Vetyperoksidi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävin kaupassa etsimässä valkaisuainetta(vetyperoksidia siis) enkä löytänyt mistään. Mistä sitä voisi saada? Tarvetta olisi 10-30% seokselle, suuremmat syövyttää.

Mihin muuten perustuu vetyperksidin valkaiseva vaikutus?

Sivut

Kommentit (16)

Piett
Seuraa 
Viestejä771
Liittynyt12.4.2007

Apteekista tosiaan ainakin joskus sai, mutta isommat erät saattaa olla hieman konstikkaita/kalliita. Jos on "käytettävissä" jonkin firman Y-tunnus, niin tämmöinen nettikemikaalikauppa löytyi josta löytyy järkihintaan :

http://www.cheminent.fi/

Toimitusajat eivät päätä huimaa, mutta kuitenkin.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10607
Liittynyt16.3.2005

Vetyperoksidi ei syövytä, se hapettaa. Valkaiseva vaikutus perustuu siihen, että vetyperoksidin hajotessa hapeksi ja vedeksi happi hapettaa ja valkaisee väriaineet. Väkevämpiä liuoksia kuin 30 % ei tavallisesti valmisteta, ne räjähtävät liian helposti, kun vetyperoksidin hajotessa syntyvä happi hajottaa lisää vetyperoksidia.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
Piett
Apteekista tosiaan ainakin joskus sai, mutta isommat erät saattaa olla hieman konstikkaita/kalliita. Jos on "käytettävissä" jonkin firman Y-tunnus, niin tämmöinen nettikemikaalikauppa löytyi josta löytyy järkihintaan :

http://www.cheminent.fi/

Toimitusajat eivät päätä huimaa, mutta kuitenkin.

Jos sitten haluaa tilata kiitolinjan kautta ja maksaa 25€ toimituskuluja + alv. toimituskulusta ja tuotehinnoista.

Posti ei tunnetusti kuljeta tuon kaltaisia kemikaaleja.

Vierailija
Danivy
Kävin kaupassa etsimässä valkaisuainetta(vetyperoksidia siis) enkä löytänyt mistään. Mistä sitä voisi saada? Tarvetta olisi 10-30% seokselle, suuremmat syövyttää.

Mihin muuten perustuu vetyperksidin valkaiseva vaikutus?

Mitä ajattelit valkaista?
Outoa että nimimerkit jotka kyselee kemikaaleja, joita voi käyttää laittomiin tarkoituksiin ovat kirjoittaneet yleensä vain yhden viestin.
Normaalista kaupasta löytyy natriumhypokloriittia sisältävää valkaisuainetta superkloriitti tms. nimellä.

Vierailija

Olen lukenut foorumeita pitkän aikaa, mutta nyt kun päähän pälkähti kysymys jolle luulisi saavan vastauksia alan porukalta, rekisteröidyin. Oma on murheesi jos näet joka puolella salaliittoja, pommimiehiä, teinikyllämätiedänmitämäteen porukkaa. Minä en niihin kuulu.

Cheminentistä kysyin jo tavaraa mutta homma on varauksessa koska toimitus kusee. Pitäisi ajaa toistasataa kilsaa lähimpään toimituspaikkaan ellei tahdo maksaa tuonnista joka näillä matkoilla alkaa melkein olla jo järkevää. Se sitten miksi kysyin täältä mistä veepeetä vois saada oli ajattelin saisiko vastaavaa tavaraa ihan tavallisesta kaupasta vaikken sitä itse löytänytkään. Seuraavan kerran tartun myyjää hihasta ja kysyn.

Vierailija

Monien kemikaalien saanti on vaikeutunut, kun linkittyvät räjähteisiin.
Tavallista 3% suuvesiperoksidia kai saa, mutta 30% "perhydroli" voi olla
jo kiven alla, se hajoaa nopeasti jopa sellaisilla katalyyteillä, joita on
vaikkapa syljessä ja raa´assa perunassa. Kaliumpermanganaatin kataly-
soimana tulee tulista höyryä räjähdysmäisesti ( vielä vahvempana tällä
katalyytillä käytti aikoinaan mm. saksalaisten V-2 -raketin polttoaine-
pumppu ja Walther-sukellusvene, huhutaan myös venäläisen Kurskin
torpedojen käyttäneen sitä ja nehän upottivat tämän ydinsukellusveneen ).

Vierailija
Danivy
Olen lukenut foorumeita pitkän aikaa, mutta nyt kun päähän pälkähti kysymys jolle luulisi saavan vastauksia alan porukalta, rekisteröidyin. Oma on murheesi jos näet joka puolella salaliittoja, pommimiehiä, teinikyllämätiedänmitämäteen porukkaa. Minä en niihin kuulu.

Cheminentistä kysyin jo tavaraa mutta homma on varauksessa koska toimitus kusee. Pitäisi ajaa toistasataa kilsaa lähimpään toimituspaikkaan ellei tahdo maksaa tuonnista joka näillä matkoilla alkaa melkein olla jo järkevää. Se sitten miksi kysyin täältä mistä veepeetä vois saada oli ajattelin saisiko vastaavaa tavaraa ihan tavallisesta kaupasta vaikken sitä itse löytänytkään. Seuraavan kerran tartun myyjää hihasta ja kysyn.

Osta apteekista, ei se ole halpaa sielläkään, ei sitä ruokakaupoissa myydä.
Miksi kloriitti ei kelpaa, mitä meinaat valkaista?

Vierailija

No joo, apteekistahan sitä saa. Cheminenttiin verrattuna siinä on tietysti se "apteekkilisä" mutta halvemmaksi tulee sieltä ostaa(22€/l apteekissa, 17€/l Cheminentissä+150km^2 ajomatka tai 50e toimitusmaksu ovelle tuotuna).

Tuosta väkevyydestä puheenollen. Varovasti hiljakseen keittelemällä siitä saa vaikka 100% seoksen, sillä H2O2 kiehumispiste on 110'C. Napit kaakkoon kääntämällä kuitenkin myös se hajoaa ja kiehuu taivaalle. Kaikkia muita yli 100'C kiehumispisteen omaavia vesi-X - seoksia koskee sama sääntö.

Vierailija
Danivy

Tuosta väkevyydestä puheenollen. Varovasti hiljakseen keittelemällä siitä saa vaikka 100% seoksen, sillä H2O2 kiehumispiste on 110'C. Napit kaakkoon kääntämällä kuitenkin myös se hajoaa ja kiehuu taivaalle. Kaikkia muita yli 100'C kiehumispisteen omaavia vesi-X - seoksia koskee sama sääntö.

Säännöt ovat luultavasti itse keksittyjä, vetyperoksidia voi väkevöidä tislaamalla alennetussa paineessa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Voiko vetyperoksidia käyttää bakteerien torjuntaan kynsissä, jos sen vahvuus on 6%.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

anama
Seuraa 
Viestejä51
Liittynyt6.2.2011
Danivy
No joo, apteekistahan sitä saa. Cheminenttiin verrattuna siinä on tietysti se "apteekkilisä" mutta halvemmaksi tulee sieltä ostaa(22€/l apteekissa, 17€/l Cheminentissä+150km^2 ajomatka tai 50e toimitusmaksu ovelle tuotuna).

Miksi tuo ajomatka on neliökilometreinä? Repesin En oikein usko, että ymmärrät kemiasta mitään, kun et edes osaa ilmoittaa matkoja oikeassa yksikössä. Varmaan oikeasti tarkoitit +2* 150km ajomatka?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat