Lisää kreationistihuijareita vankilaan...

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

FYI:

Ken Hovind istuu jo kymmenen vuoden kakkuaan Yhdysvaltain liittovaltion hoivissa, Adnan Oktar (=Harun Yahya) pääsee vuorostaan turkkilaiseen vankilaan:
http://www.reuters.com/article/artsNews/idUSL0992091620080509

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (9)

Vierailija
Seppo_Pietikainen
FYI:

Ken Hovind istuu jo kymmenen vuoden kakkuaan Yhdysvaltain liittovaltion hoivissa, Adnan Oktar (=Harun Yahya) pääsee vuorostaan turkkilaiseen vankilaan:
http://www.reuters.com/article/artsNews/idUSL0992091620080509[/quote]

Hovind joutui vankilaan - muistaakseni - veropetoksista. Hänen toimintaansa leimasi myös armoton piittaamattomuus kaikesta lainsäädännöstä sekä yhtä armoton rahankeruu herkkäuskoisilta.

Oktarin tuomio perustunee samoinen asioioihin, rahojen huijaukseen muilta.

Tosi mielenkiintoista tämä kreationistien ja uskovaisten moraali. Luther-säätiön papit huijaavat parhaillaan kasteissa täysin julkeasti, id-väki valehtelee päin naamaa elokuvissaan (ks. Expelled) ja maailma on täynnä vastaavia esimerkkejä. Helluntaisaarnaaja on tuomiolla insestistä tämän päivän lehtien mukaan ja johtaa kirkkokuoroa tästä huolimatta. Katolinen kirkko maksaa useissa maissa satojen miljoonien korvauksia pedofiliasta, Suomessa ortodoksimunkki sai samasta asiasta vankilatuomion.

Tuomioista ja vääryyksistä huolimatta uskovaiset esittävät tekopyhää moralismia ja puhuvat samalla ateismin moraalittomuudesta.

Tuhoaako uskonto ihmisten moraaliin ja eettisyyden ja avaa tie totaaliseen mielivaltaan uskonnon nimissä. Kun olen "valittu" voin tehdä ihan mitä vain. Karmaisevaa.

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Damasio
Tuomioista ja vääryyksistä huolimatta uskovaiset esittävät tekopyhää moralismia ja puhuvat samalla ateismin moraalittomuudesta.

Olen uskovainen. Ethän vain yritä leimata minua rikolliseksi noiden esimerkkiesi perusteella?

Damasio
Tuhoaako uskonto ihmisten moraaliin ja eettisyyden ja avaa tie totaaliseen mielivaltaan uskonnon nimissä. Kun olen "valittu" voin tehdä ihan mitä vain. Karmaisevaa.

Ei välttämättä, sillä myös ateistien ja muidenkin ei-uskovaisten parissa on havaittu moraalittomuutta ja epäeettisyyttä. Ehdottaisin asenteellisen lähestymistavan sijaa tieteellistä lähestymistapaa ilman ennakkoasennetta.

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

Vierailija
Chair
Damasio

Olen uskovainen. Ethän vain yritä leimata minua rikolliseksi noiden esimerkkiesi perusteella?

Damasio

Ei välttämättä, sillä myös ateistien ja muidenkin ei-uskovaisten parissa on havaittu moraalittomuutta ja epäeettisyyttä. Ehdottaisin asenteellisen lähestymistavan sijaa tieteellistä lähestymistapaa ilman ennakkoasennetta.

Lueppa uudestaan evoluutiokeskusteluun kirjoittamasi jutut. Voitko mennä oikeuteen niiden kanssa ja vakuuttaa, että niiden tiedot pitävät paikkansa ja että olet tarkistanut perusteet?

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Damasio

Chair

Damasio
Lueppa uudestaan evoluutiokeskusteluun kirjoittamasi jutut. Voitko mennä oikeuteen niiden kanssa ja vakuuttaa, että niiden tiedot pitävät paikkansa ja että olet tarkistanut perusteet?

1. Tuskin mikään oikeuslaitos ottaisi asiaa käsiteltäväksi. Tai voithan sinä yrittää, jos siltä tuntuu.

2. Damasio, onko sinussa miestä antamaan suoraan kysymykseen suora vastaus: Olen uskovainen. Yritätkö leimata minut rikolliseksi esimerkkiesi perusteella?

Vierailija

Chairin vastaus on erittäin tyypillinen kreationistivastaus, yritetään ujuttaa keskustelua ohi aiheesta.

Ei, Damasio ei syytä kaikkia uskovaisia rikollisiksi, vaan kummastelee uskonnollisten tahojen ateismin moraalista arvostelua kun omissa paukkuu koko ajan kovempia skandaaleja.

Vierailija

Vaatiiko uskovien moraali ulkopuolisen uhkan olemassaoloa? "Jos en käyttäydy ihmisiksi, niin Jumala rankaisee." Jos uskova menettää uskonsa jostain syystä, niin mitä tapahtuu? Hirrrveitä??
Miksi ateistin moraali toimii ilman ulkopuolista uhkaa? Ovatko ateistit niitä 'parempia ihmisiä'?

Vierailija
Syd
Vaatiiko uskovien moraali ulkopuolisen uhkan olemassaoloa? "Jos en käyttäydy ihmisiksi, niin Jumala rankaisee." Jos uskova menettää uskonsa jostain syystä, niin mitä tapahtuu? Hirrrveitä??
Miksi ateistin moraali toimii ilman ulkopuolista uhkaa? Ovatko ateistit niitä 'parempia ihmisiä'?

Ateistit eivät, kuten ei mikään ryhmä, voi olla "parempia ihmisiä". Tunnen paljon uskovaisia, joiden eettinen käytös on tosi upeaa. Heillä on minusta samaa kuin ateisteilla: epäuskoa Nämä uskovaiset eivät koe mitään täydellistä varmuutta uskostaan, vaan etsivät jatkuvasti ja kokevat epäuskoa. Tämä näyttäisi pitävän heidät ihmisenä ja moraalisesti vastuullisesti toimivina.

Ateistit ja agnostikot ovat useimmiten samanlaisia kuin nämä "epäuskoiset uskovat". Epäilevät, ihmettelevät ja ottavat vastuun omista teoistaan tässä maailmassa.

Myös ateismi voi kääntyä yksinkertaistaistuiksi, kuten kaikki ihmisten ajattelu ja tunteet. Ihmisiähän olemme.

POinttini jutussa oli todella tuo (fundamentalististen) uskovaisten tekopyhyys: oma pesä on täynnä kupruja ja moraalittomuutta ja he vaahtoavat vain toisten moraalittomuudesta.

Chair voisi oikeudenkäyntien sijaan (hauska tapa vaihtaa aihetta) miettiä omatuntonsa puhtautta väitteittensä kohdalla. Tämä oli pointtini ja se taisi upota vähän liian hyvin, kun tuli kiire vaihtaa aihetta.

Uskonnon todellinen vaara on kaiken todellisen tiedon torjuminen, jos sitä ei saada sopimaan omiin ennakkokäsityksiin. ID-väen "tutkimus"-laitoksetkan vaativat kaiken tutkimuksen olevan sopusoinnussa heidän raamattunsa kanssa. Pelkästään tuo on jo tosi karmaisevaa, koko länsimaisen nykyisen ajattelun ja rehellisyyden vastaista.

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Damasio

Chair

Damasio

Chair
Tuskin mikään oikeuslaitos ottaisi asiaa käsiteltäväksi. Tai voithan sinä yrittää, jos siltä tuntuu.

Damasio
Chair voisi oikeudenkäyntien sijaan (hauska tapa vaihtaa aihetta) miettiä omatuntonsa puhtautta väitteittensä kohdalla. Tämä oli pointtini ja se taisi upota vähän liian hyvin, kun tuli kiire vaihtaa aihetta.

1. Sinähän se sitä oikeuteen menemistä kyselit (hauska tapa vaihtaa aihetta).

2. Mietin mielelläni omatuntoni puhtautta. Esitäpä muutama väitteeni, joihin haluat minun erityisesti paneutuvan.

Vierailija
Chair
1. Sinähän se sitä oikeuteen menemistä kyselit (hauska tapa vaihtaa aihetta).

2. Mietin mielelläni omatuntoni puhtautta. Esitäpä muutama väitteeni, joihin haluat minun erityisesti paneutuvan.

Kaiva vaan rauhassa kaikki evoluutiokeskusteluun kirjoittamasi jutut ja aloita vanhimmista. Siinä sinulla on ihan tarpeeksi aineistoa.

(Odota nyt kuitenkin muutama minuutti, tuo hakutoiminto ei äsken toiminut)

D

Ps. luepa läpi, mitä kirjoitin oikeuskeskustelusta ja mieti missä muodossa vastasit siihen. Mielenkiintoisempaa on kylläkin, että kaivat nuo evoluutioviestisi esiin.

Uusimmat

Suosituimmat