Helppo vety on täällä. Kiitos

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitipä rekisteröityä ihan vaan provoillakseni hienolla ja toimivalla löydöllä jolla voi tuottaa vetyä ilman ulkoista virtaa (Linnar Griffin style hydrogen on demand). Demineralisoituun (akkuvesi) lykätään aineet ja kovametalli katodi sekä sinkki anodi jotka yhdistetään vaikapa kupari langalla. Reaktio on endoterminen ja kiihtyy veden lämpötilan noustessa. Elektrolyyttinä Kaliumhydroksidiä

Eli sitten asiaan. Kemiallisen reaktion kaava on:
(c) meinaa että kyseinen tuote on kolloidisessa muodossa

1) 4Ag(c)+ + 2Zn ---> 2Zn2+ +4Ag(c)
2) 4Ag(c) --> 4Ag(c)+ + 4e- (hapettuminen sinkki anodilla)
3) 4H2O + 4e- --> 2H2 + 4OH- (pelkistyminen kovametalli katodilla)
4) 4OH- --> 2H2O + O2 + 4e- (hapettuminen sinkki anodilla)
5) 2Mg(c)+ + 4e- --> 2Mg(c) (pelkistyminen kovametalli katodilla)
6) 2Zn2+ + 2Mg(c) ---> 2Mg(c)2+ + 2Zn (sinkki anodin palautuminen)

Ja reaktio lähtee taas käyntiin ykkös kohdasta.
Käytännössä sinkki anodi palautuu hitaammin mitä kuluu joten aivan snadia virtaa (sormiparisto) tarvitaan sinkkin palautumiseen.
(Tää kaava on kopio alkuperäisestä patentista)

Kiitän ja kuittaa. Oma prototyyppi "reaktori" valmistuu piakkoin jahka saan sinkin puikkomuotoon ja magnesium kolloidi muotoon. Epäilijöille, kokeilkaa itse, materiaalit ei maksa paljon paskaakaan (ellet ole surkea köyhä).

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Ja niin vielä linkkiä pariin videoon joissa tätä reaktiota käytetään.
http://youtube.com/watch?v=OnS4kfHNOEY (alkuperäinen Linnard Griffinin systeemi)
http://youtube.com/watch?v=iUDBJCRCe_E (ResinRatin pieni reaktori testi)
http://youtube.com/watch?v=1p_POzKoGr0 (sama reaktori ylempänä, 250 tuntia pyörineenä)
http://youtube.com/watch?v=fFb--kYzjdg (mini testi jossa näkyy kolloidisen hopean vaikutus)

Tsiinä

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

jippii, maailma pelastuu. Sitten vaan odottelemaan nobelin palkintoa, odotellessa voitkin rakennella niille pysteille palkintokaappia. Kolminkertaisella lakkauksella saat kestävn ja hienosti kiiltävän pinnan.

Vierailija

hehe. Arvasimpas millasen vastaan oton tämä homma saa. Noh mikäpäs siinä. Ei tällä kuulkaa maailmaa pelasteta, vaan saadaan helposti itse tuotettua vetyä. Kummastuttaa, että "tiede" foorumilla on tällänen meininki. Ja ottaisin mieluusti vastaan kommentteja jotka selittäisivät miksi tämä reaktio ei toimisi (joka muuten käy parhaillaan tässä pöydällä). ??

Vierailija

Miten sait ratkaistua nuo sinun "magnesium-ongelmat" 26 minuutissa? Haluaisin tietää ihan vain mielenkiinnosta.

Vierailija

Puuh. Mikä tiede foorumi tämä on oikeen olevinaan. Eikö tuosta näy selvästi että homma toimii ilman magnesiumiakin. Magnesiumia tarvitaan vain sinkin palautumiseen, minun pöydällä pörräävässä systeemissä sinkki vain liukenee ellen anna vastasuuntaista virtaa. Use the brains plz.

Vierailija

haha!! vi##u toi ekan videon laitos näyttää vaaralliselta

en ymmärrä kemiasta yhtään mitään mutta mikäli toi toimii, onneksi olkoon vaan, kyllä jokaisella pitää olla mahdollisuus tuottaa vetyä omaan käyttöön

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Googlasin Linnard Griffithia ja löytyi yksi hieman tarkempi kuvaus prosessista. Kuvauksen mukaan kyseessä ei ole mikään ikiliikkuja,
vaan reaktio on endoterminen ja ottaa energiansa elektrodien ja ympariston lämpötilaerosta:

...
Also, due to the endothermic nature of the reaction, it was
proposed that energy was being absorbed into the reaction medium
from the temperature differential between the medium and the
surrounding atmosphere. This temperature differential represents
energy that is essentially from the sun that warms our atmosphere
and is energy that is constantly available for use. Just like an ice
cube absorbs the energy from the warmer air around it to melt, so
this electrolysis process absorbs energy from the warmer air
around it to aid in powering the reaction of hydrogen production.
...

En tunne kemiaa niin hyvin, että pystyisin lainkaan arvioimaan ao. reaktioita.

Arveluttavaa on kuitenkin mielestäni se, että artikkeli löytyy http://www.overunity.com -verkkosivuilta, joka ei välttämättä ole niitä
kaikkein uskottavimpia lähteitä...

Artikkeli:

An Extended Time Operational Study of a Hydrogen
Electricity Generator Based Off a Modification of the Linnard
Griffin Electrolysis Patent.
David B. Rybarczyk
Revised: November 20, 2007

Löytyy tuolta:
http://tinyurl.com/5ussxd

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Enpä näe kirjottaneeni että systeemi olisi mitenkään päin "ikiliikkuja" taikka edes "overunity" juttuja. Näen tämän erittäin käteväksi tavaksi tuottaa vetyä "on demand" ainoastaan sinkin palauttamiseen tarvitaan vain vähän apu virtaa jotta reaktiota saadaan pitkitettyä, siltikään ei homma toimi ikuisesti. Sekin selviää jos jaksaa vilkaista resinratin videoita 400h testistä. Reaktio yhtälö jonka kirjoitin ei ole Linnard Griffinin käsialaa vaan ResinRatin, jonka videoita oli esillä aijemmin. JA kyllä ohjeet on myös julkaistu overunity foorumilla, samalla pitää myöntää että tuo foorumi on 99% täyttä roskaa ja mitä ihmeellisimpiä ikiliikkuja virityksiä täynnä.

---Muokkaus---
Okei, ensimmäisessä postauksessa _voisi_ olla selkeämmin sanottu että sinkin palautuminen ei ole täydellistä, pienen vastasuuntaisen virrankaan kanssa. Magnesiumin läsnäollessa sitä kuitenkin tapahtuu pitkittäen reaktiota.
---/muokkaus---

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
FiNRJ
Enpä näe kirjottaneeni että systeemi olisi mitenkään päin "ikiliikkuja" taikka edes "overunity" juttuja.

En noin väittänytkään, halusin vain tuoda esiin sen seikan, että kyse
ei välttämättä ole mistään n. miljoonasta aikaisemmin esitetystä ikiliikkujavirityksestä, vaan härpäke saattaa jopa toimiakin aivan
fysiikan lakien mukaan...

Henkilokohtaisesti tunnen tiettya skeptisismia viritysta kohtaan.
Huomattakoon, etta olen kemiallisten reaktioiden suhteen maallikkotasolla.

Näen tämän erittäin käteväksi tavaksi tuottaa vetyä "on demand" ainoastaan sinkin palauttamiseen tarvitaan vain vähän apu virtaa jotta reaktiota saadaan pitkitettyä, siltikään ei homma toimi ikuisesti. Sekin selviää jos jaksaa vilkaista resinratin videoita 400h testistä. Reaktio yhtälö jonka kirjoitin ei ole Linnard Griffinin käsialaa vaan ResinRatin, jonka videoita oli esillä aijemmin. JA kyllä ohjeet on myös julkaistu overunity foorumilla, samalla pitää myöntää että tuo foorumi on 99% täyttä roskaa ja mitä ihmeellisimpiä ikiliikkuja virityksiä täynnä.

Jeps...

---Muokkaus---
Okei, ensimmäisessä postauksessa _voisi_ olla selkeämmin sanottu että sinkin palautuminen ei ole täydellistä, pienen vastasuuntaisen virrankaan kanssa. Magnesiumin läsnäollessa sitä kuitenkin tapahtuu pitkittäen reaktiota.
---/muokkaus---

Ei mitiä, seuraan mielenkiinnolla kommentteja ja muita senkaltaisia...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Armeijassa kyl sääpallot täytettiin itse tehdyllä vedyllä jos ei ollu puteleita mukana. Pannuun vesi ja kemikaalit.

Vierailija

Aivan olenkin huomannut skeptisyyttä tällä foorumilla, varsinkin vaihtoehtoisia energian tuotto menetelmiä kohtaa. Toisaalta minun lukemat langat ovatkin käsitelleen ikipyörää a lá maalaisukko sekä jonkun tuulivoima hehkuttajan ketjuja. Jotenka aijon postata kuvalliset ohjeet kuinka tämä homma toimii ja jokainen foorumilainen voi itse tämän myös testata. Koe on miniatyyri kokoa, koska kerrostaloasuntoni ei paikkana houkuttele suurempiin kokeisiin.Tämä kuitenki vasta parin tunnin kuluttua kun olen päässy töistä kotipuoleen.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
FiNRJ
Aivan olenkin huomannut skeptisyyttä tällä foorumilla, varsinkin vaihtoehtoisia energian tuotto menetelmiä kohtaa. Toisaalta minun lukemat langat ovatkin käsitelleen ikipyörää a lá maalaisukko sekä jonkun tuulivoima hehkuttajan ketjuja. Jotenka aijon postata kuvalliset ohjeet kuinka tämä homma toimii ja jokainen foorumilainen voi itse tämän myös testata. Koe on miniatyyri kokoa, koska kerrostaloasuntoni ei paikkana houkuttele suurempiin kokeisiin.Tämä kuitenki vasta parin tunnin kuluttua kun olen päässy töistä kotipuoleen.

Ei tässä kukaan jäniksen seljässä ole...

--
Seppo P.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
palpatine
Armeijassa kyl sääpallot täytettiin itse tehdyllä vedyllä jos ei ollu puteleita mukana. Pannuun vesi ja kemikaalit.

Eiköhän entivanhaiset vappupallot täytetty jollain tuon tapaisella ?
Toki olihan silloin vetyä tavallisissa kaasupulloissakin.

Muuten. Miksi vety oli vaarallista vappupalloissa, joissa sen käyttö kiellettiin ? Suunnitelluissa vetyautoissa se ei enää olekaan vaarallista. Kumma juttu.

Vierailija
Puuh. Mikä tiede foorumi tämä on oikeen olevinaan. Eikö tuosta näy selvästi että homma toimii ilman magnesiumiakin. Magnesiumia tarvitaan vain sinkin palautumiseen, minun pöydällä pörräävässä systeemissä sinkki vain liukenee ellen anna vastasuuntaista virtaa. Use the brains plz.

...olisin vain ollut kiinostunut kuulemaan kuinka teit kolloidista magnesiumia.

Kuinka paljon muuten meinasit kerätä vetyä?

Vierailija

Tässä nopea vastaus ennen töistä lähtöä ja kotiin päin suuntausta. Kyllä vappupalloissa oli vetyä ja sopivassa suhteessa hapen kanssa sehän posahtaa iloisesti. Ja mikä tekisi tästä ei niin vaarallista on se että vety otetaan reaktiosta suoraan tarpeeseen, sitä ei tarvitse varastoida koska se on jo varastoituneena... vetenä. Camillolle, en ole itse tehnyt magnesium kolloidia vaan tilaan sitä. Muotoilin vain lauseen huonosti, pahoittelut.

To be continued...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat