Tupakointini

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen huomannut, että en ole jäänyt riippuvaiseksi tupakasta vaikka kuinka vedän sitä. En tietenkään sitä yksin hengitä keuhkoihini, aina kun kaverit tarjoavat, mutta koskaan ei herää pakottavaa tarvetta polttaa tupakkaa.

Olen kylläkin riippuvainen muista asioista, esim. kokiksesta ja vessapaperihommasta, mutta yhtään ei tee tupakkia mieli.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Et jää koukkuun ellet kokeile polttamista muutamia päiviä ensin tarkoituksella. Et välttämättä edes tajua vieroitusoireitasi tai että hassu olosi johtuisi tupakan puutteesta. Kyllähän se riippuvuus tulee ennen kaikkea tavasta kuin itse nikotiinista, vaikka silläkin selkeästi osansa on. Jonkin tutkimuksen mukaan, jos äitisi tai isäsi on polttanut ennen syntymääsi, saattaa aivoistasi kehittyä herkemmät nikotiinille, jolloin riippuvuus on vaikeampi. Itse olen koukussa tähän paskaan vaikka olen pari kertaa jo eroon päässyt niin aina se pirulainen takaisin houkuttelee erinäisten "tekosyiden" avulla. Typerää leikkiä pelailet, kun tupakkaa tupruttelet.

Vierailija

Itse pystyn olemaan ilman tupakkia vaikka viikon, mutta jostain syystä tupruttelen ilman mitään kummempia syitä.

Noh, loppupäästä se kuintenkin on pois.

Vierailija
someone-else
Olen huomannut, että en ole jäänyt riippuvaiseksi tupakasta vaikka kuinka vedän sitä. En tietenkään sitä yksin hengitä keuhkoihini, aina kun kaverit tarjoavat, mutta koskaan ei herää pakottavaa tarvetta polttaa tupakkaa.

Olen kylläkin riippuvainen muista asioista, esim. kokiksesta ja vessapaperihommasta, mutta yhtään ei tee tupakkia mieli.

Olet ilmeisesti vielä yläasteella.
Tämä ei ole vittuilua, mutta sen kyllä huomaa noin lapsellisista kysymyksistä.

Vierailija
kabus
someone-else

Kyllä olen. Olen pahoillani viestin sujuvuudesta, mutta tarvitsisin informaatiota. En kuitenkaan halua huomiota enkä kertoa itsestäni kaikkea, kuten suurin osa ikäryhmästäni tekee. Olen pahoillani jos viestini loukkaa sinua millään tavalla, voin muuttaa sitä jos haluat.

Vierailija

Joo se tosiaan vie aikansa, että riippuvuus kehittyy. Tiedän useita tapauksia ''en mää koukussa ole voin lopettaa koska vain'' Sit ku jätkä tai akka on viikon ilman niin tärisee kuin haavan lehti.

Itse olen tuosta moskasta päässyt siten että en täysin järjissäni siihen koske
Paitsi joskus kovassa kännissä. Nikotiini kun vielä vaikuttaa aivoissa muistan lukeneeni tutkimuksen, että kuukausia käytön jälkeen.

Heitä helevettihin tommoset! Tupakka on aineista pahimpia terveydellisten vaikutusten suhteen ja ei se enää ole coolia kun on röökannut 20 v ja portaat tekee jo tiukkaa.

Vierailija

Minä aloin tupakoida vasta aikuisena ja silloinkin ainoastaan määrätyissä tilanteissa. Sittemmin tupakioin säännöllisemmin. Lopetin tupakoinnin ilman apukeinoja parikymmentä vuotta sitten. Arvelin itseni sosiaalitupakoijaksi. Tupakkaringissä kokoontuivat firman rennoimmat tyypit. Tupakointion aikanaan ollut sosiaalista toimintaa.

Vierailija
someone-else
kabus

Kyllä olen. Olen pahoillani...

Aivan turhaan anteeks pyytelet. Ei kysymyksessäs ollut mitään vikaa, kuten siinäkään että käyt peruskoulua. Eihän asioista voi tietää ennen kuin oppii, ja kaikki meistä ovat joskus olleet yläasteikäisiä.

Äläkä välitä kabusin löpinöistä. Viestiensä tasosta vain kertoo jo hänen oma allekirjoituksensakin. Ja tämä oli vittuilua.

Mutta asiaan. Tupakki tosiaan koukuttaa yleensä vasta jonkun ajan säännöllisen käytön jälkeen, ei suinkaan satunnaisesti poltettuna. Tai silloin addiktoituminen vain tapahtuu paljon hitaammin. Itse en polta enkä ole koskaan säännöllisesti polttanut. Tupakka maistuu paskalta, vie rahat sekä terveyden. Täysin typerää touhua, mutta tämähän oli vain oma mielipiteeni.

Mutta en aio saarnata tai edes kehottaa lopettamaan tupakointia. Vedä röökiä jos siltä tuntuu. Ehkäpä sitten 10 vuoden polttamisen jälkeen voit palata tiede-palstalle kertomaan oletko vielä jäänyt koukkuun.

Vierailija

Itse olen nyt 23 vuotias ja 26.4.2008 tuli vuosi täyteen lopettamisesta. Allekirjoituksessa on minun syyni lopettamiselle Polttelin aikanaan 7 vuotta ja loppupuolella upposi aikalailla yli puolet askista per päivä, eli luokkaa 10-20 savuketta, riippuen päivästä.

Ns. seinään lopetin, eikä ole pahemmin mieli tehnyt sen jälkeen tupakkia.

Vierailija

Mulla kesti noin 8-9 kuukautta ennnenkuin tupakkaan jäin koukkuun. Tuota ennen piti tupakoida kellon mukaan tai se unohtui kokonaan. Nyt kun aloittamisesta on vähän yli vuosi niin tupakka pitää vetää heti herättyään.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Pringles
Mulla kesti noin 8-9 kuukautta ennnenkuin tupakkaan jäin koukkuun. Tuota ennen piti tupakoida kellon mukaan tai se unohtui kokonaan. Nyt kun aloittamisesta on vähän yli vuosi niin tupakka pitää vetää heti herättyään.

"Piti tupakoida kellon mukaan"?

Miksi halusit tahallasi aiheuttaa itsellesi riippuvuuden terveydelle erittäin haitallista ainetta kohtaan?

Tässä hyvä syy, miksi suomalaisten maksamia veroja yleiseen terveydenhuoltoon tulisi rajoittaa, tai ainakin kohdistaa oikein niille sairauksille, joita ei ole aiheutettu tyhmyyttään.

Vierailija
someone-else
Pelottaa kysyäkin, mutta...

Vierailija
Pringles

Nyt on kyllä pakko sanoa ihan suoraan. Voiko joku ihan tosissaan olla noin tyhmä?

Puolikuu
Seuraa 
Viestejä326
Liittynyt1.1.2006
someone-else

Tarttee poltella säännöllisesti yli kuukausi, että aivoissa ehtii tapahtua tarvittavia muutoksia, jotta nikotiini oikeastaan alkaa potkimaan ollenkaan.
Siitä eteenpäin se sitten toimii paremmin ja paremmin. Kaikistahan ei tule nikotinistejä kovin helposti. Riippuu perintötekijöistä, niinkuin alkoholin kanssakin.

Kokis mädättää hampaat ja vessapaperihomma selkärangan. Näin minulle on opetettu.

Hohhoijakkaa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat