visa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mite smart cardilta luetaa tietoja?

Kommentit (8)

Vierailija

Tänään olen yhtä omista korteistani lukenut ainakin seuraavin keinoin:

1. Silmät, joo siinä luki mastercard ja nordea ja kaikennäköstä muuta..

2. Huoltoaseman lukulaite, pin koodi vielä peliin niin kaikenlaista siitä taisi irrota.

.. jos edellä maitutu ei vastaa kysymykseesi ni mitäpä jos tarkentaisit vähän..

Vierailija
artsi

2. Huoltoaseman lukulaite, pin koodi vielä peliin niin kaikenlaista siitä taisi irrota.

Oli kova kiire ku kirjoti to. Mitä sähköjä siihe pitää pistää, että siitä tulee tietoja ulos? Onko visa electron iso 7816.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
borri317
artsi

Oli kova kiire ku kirjoti to. Mitä sähköjä siihe pitää pistää, että siitä tulee tietoja ulos? Onko visa electron iso 7816.

Voisi hyvin kuvitella, että on ISO 7816, koska samalla lukijalla luetaan kuin muutkin kortit.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Itse aikoinaa koodasin softaa jolla pysty käsittelemään korttia. Kehitykseen tilasin netistä ulkomailta tommosen lukulaitteen tais mennä laitteesee ja testikorttii n.20e en muista enää mistä. Laitteessa lukee "SCR331" ja kortissa "GEMPLUS GPK16K".
Kortti tuki muistaakseni 1024 bittistä salausta, ihan riittävä kaupallisen information ylläpitoon, siihen aikaan ei tainnut edes saada 2048bittisii kuin seteciltä mutta ymmärtääkseni niitä ei ihan kaikille jaettu.

Lukusoftana pyöri muistaakseni semmoinen kuin opensc linukalle, se oli vähän buginen ja sitä sai patchettaa mutta toimi kyllä.

Laitteet ja kortit eivät kaikki sovi aivan 1:1:n, joten kannattaa lukasta speksiä sekä laitteista että softista ennenkuin rupee ostamaan leluja.

Softan maililistalle kun pistää viestiä siellä on enemmän asiaan perehtyneitä joilla luulisi olevan yksityiskohtaista tietoa.

Vierailija

Ei tosiaan kannata yrittää Windoosalla yrittääkään käsitellä kortteja. Linuxilla saa sofat toimimaan parhaiten. Joskus tuli tapeltua windoosan ja älykorttien kanssa, ei vaan yksinkertaisesti toiminut.

Uusimmat

Suosituimmat