Naisjohtajat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ottamatta sen enempää kantaa naisjohtajien kykyihin suhteessa miesjohtajiin, lanseeraan oman teoriani. Olen tehnyt töitä kymmenien naisjohtajien kanssa ja kaikkia on yhdistänyt sama piirre: kyvyttömyys tuen antamiseen. Miesjohtajien kanssa on todella helppo tehdä sopupelejä ilman sen kummempaa elekieltä. "Kun rapsutat mun selkää, niin mä rapsutan sun selkää".

Henkilötasolla olen on ollut huomattavasti paremmissa väleissä näiden naisjohtajien kanssa kuin miesjohtajien, mutta silti heillä ei tunnu olevan minkäänlaista tarvetta tuen antamiseen vaikeissa tilanteissa. Vaikka olisin tuskin puheväleissä miespomon kanssa, niin saatamme silti pitää yhtä halutessamme saman päätöksen läpi. Naisjohtajan kohdalla luottamukseni vastaavassa tilanteessa on nolla.

Ehkä tämä piirre juontuu siitä samasta ilmiöstä, miksi naisilla ei ole hyväveliseuroja vastaavaa toimintaa. Naiset eivät tunnu tajuavan, että se lasikatto ei johdu siitä, että heitä syrjittäisiin, vaan siitä, että työkaverit eivät vastavuoroisesti halua tukea heitä.

Kommentit (1)

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Kyllä tuossa varmaan jotain perääkin on, mutta naisissakin on pelimiehiä ja miehissä munattomia tyyppejä. Nämä ovat kuitenkin niitä asioita, jotka kannattaa miehen jättää kirjailijoiden reposteltavaksi.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat