ÄÄNI MENNYT

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietokoneesta ei kuulu ääntä, laitehallinnassa Ääni ja Peliohjaimet osassa Microsoft Kernel Wave Audio Mixer näyttä keltaista huutomerkkiä. Kun katsoo sen ominaisuudet siinä lukee "Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39)". Poistin sen ja asensin uudelleen mutta ei auttanut, sama virheilmoitus . Haluaisin saada tuon ajurin toimimaan ilman käyttöjärjestelmän uudelleenasentamista, koneen formatointia yms. koska se on vain yksi ajuri ja kyllä sen pitäisi jotenkin saada toimimaan..

Mitä pitäisi tehdä?

EDIT: Tajusin että äänet alkaa sekoamaan heti kun soitan mp3 tiedostoja

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ensinnä, Boottaa koneesi Ubuntun asennuslevyllä ja tarkista ettei ole ihan laitevika siinä sun laatikossa.. (ei ole ihan ehdoton testi, mutta jos äänet ei toimi sillä CD:llä, niin itse alkaisin jo huolestua, paljon parempi laitetuki on nykyään Ubuntussa kumminkin kun missään Windows versioissa, ellei lasketa kolmannen osapuolen tukea)

edit, lisätty b-kirjain (tämä sekunda langaton jättää välillä merkkejä väliin)

Vierailija
OzziXX
Ensinnä, Boottaa koneesi Ubuntun asennuslevyllä ja tarkista ettei ole ihan laitevika siinä sun laatikossa.. (ei ole ihan ehdoton testi, mutta jos äänet ei toimi sillä CD:llä, niin itse alkaisin jo huolestua, paljon parempi laitetuki on nykyään Ubuntussa kumminkin kun missään Windows versioissa, ellei lasketa kolmannen osapuolen tukea)

kyllähän se linux tekijälle uppoaa, mutta minä käytän ainakin wintoosaa vaikka olen PC.maailmassa ollut alusta asti. ubuntu on loistava mutta winukka helppo ja ongelmaton.
winukkaan uppoaa kaikki ohjelmat ilman mitään vitun kommervenkkejä

Vierailija
Markolainen
OzziXX

kyllähän se linux tekijälle uppoaa, mutta minä käytän ainakin wintoosaa vaikka olen PC.maailmassa ollut alusta asti. ubuntu on loistava mutta winukka helppo ja ongelmaton

En tarkoittanut että se pitää asentaa, sillä vaan testaten. Kaikki käyttää mitä kayttää, ja sillä se.

Ja kokemuksella voin sanoa että juurikin winukka EI ole helppo ja ongelmaton, mutta se on taas toinen asia.

Normaalitilanteesa nimittäin, aiheeseen palaten siis, pitäisi riittää ajureiden uudeellen asennus..

Vierailija
0508081929
Pystyyköhän ajureita asentamaan uudelleen esim. windowsin asennuslevyltä?

Tuskin, joissain harvoissa tapauksissa esim. jos sinulla on Wanha kone, niin ehkä..

Vierailija
OzziXX
Normaalitilanteesa nimittäin, aiheeseen palaten siis, pitäisi riittää ajureiden uudeellen asennus..

Miten? ja haluan asentaa vain sen yhden ajurin..

Vierailija
0508081929
OzziXX

Juurikin niin kuin käsittääkseni teit jo.

Vierailija
OzziXX
0508081929
OzziXX

Juurikin niin kuin käsittääkseni teit jo.

mutta tarvitsen ihan uuden ajurin, koska tuo nykyinen on nähtävästi hajonnut tai jtn, eli tarvitsen uuden kmixer.sys tiedoston. luulisin.

entäs jos tekee windowsin korjaus jutun tai jonkun? en tiedä edes miten se tehdään. auttaisiko se?

Vierailija
0508081929

entäs jos tekee windowsin korjaus jutun tai jonkun? en tiedä edes miten se tehdään. auttaisiko se?

Saattaa auttaa, eli Winkun asennus levy sisään, bootaten ja valitset korjaus asennuksen. Ennen tuotakin toimenpidettä kannattaa ottaa kaikki tärkeät talteen(hlökohtaisesti en kovin vakuuttunut ole tuosta toimenpiteestä, vaikkakin onnistuneesti oon tehnyt sen n. 20 kertaa), ja ottaa verkkoyteys irti kunnes saat varmistettua että virustorjunta/palomuuri varmasti toimii ennen verkkooon kytkemistä. Käsittääkseni nimittäin tuo korjausasennus palauttaa siihen tilaan käyttöjärjestelmän tiedostot missä ne oli levyltä asennuksen jälkeen (ainakin sen tarkoitus on ollut se), jolloin kaikki mahdoilliset tietoturvapäivitykset on männyttä..

Vierailija
Geneerinen
Netin ääreltä kuului villiä viidakkorummun pärinää, joka opasti tänne:

http://support.microsoft.com/kb/314060/

Vaikka ohjeessa puhutaan CD-asemasta niin sama huhu vihjasi että voisi toimia mikserinkin kanssa.

Kysymys kuuluu: Miten tuo sama ohje voi auttaa mixerin kanssa? Jos nuo samat toimenpiteet tekee täsmälleen niin.. öö.. juu..

Vierailija
OzziXX
Markolainen
OzziXX

kyllähän se linux tekijälle uppoaa, mutta minä käytän ainakin wintoosaa vaikka olen PC.maailmassa ollut alusta asti. ubuntu on loistava mutta winukka helppo ja ongelmaton

En tarkoittanut että se pitää asentaa, sillä vaan testaten. Kaikki käyttää mitä kayttää, ja sillä se.

Ja kokemuksella voin sanoa että juurikin winukka EI ole helppo ja ongelmaton, mutta se on taas toinen asia.

ja minä voin kokemuksella sanoa että winukkaan löytyy kaikki ajurit helpommin kun linukkaan ja on helpompi opettaa lapsille toiminta.
linukkaa yhtään halventamatta, kakkoskoneessa on kyllä linux, kiitos Linus Torvaldssin nero mieheksi

tosi on

Vierailija
OzziXX
Markolainen
OzziXX

ja minä voin kokemuksella sanoa että winukkaan löytyy kaikki ajurit helpommin kun linukkaan ja on helpompi opettaa lapsille toiminta.
linukkaa yhtään halventamatta, kakkoskoneessa on kyllä linux, kiitos Linus Torvaldssin nero mieheksi

Vierailija
OzziXX
Geneerinen
Netin ääreltä kuului villiä viidakkorummun pärinää, joka opasti tänne:

http://support.microsoft.com/kb/314060/

Vaikka ohjeessa puhutaan CD-asemasta niin sama huhu vihjasi että voisi toimia mikserinkin kanssa.

Kysymys kuuluu: Miten tuo sama ohje voi auttaa mixerin kanssa? Jos nuo samat toimenpiteet tekee täsmälleen niin.. öö.. juu..

Hyvä kysymys onkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat