Huumetuotantoa helpon voiton vuoksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuossa kotikulmilla iltapäivällä ammuttiin ihmistä ja täällä oli senpäiväinen säikähdys kun soiteltiin hätänumeroon. Alueella asuu ongelmaihmisiä kosolti ja näitä on tapahtunut nyt mun asuinaikana neljässä vuodessa kolme tapausta. Yhteen surmatyöhön ei sanota liittyvän huumeet mutta voi liittyäkin? Siinäkin oli kolmen kopla asialla niinkuin tänäänkin. Yks oli ohiajavasta autosta ampuminen ja jalkaan, niinkuin oli tuo tänään tapahtunut.

Mutta en mä nyt ala vatvoa miksi ihmiset käyttää jotain, siitä jossakin muualla. Oon miettinyt syitä sille miksi huumeita kaupataan?
- Onko kyse köyhien yrityksestä hankkia edes jollakin elantonsa?
- Keinosta hankkia helpolla paljon rahaa?

Itse kallistun jälkimmäisen puoleen. Köyhillä ei ole varaa omistaa maata eikä muuta. Eikä köyhillä ole varaa jalostaa huumaavia aineita. Huumebisnekseen tarvitaan kosolti mammonaa ja siitä myös sitä saa. Sen olemassaolo edellyttää korruptoitunutta hallintoa ja huonoa hallintoa siellä missä voidaan tuottaa. Siis mafiahommia.

Mitäs mieltä muut?

Sivut

Kommentit (27)

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006

Huumeongelma on olemassa kaikenlaisissa yhteiskunnissa. Liberaaleissa länsimaissa käytetään huumeita, mutta niin käytetään teokraattisessa ja diktatorisessa Iranissakin. Niitä käytetään USA:n ja Englannin kaltaisissa rikkaissa, mutta yhtä lailla Afrikan köyhemmissä maissa. Yhteiskunnan vaikutus on aika pieni, ihmisellä on taipumus hakeutua "sekaisin", tavalla tai toisella.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

En mä sitä penää etteikö käytetä. Kauanhan niitä on käytetty. Se mua askarruttaa että ketkä niitä tuottaa ikäänkuin teollisesti? Kellä on varaa?

Onko yksi syy siinä että vauraat Länsimaat on tukkineet maatalousmarkkinat, tuottavat ylijäämäviljaa maataloustukiaislla, niin että sen seurauksesta köyhemmissä maissa valtiotkin osallistuu huumeidentuotantobisnekseen?

Vierailija
Pönni
Tuossa kotikulmilla iltapäivällä ammuttiin ihmistä

Nekalassako, kävin illalla siellä, joskus 8 aikaan kuului pari laukausta ja huutoa.

Vierailija

Se on suuri business... Paha puhua ''huumetuotannosta'' yhtään enempiä määrittelemättä. Huumeita on aika montaa plaatua enemmän ja vähemmän laittomia / käytettyjä aina nikotiinista -> metamfetamiiniin.

Pienenä ajattelin asiaa hyvin mustavalkoisesti. Kaikkien tyhmienkin kokeilujen ja uteliaisuuden seurauksena olen havainnut, että sana huume ei ole todellakaan mikään simppeli juttu.

Mitenniin muka koko maailmanlaajuiset organisaatiot eivät saisi esim Afganistanin peltoja tuhottua? En kyllä usko, että jos esim kauppasaarron seurauksena joku maa köyhtyy niin ihmiset alkavat viljellä ooppiumia tms. Kyllä luulisin, että köyhiä voidaan kyllä käyttää halpana työvoimana, mutta todellisen hyödyn saavat isot tekijät.

Sitten nämä lait. Mitä etua on tuomita käyttö? Miksi liberaali päihdelainsäädäntö aiheuttaa hallitumpaa ja vähäisempää käyttöä, kuin totaalinen kielto? (mukaanlukematta teloituksia jossain Thaimaassa marisätkä = hirttotuomio oikein vai mitä?)

Mitä hyötyä on yhtään selittelemättä ja kategorisoimatta heittää kaikki laittomat aineet sanan huume alle ja pyrkiä leimaamaan joka ikinen hippi tai pilviveikko kriminaaliksi?

Kannabiksen kotikasvatus tulisi Suomessa decriminalisoida. Sillä ainakin tyrehdytettäisiin pienimpien hasiksen yms. laittomien aineiden diilaajien diilit.

Vierailija

Huomenta. Taisin olla hiukan järkyttynyt yösyönnä tapahtumista. Muotoilin huonosti aloituksen. Miksi kaupataan, koska on kysyntää ja tarjonta vastaa. Toisaalta vois ajatella että onko ihmisillä aitoa tarvetta 'koville' huumeille? Jos niin miksi?

Suomessa ajettiin mielenterveyshuolto alas kertarysäyksellä eikä mitään avohoitoverkostoa ollut tarjota laitoshoidon kadottua. Sitä on sitten koitettu kursia ja parsia sieltä täältä ja ongelmat on osittain sysätty ns. kolmannen sektorin kontolle ja vieläpä niin, että RAY rahoittaa projektiluontoisia "tempauksia", kolmeksi vuodeksi kerrallaan onegelmatapausten ratkomiseksi ja rahoitus loppu, just kun on saatu homma toimimaan. Yhteiskunnan taholta pestään kädet ja esiinnytään liberaaleina kansalaisia kohtaan, vaikka hyvin pitäisi olla asiantuntijoiden ja kaiken olemassaolevan tiedon kautta kunnollinen kokonaisnäkemys siitä, että kyse on tietyntyyppisen marginaaliryhmän kohtelusta ja lääke ei ole se, että ollaan liberaaleja ja lykätään vastuu just niille, joilla on se heikoin vastuunkantokyky.
Pitäisi aloittaa mahdollisimman varhain. Kouluopetuksessa taata se, että oppimisvaikeustapausten kohdalla, kuin myös niiden kohdalla, joilla on sosiaalisia sopeutumisvaikeuksia, turvataan tasa-arvoiset lähtökohdat kaikille lapsille tasapuolisesti.
Liberaalisti tarjoillaan yksilönvapautta integroitua valtaväestöön omin voimin. Koululuokkien kokoa vain suurennetaan ja erityisopetukseen ei satsata.
No.. entäs sitten kun koulu on käyty, ammattitaito on jäänyt hataraksi, on ehtinyt kehkeytyä jo mielenterveysongelmia muiden ongemien lisäksi? Mistään ei ole tarjolla tukea.
Työelämän vaatimukset ovat koventuneet. Kaikkialla on nipistetty joka ainoa liikkumavara niin minimiin kuin vain olla voi ja tehokkuutta, sitä edellytetään yksilötasolla piittaamatta siitä, että ihmiset eivät ole samanlaisia, samanverosia kykyprofiileiltaan, oppimiskyvyiltään kuin suoritustasoltaan.

Toisaalla ei sitten olekkaan liberaalia lainsäädäntöä elinkeinoelämän puolella. Yksittäisen ammatinharjoittajan tai pienyrittäjän asema on surkea jos ei ole joku "alfa"yksilö.
Kaikki samalla viivalla ja niin se sitten alkaa "viiva" livahtaa sieraimesta sisään.

Ääh.. Mä oon ikäni duunaillut omaa altruistista kansalaisvaikutussarkaani juurikin sen marginaaliväestönosan parissa, jolle ongelmia kasaantuu eniten. Tämän vuosituhannen puolella oon toiminut erityisesti neuro-oireisten parissa ja välillä tuntuu, että sitä on ihan umpikujassa. Minä en yhtikäs ihmettele sitä että ahdistuneiden ihmisten taholta kysyntää on, kuin en sitäkään, että muutoinkin ongelmoivat ihmiset herpaantuvat ja siinä astuu kuvioihin nihilismi ja hällävälismi.

Ok. Tuon puolen tunnen kuin omat taskuni.
Valtaosa väestöstä saa kyllä ominvoimin pidettyä päihteiden ja muiden "ilonaiheiden" käytön kurissa ihan omin nokkineen, mutta kaikki ei siihen kykene. Kun tilanne sitten on tämä mikä on niin se luo markkinat, joilla tarjolla on ihan mitä vaan. Asiakkaita riittää ja kauppa käy.

Kannabiksesta. Minä en kans käsitä miksi huumeet niputetaan vaarallisiksi kaikki tyynni? Ehkä taustalla on kuitenkin senverran asiantuntijuutta että hoksitaan osan tarvitsijoita osaavan itse harkita niin että pysyvät lainsäädännön kanssa kaidalla polulla ja kun tiedetään että joillakuilla niitä ongelmia enemmälti on, niin heidän vuokseen nostetaan seinä eteen sillä kohtaa missä elämänhallinta on uhattuna ja tarve pelastautua sen varassa että saa kaalin sekaisin.

Olisko siinä kyse lastensuojelusta. Moniongelmoivuus elämänhallinnallisesti kun ei aiheuta impotentiyttä. Ennemminkin niin että seksuaalisuuden kautta saa myös nautintoa ja jutun juju olis lastensuojelullinen???
Kuinka moni kannattaa ohi teiniangstinsa sitä että Kannabista voi viljellä lastenhuoneen ikkunalaudalla?
Kuinka monella on arjen liberalisminsa ohi näkemystä yli oman navan?
Ihminen ei ole mikään saari.
Juu.. ja ei nyt tuosta puolesta enempää.
Siihen tarjontaan..

Vai.. Onko se ihan se ja sama paapattaa tuottajista ja kauppiaista kun markkinat on ja kysyntää riittää???
Ehkä ihan turhaa räpätystä?

No.. mä meen taas ehtoolla Tampereenseudun autismi-ja aspergeroireisten ry:n kokoukseen. Kyse on vapaaehtoistoiminnasta ja sen idiksen vois tiivistää niin että ongelmat ei ratkea tunteen palolla ja pakenemalla. Ompahan rikka rokassa. Jokainen lapsi ja nuori, joka voidaan pelastaa, on painonsa arvoinen kultaa.. jopa yhteiskunnalle ja ne jotka ei apua saa, heistä koituu etua näille huumeillakin rikastuville helppoheikeille, jotka säälimättä käyttävät heikompia hyväkseen.

Käyttäjiä ei pitäis tuomita vaan jelpata.

Sori jos ei ole kovin hyvin jäsenneltyä.
Paremmalla tuurilla vois aloittaa selkeämmän ketjun.

Vierailija
Pönni
Tuossa kotikulmilla iltapäivällä ammuttiin ihmistä ja täällä oli senpäiväinen säikähdys kun soiteltiin hätänumeroon. Alueella asuu ongelmaihmisiä kosolti ja näitä on tapahtunut nyt mun asuinaikana neljässä vuodessa kolme tapausta. Yhteen surmatyöhön ei sanota liittyvän huumeet mutta voi liittyäkin? Siinäkin oli kolmen kopla asialla niinkuin tänäänkin. Yks oli ohiajavasta autosta ampuminen ja jalkaan, niinkuin oli tuo tänään tapahtunut.

Mutta en mä nyt ala vatvoa miksi ihmiset käyttää jotain, siitä jossakin muualla. Oon miettinyt syitä sille miksi huumeita kaupataan?

Itse kallistun jälkimmäisen puoleen. Köyhillä ei ole varaa omistaa maata eikä muuta. Eikä köyhillä ole varaa jalostaa huumaavia aineita. Huumebisnekseen tarvitaan kosolti mammonaa ja siitä myös sitä saa. Sen olemassaolo edellyttää korruptoitunutta hallintoa ja huonoa hallintoa siellä missä voidaan tuottaa. Siis mafiahommia.

Mitäs mieltä muut?

Suomeen saapui mafia!
Tätä olenkin odotellut. Sen oli pakko tapahtua. Tuleeko Suomesta Sisilia No. 2?

Vierailija

huumeet on ihan jees asia, mutta vaaralliseksi sen tekee sen laittomuus. Siitä saa kovat tuomiot joten meininki on kovaa, kiinni ei haluta jäädä ja silti on jatkuva kysyntä tavaralle.

mikä on syy mikä luo jatkuvan kysynnän, eikös se olisi paras selvittää, eikä puuttua vain oireisiin?

Vierailija

Itse aiheeseen liittyen..
Suurin osa opiaateista kasvatetaan Afganistanissa ja sen lähialueilla. Sinänsä outoa, että alue on ollut jenkkien "hallinnassa" jo joitakin vuosia, mutta oopiumintuotanto ei ole laskenut lainkaan. I vote for CIA..
Kuten oopium, myös kokaiini kasvatetaan usein viljelijöille epäinhimillisillä tavoilla, kokaiini tosin Etelä-Amerikassa.
Näiden kahden raakamateriaalin maailmanbisnes on niin valtavaa, että peltoja suojelevat omistajasta riippuen niin yksityiset, kuin valtioiden armeijat, hallitusten sekä yhtiöiden virkamiehet sekä sijoittajat. Puhutaan siis niin suuresta miljardibisneksestä, että monet rajavartijat, poliisit ja poliitikotkin (kts. kieltolaki) ovat lahjottavissa.
Kemikaaleja taas voidaan valmistaa missä vain, missä on tarpeelliset välineet ja raaka-aineet. Mm. osa koekemikaaleista (research chemicals) on helppovalmisteisia ja niitä voi joku sinunkin naapurissasi tehdä täysin huomaamatta. Amfetamiinin ja sen "sisarhuumeiden" valmistaminen on monimutkaisempaa ja siihen tarvitsee monimutkaisemmat laitteet, tilat ja raaka-aineet. Taitaa olla aika muutamien suurten rikollisjärjestöjen käsissä tuo alkuperäisen pirin valmistus, mutta kadulla sitä onkin tuhatta laatua, kun jokanen jatkaa jauhoja millä millonkin.. hyh. Sama koskee ekstaasia.
Reilusti suurin osa Suomessa olevasta hasiksesta (tai peeällästä) tulee importtina Marokosta, sekä Venäjän eteläpuolisista valtioista. Sitä toimittavat myös usein rikollisjärjestöt ja katuläpyskään sijoitetut rahat menevät usein juuri näille tyypeille.
Kaikkia näitä tuotetaan suuressa mittakaavassa puhtaasti myyntiä varten, koska se on rahallisesti aivan helvetin tuottoisaa. Syrjäytyneitä tai kokeilunhaluisia löytyy aina, jotka löytävät huumeista jotain käyttämisen arvoista. Huumeiden ollessa laittomia, niiden laatu ja "terveellisyys" vaihtelee huomattavasti. Laittomat huumeet ovat kalliita ja täten monet huumeidenkäyttäjät "joutuvat" myymään huumeita eteenpäin kattaakseen oman käyttönsä, tai sortuvat muuhun rikollisuuteen rahoittaakseen käyttönsä. Huumeiden laiton status myös tiivistää maahantuovien ja huumeita myyvien rikollisten rinkiä, jotka oppivat tekemään kuljetusketjun yhä ammattitaitoisemmin vuosi toisensa jälkeen.
Ainoa toistaiseksi huumeeksi luokiteltu päihde, joka ei ole kytkeytynyt salakuljetukseen, myyntiin ja rikollisjärjestöihin on kotikasvatettu kannabis, jota sitäkin tosin usein myydään tuttavapiirien kesken pienemmässä mittakaavassa.

Myös laillisia vahvoja huumeita (suuri osa kolmiolääkkeistä) tehdään ja myydään aivan samoilla periaatteilla, kuin muita huumeita isossa mittakaavassa. To make sum dollaz. Niille vain on (korruptiosta tai tietämättömyydestä johtuen) myönnetty huterinkin perustein myyntilupia. Eikä siinäkään mitään jos joku varta vasten johonkin oireeseen haluaa jotain päihdettä/lääkettä, mutta amfetamiinia tyrkyttävät diileri ja pillereitä puoliväkisin syöttävät lääkärit pitäisi molemmat saada muihin ammatteihin.

Huumeiden tuottaminen ja myynti ei tule ikinä loppumaan kysynnän ja tarjonnan tasapainolakien ollessa voimassa. Mielestäni politiikkaa voisi muuttaa siihen suuntaan, että huumeongelmaiset saisivat huumeensa verollisesti ja puhtaina. Nykyinen elämänsä menettäneiltä näyttävien narkomaanien sakottaminen, ulosottaminen ja päähänpotkiminen ei tule ikinä ratkaisemaan yhtäkään ongelmaa, vain syventämään usean syrjäytymiskriisiä. Myöskään muuten ansioituneita ja rehtejä kansalaisia ei tulisi syrjäyttää yhteiskunnasta heidän päihdekokeiluidensa takia, jos he eivät aiheuta mitään ongelmia kanssaeläjille. Nykyinen "ennaltaehkäisevä" "kaikille huumekokeilijoille vitusti paskaa niskaan, niin kukaan ei kokeile" - politiikka aiheuttaa vain vihaa, syrjäytymistä, yhteiskuntavastaisuutta, poliisivihaa ja väärän informaation leviämistä huumeista.

Päihteet voivat pilata kenen tahansa elämän, mutta mistä tahansa (huumeistakin) systemaattinen valehteleminen ja itseään jo valmiiksi rankaisevan rankaisu ei ole rakentavaa.

Vierailija
Vetykone

Suomeen saapui mafia!
Tätä olenkin odotellut. Sen oli pakko tapahtua. Tuleeko Suomesta Sisilia No. 2?

Saapui? Mitä höpiset..?
Onhan täällä Mafia ja muut rikollisorganisaatiot pyörittäny mm. sitä huumekauppaa jo useita vuosikymmeniä. Se jos joku laillista työtä tekevä (esim poliitikko) on mukana jengissä, ei tee rikollisjärjestöstä yhtään vähemmän rikollista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Nuo molemmat ovat syitä. Huumeiden ison mittakaavan tuotanto, tukkukauppa ja järjestelmällinen salakuljetus ovat hyvin organisoitua miljardibisnestä, jota tekevät isot herrat isoista rahoista, ja jonka lonkerot ulottuvat epäilemättä yhteiskuntien korkeimmille tahoille. Toisaalta alimmat jakeluportaat toimivat useimmiten hyvin epätoivoisin motiivein: rahoittavat isolla riskillä omaa huumeidenkäyttöään tai velkojensa maksua. Katudiilerin elämä ei todellakaan ole helppoa rikastumista huumeita myymällä, vaan kovaa ristipainostusta sekä isompien huumetahojen, poliisin että käyttäjien suunnalta.

Vierailija
JaskaJuuso
huumeet on ihan jees asia, mutta vaaralliseksi sen tekee sen laittomuus. Siitä saa kovat tuomiot joten meininki on kovaa, kiinni ei haluta jäädä ja silti on jatkuva kysyntä tavaralle.

mikä on syy mikä luo jatkuvan kysynnän, eikös se olisi paras selvittää, eikä puuttua vain oireisiin?

Hei Jaskajuuso. Jos huumeet kiehtovat noin kovasti, niin käytäpä heroiinia seuraavat 3 vuotta, ja mieti ovatko ne sittenkään niin jees asia. Vaaralliseksi ei tee niiden laittomuus, vaan se, että ne tuhoavat elimistöä. Oletjo tajunnut sitä? Tuskin.

Vierailija

Ei puhuta nyt enempää Nekalasta. Ei puhuta siitä että huumeet olis jees. Se ei ole mikään jees että joku jää heroiinikoukkuun, tms.

Uskonlahkokin voi olla "se juttu" mihin epätoivoinen ihminen turvautuu ollessaan umpikujassa. Sitten kun on jäänyt kiikkiin, niinkuin mun mutsi on jäänyt nuorena jehovantodistajiin niin ne osaa ilman aseita aivopestä hädänalsien ihmisen niin, että myy osakkeensa ja lahjoittaa sievoisen summan lahkolle niinkuin meidän perheessä on tapahtunut.

Mikä on se sylttytehdas joka masinoi tämän mafian joka tuottaa tarjontaa elämässään ongelmoiville. Meidän itsekunkin korvien välissä osittain, mutta yhteiskunnan pitäisi ottaa vastuuta heikommista, tukea ja auttaa enemmän niin ettei epätoivoa synny eikä kysyntää itsensä huumaamiselle, eikä siten markkinoita tarjoajille.

Päivänselvää tietenkin että vastuun sälyttäminen ongelmoiville ei aiheuta muuta kuin ongelmien lisääntymisen.

Tota.. mä oon ollut itse työtön vuodenpäivät. On näitä vaihdevuosiongelmia aspergeroireiston ja lievän skitsoisuuden lisänä. Silti mua ei auteta mielenterveyspuolelta. Mä oon työttömänä työnhakijana ja saan peruspäivärahaa, josta käteen jää 392.16€/kk ja mun vuokra on 380€ Asumistukea saan 200€/kk ja toimeentulotukea noiden lisäksi 150€/kk Maksan puhelimesta n.50€/kk ja netistä n. 25€/kk.

Kituuttamista. Välillä kylmä hiki niskassa kun tulee jotakin odottamatonta. Huhupuheet siitä että sossusta saa, pah. Ei sieltä saa muuta kuin just sen mikä on erittäin tarkkaan laskettu. Pölinät siitä että yhteiskunta elättää jotain luusereitten loissakkia, ne on hölynpölyä. Yksittäistapauksia on aina joka lähtöön mutta käytännössä niitä on vähän.

Tiedän että joillakin opiskelijoilla on vielä huonompaa toimeentulon osalta. Opiskelijanhan pitää lisäksi olla ansiotyötä vastaavasti skarpata aktiivisena ja tehokkaana ja myös kulkea päivittäin edestakaisin kodin ja opiskelupaikan väliä, no, ½ hintaan.

Tilanne työllisyyden kannalta nyt on parantunut huikeasti. Kaikki pärjääjäthän työllistyy suoraan koulunpenkiltä. Ne joilla on ongelmia, niille käy nykyisin kait vääjäämättä huonosti jos ei ole sukulaisia auttamassa. Tukiasuntojakaan ei riitä kaikille jotka tarvitsis niitä. Tukityöllistämistä ei ole niin että silläkään puolella olis räätälöintiä tarpeita vastaavasti. Itse olin sellaisessa edellisen työrupeamani. Tosin, huhkin hommia ihan tasatahtiin niitten kanssa, jotka sai oikeaa palkkaa, minä en saanut. Tuota ennen hakeuduin työllistämiskurssille. Kauniit oli esitteet ja julkisivu. Homma alkoi sillä ettei ollut opettajaa. Moniongelmaiset kuluttivat joutilaina aikaansa. No.. Sain jelppiä ja nyt siellä on ope, joka on osallistunut erityispedakogiikkakoulutukseen, saivat uudet toimitilat, jne. Mutta mitään ei olis takuulla tapahtunut ilman niitä sattumuksien summaa jossa kohtasin yhden joka oli lukenut mun juttuja netistä.

Kaikkein.. pitäisikö sanoa tragikoomisista tässä koko jutussa on se, että ne väliinputoajat ja syrjäytyvät, ne jotka alkavat hautautua ongelmavyöryn alle, he ovat monesti hyvin älykkäitä ja potentiaa olisi ties mihin innovatiiviseen. Eipä vain ole näkynyt että STAKES:in, suomen talouselämän puolelle innovatiivisyyden edistämiseen suolletuista rahoita, joita on saatu myymällä valtionyrityksiä, just niitä mistä ennen sai sen valtion kapean, mutta pitkän leivän, sieltä ei heru centincenttiä perusopetuksen puolelle saatika aikuiskoulutukseen jossa voitais paikata.

Jos mä ihan suoraan sanon niin tämä systeemi on menossa päin persettä niin että hippulat vinkuu.
Siitäpä sitten vaan iloisena kansalaisena vaikka kauniina kesäyönä fillaroimaan luotisateeseen. voi´laa.

Rahasta ei ole pulaa. Sitä on tullut joka rännistä ja rööristä. Suomen bruttokansantuote ei ole ikinä ollut niin hyvässä balanssissa kuin mitä se nyt on. Mutta sama homma kuin iiro Viinasen valtiovarainministerikaudella. Ei investointeja hyvinvointipalveluihin, ei sosiaali- ja terveysministeriön perustaan, taas kiire lyhentää valtionvelkaa järkälemäisesti "unohtaen", vaiko peräti varmistaen ettei kaikki pääse kilpailemaan tasapuolisesti???
Lamaa odotellessa, hiljentykäämme.

Ainiin.. Lisabonin sopimushan kruunaa sen että mitään mielenilmauksia ei sallita kun EU:n "rauhanturvaajat" voi hajoittaa ongelmaihmisten aloittamat joukkotapahtumat.

"Tuokaa sitä viinaa eihän tätä kestä selvinpäin, huligaanit huutaa ja raggarit räyhää ja elämä on muutenkin niin läyhää.."
Tuota hoilattiin apauttia 30v. sitten. olen siinä välissä ehtinyt paiskoa matalapalkkahommia, kasvattaa yhden lapsen aikuiseksi. Hänellä onneksi riittää vääntöä paiskoa hommia ja meen ittekin tästä duuniin kunhan kohdalle osuu sopivaa. En ikinä enää suostu mihinkään työllistämiskurssituskikkailupelleilyihin.
Laitan hakaneulalla suupielet korvanlehtiin kiinni ja nyökyttelen.
Mutta sydäntäni raastaa tämänhetkinen välinpitämättömyys niitä kohtaan joilla asiat on vielä huonommin kuin mulla.
Tuo biisikin alkaa tulla enemmän ajankohtaiseksi jälleen.

Mä oon kyennyt ottamaan tuosta biisistä sen säkeistön: "Jos rappio on sitä että rakastaa, ota hetkestä kiinni ja starttaa vaan.." Mua ne ei saa!

Pitäisköös mennä seuraavissa eduskuntavaaleissa ehdolle???
Oonkin miettinyt että mitähän duunia seuraavaks.. oon ommellut niin vaiheompelijana kuin kokeillut yrittäjänä mittatilaustöitä. Postinkantajana, laitossiivoojana, keittiöapulaisena ja noit kahta jälkimmäistä jos vaikka missä ja sitten olen toiminut järjestösihteerinä reilun parisen puotta, järjestöorganisointia ja tapahtumien järkkäämistä.. vähän niikuin toimitusjohtajan hommia. Ai niin, yhdessä firmassa työsuojeluvaltuutettuna ja luottamushenkilönä. Firma pysyikin pystyssä just sen aikaa kun yhden toisen aktiivin kanssa huolehdittiin siitä. otettiin lopputilit ja pulju lopetti.
Minusta tulisi oiva sosiaali- ja terveysministeri.
Mä tunnen marginaalivähemmistön ongelmatiikan kuin omat taskuni.. mä elän sitä.

Vierailija

Tässä ilmenee taas käsitteissä yleinen ongelma.
Heroiini ei ole sama kuin kaikki huumeet.
Eri huumeet ovat täysin erilaisia kemialliselta koostumukseltaan, vaikuttavat eri tavoilla, muuttavat käyttäjää eri tavoilla, koukuttavat eri tavoilla ja ovat eri tavoilla myrkyllisiä. Huume tarkoittaa laitonta päihdettä (mitä tahansa, ehkä joku päivä myös nikotiinia, kofeiinia tai alkoholia). Huumeiden "terveellisyydestä" tai "mielekkyydestä" ei kannata puhua huume termin alla. Jotkin huumeet on lääketieteellisesti todettu auttavan tiettyihin tauteihin tai vaivoihin, kun taas toisten huumeiden on todettu aiheuttavan suurta riippuvuutta, mielentilaongelmia sekä kuolintapauksia. Kaikissa niissä on käyttäjälle riskejä, mutta toinen asia on se, kannattaako kaikkia itseään riskeeraavia varmuudenvuoksi rangaista ja ruoskia?

Vierailija

Ai niin.. valtiovarainministeriksikin sopisin. Mä en ole ruvennut piikittämään itteeni, ei ole päihdeongelmaa eikä vielä, tai enää mielenterveysongelmiakaan. Oon osannut ennaltaehkäistä ja haen reippaasti apua kun tarvitsen. En syyttele muita ongelmistani.
Mä selviydyn n. 250€/kk Oletan että mikäli nykyinen valtiovarainministerimme, nuori ja kieltämättä hyvinkin intohimolla asiaansa paneutunut, jolla tuppaa menemään välillä alahuului ruttulalle kun ei kaikki olekkaan ideaalia. Mikäli häneltä pettäisi suojaverkko ja ajautuis elämään ypöyksin 250€/kk varaan niin vois alkaa vaikka imppaaminen. Tämä on taidetta.. mut mähän oonkin "puolihullu" taiteilijakin kaiken muun lisäksi. Jopa niin "hullu" etten tarvitse spiidiä ja hallutkin on omasta takaa.

Hm.. Mitenköhän paljon tuolla "ylätasolla" yhteiskunnassa katsellaan ikäänkuin läpi sormien suurrikollisten puuhia.. liikkuuko siellä lahjusrahaa.. Who kows? Onko meidän poliittinen eliittimme, erityisesti sen "huippu"taso ihan niin korruptoitumatonta kuin miltä kulissit näyttävät?

Jaa-a, meneeköhän aihe liikaa ohi jumalaisen tieteen. Onko tämä aihe kyllin epäpyhä ja sopimaton tänne? Onko tällä mitään tekemistä tieteen kanssa? Onko humaanit tiedekunnat tehty jo tarpeettomiksi? Onko Ainoa Oikea Totuus vain teknologiassa ja kansanataloustieteen siinä oppisuunnassa, josta on poistettu humanismi ja poikkitieteellisyys?
Kas siinä pulma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat