusi puppulause"-napista

"Yksilötasolla luulisi olevan selvää, että looginen asennoituminen kuvailee yhä enemmän meitä haittaavia taakkoja. "

Näillä lauseilla saisi vaikka kahden tunnin puheen, kun liittää vaan peräkkäin.
Näitä riittää vähän pidempäänkin puheeseen.

Vierailija

Mielestäni eturivin poliittisia pupputaiteilijoita on Ilkka Kanerva. Telkussakin puhuu pitkät rivit sanomatta mitään.

Uusimmat

Suosituimmat