Nyt astronautiksi hakemaan!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tähdet ja Avaruus website 14.05.008:

>Suomesta etsitään tulevaisuuden astronautteja...

http://www.avaruus.fi/
http://www.esa.int/esaCP/SEMOWNTZ6FF_Finland_0.html

Kommentit (10)

Vierailija

Eipä näytä olevan mitään isompaa hinkua ja ryntäystä..

Hm.. pitäisköös mun ilmottautua?
.. Aijjaa, joo.. tulevaisuuden, mä taidankin sopia paremmin menneisyyteen. noh, ehkä minusta tulee joskus arvokas tieteen pyhälle alttarilla ja jokkut argeologit kaivaa kavenneet luuni jostakin.. muovin sisältä..

Minkäköhän takia ne suomesta etsii astronautteja? Pitääkö ne suomalaisia jotenkin erityisen tyhminä?

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
Pönni
Eipä näytä olevan mitään isompaa hinkua ja ryntäystä..

Hm.. pitäisköös mun ilmottautua?
.. Aijjaa, joo.. tulevaisuuden, mä taidankin sopia paremmin menneisyyteen. noh, ehkä minusta tulee joskus arvokas tieteen pyhälle alttarilla ja jokkut argeologit kaivaa kavenneet luuni jostakin.. muovin sisältä..

Minkäköhän takia ne suomesta etsii astronautteja? Pitääkö ne suomalaisia jotenkin erityisen tyhminä?

Löpinät pois ja anomusta tekemään

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Mahtaisiko päästä myös minun kaltainen ylen sankia prihatso taivaisiin . Olisi noloa ,jos raketti jäisi maan kamaralle ,kun jerkku ei riittäisi.Tulisi käsky tulla ulos ja kehoitus laihduttamaan muutama kilo , jos toinenkin .
On totta ,että suomalaiset eivät ole mitään ahkerimpia avaruuteen menijöitä. Neukut olivat tarjonneet useampaan otteeseen tätä tarjousta , mutta suomalaiset olivat kieltäytyneet . Toisaalta , olisimme ilmoittaneet maailmalle lopullisesti ,että olemme neukkujen sylikoiria.Kieltäytyminen oli viisasta.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Pönni

Ovatko astronautit mielestäsi erityisen tyhmiä vai miksi ylläoleva lausahdus?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
vihertaapero
Pönni

Ovatko astronautit mielestäsi erityisen tyhmiä vai miksi ylläoleva lausahdus?

Sehän on älyttömän vaarallista, pitää olla ihan pääkkö että lähtee.
Mutta tuo ei tietenkään pääkön mielestä ole tyhmyyttä vaan uljasta rohkeutta. Mensaälyä tietenkin voi olla, kielipäätä, vaikka millainen "savantidiot". Yksinäisyyttäkin pitää voida sietää ja mieletön kesittymiskyky tarvitaan. Ovatten huomanneet että suomessahan tuota riittää. Teknologian osaamisen kanssahan tuo korreloi kans.

Kuten hyvin tiedämme että tyhmyys riiippuu näkökulmasta.

Vierailija

Mitenkähän lentäjäehdokkaan elämä rahoitetaan siinä tapauksessa, että pääsee oppilaaksi, mutta ei sitten kuitenkaan itse lennolle? Kuinkahan paljon työttömälle astronautille maksetaan työttömyyskorvausta?

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Pönni

Onhan niitä muitakin hommia mitkä ovat vaarallisia mutta ihmiskunnan historia on osoittanut uhrausten ja jopa uhkarohkeitten tekojen kannattavan pitkässä juoksussa. Jos alkuihminen olisi tyytynyt kylmään ruokaan eikä olisi oivaltanut miten tuli ja pyörä ja pyyhe ja digitaalikello mullistaa tilannetta, olisi nykyhetki kovasti erilainen.

Hans Lankar
Mitenkähän lentäjäehdokkaan elämä rahoitetaan siinä tapauksessa, että pääsee oppilaaksi, mutta ei sitten kuitenkaan itse lennolle? Kuinkahan paljon työttömälle astronautille maksetaan työttömyyskorvausta?

Ja paljonkohan on ulkomaanpäiväraha avaruudessa?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
vihertaapero
Pönni

Onhan niitä muitakin hommia mitkä ovat vaarallisia mutta ihmiskunnan historia on osoittanut uhrausten ja jopa uhkarohkeitten tekojen kannattavan pitkässä juoksussa. Jos alkuihminen olisi tyytynyt kylmään ruokaan eikä olisi oivaltanut miten tuli ja pyörä ja pyyhe ja digitaalikello mullistaa tilannetta, olisi nykyhetki kovasti erilainen.

Joo.. Unohtui sanoa että kieli oli poskessa kirjoittaessa.. En ihan vakavasti.
Sekus menevät ne jotka tykkää. Jos oma jälkeläiseni ilmoittaisi että mutsi hei, aattelin mennä astronautiksi niin ei siinä mulla olis sanomista. Aloitti mopohommat kun sai iänpuolesta huristella ja moottoripyrät kasvoi tasatahtia niin että se siitä. Elämä on vaarallista. Minä en menis vaikka saisin Triljoona rahaa.

jiitu
Seuraa 
Viestejä266
Liittynyt29.8.2006

336 hakijaa Suomesta. Kuinkahan monta 'vakavasti' otettavaa hakijaa tuossa on? Ei kait tuonne nyt kuitenkaan ihan hetken mielijohteesta varmaan kukaan hakenut, kun ei se vaadittu lääkärintodistus ihan ilmanen ole (toista sataa euroa). Toki kynnys ennestään kyseisen paperilappusen omistaville (kuten mulle) oli vähän alhaisempi.

Kuinka moni palstalainen pisti hakemuksen vetämään? Mikä oli motiivisi? Kuinka realistisina pidät omia mahdollisuuksiasi?

Itse siis ilmoittaudun. Motiivi lyhyesti ja ytimekkäästi: itse homma olisi loistava yhdistelmä lähes kaikkia omia kiinnostuksen kohteita. Mahdollisuudet: Uskon, että minulla on realistiset mahdollisuudet selvitä ensimmäisestä karsintakierroksesta. Tämän jälkeen olisi jo luvassa erittäin kiinnostavia kokemuksia. Siitä eteenpäin? Vaikeaksi alkaa mennä.

ps. Kaikkiaan reilu 8000 halemusta, joka taitaa olla reilusti vähemmän kuin -92. Ja nyt internetin aikakautena laajemmalta hakualueelta. Mielenkiintoista!

Uusimmat

Suosituimmat