NORTONIN kanssa naimisissa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Linux..

Sivut

Kommentit (16)

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Hae Symantecin sivustolta Norton removal tool ja poista norsu . Sitten asenna se levykkeeltä uudelleen . Minulla on joskus tehnyt samallalailla ,mutta uudelleen asennuksen jälkeen on alkanut taas pelitttämään.
Sillä työkalulla saat poistettua norsun täydellisesti . Sen jälkeen voit laittaa koneeseesi minkä tahansa vt-ohjelman ,jos kyseinen tuotos alkaa kyrsimään oikein urakalla.
Minulla on se toiminut moitteettomasti .Olethan ottanut kaikki Windowsin päivitykset. Niiden puute vaikuttaa myös norsun toimintaan.

Lykka till !

Vierailija

Onpas huono tämä nykyinen hakutoiminto. Olen aivan varmasti kirjoittanut joskus menneisyydessä ohjeen, kuinka Nortonin saa poistettua...

Sillä removal-toolilla ei aina saa kaikkea pois, esim. uudelleenasennuksen tieltä, vaan kone ilmoittaa että edellinen versio löytyy vielä.

Tällä tavalla saa Nortonin kokonaan pois:

Uninstalloi kaikki Norton ja symantec -tuotteet lisää/poista sovelluksesta, jotka liittyvät virustorjuntaan. Sen jälkeen tuhoa program files -kansiosta symantec ja nortonin asennuskansio. Sen jälkeen tuhoa documents and settings -kansiosta kaikki symantec-kansiot, jotka liittyvät virustorjuntaan. Osa kansioista on piilotettuja, joten "älä näytä piilotettuja tiedostoja" -option joutuu ottamaan pois päältä ennen tätä toimenpidettä.

Viimeiseksi rekisterieditorilla hklm/software -haarasta symantecin ja nortonin rekisteripolut pois.

Kannattaa olla tarkkana, jos koneessa on jotain muita Symantecin tuotteita, joita ei halua poistaa, ettei poista niiden asennuskansioita ja rekisteriavaimia.

Koneen bootti.

Ja uudelleen program files ja documents and settings kansioista symantecin ja nortonin kansiot pois.

Rekisterieditorilla tarkistus, ettei hklm/software -haaraan ole ilmestynyt Symantecia tai Nortonia takaisin.

Koneen bootti.

Tämän jälkeen ei pitäisi koneella olla muistia edellisestä Nortonista.

Tarkempaa ohjetta voin kirjoittaa, jos kysyjällä on tahtoa auttaa itseään.

Vierailija

Ilesoft antoi tuossa hyvät ohjeet, pätevät varmaan muihinkin vaikeasti poistettaviin ohjelmiin suurimmalta osin.

Jos jokin ohjelmistoissa ärsyttää, niin se on surkean (tahallaan?) huonot poistomahdollisuudet. Jostain syystä kaupalliset virustorjuntaohjelmat ovat onnettomia surkeita järkäleitä, mitä ei kenenkään kannata käyttää. Oikeastaan ne voivat olla niin paskoja vain sen ansiosta että saavat myytyä niitä konepakettien mukana käyttäjien vaivoiksi...

Vierailija
Spectator
Mutta, jos tuolla työkalulla saan Nortonin lopullisesti pois, voin aina ladata kilpailijan.

Älä vaan mene latamaan FSecurea Nortonin tilalle, se on nykyään sellainen resurssisyöppö. Avira Antivir on varsin kevyt ja "ilmainen", jos nyt välttämättä haluaa tieten tahtoen virusongelmien ja ainaisten torjuntojen kanssa pelata.

Sinuna vaihtaisin kyllä käyttistä ja unohtaisin moiset hömppäpömpät.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005
odyseus
Älä vaan mene latamaan FSecurea Nortonin tilalle, se on nykyään sellainen resurssisyöppö. Avira Antivir on varsin kevyt ja "ilmainen", jos nyt välttämättä haluaa tieten tahtoen virusongelmien ja ainaisten torjuntojen kanssa pelata.

Sinuna vaihtaisin kyllä käyttistä ja unohtaisin moiset hömppäpömpät.

F-Securea ja Nortonia en suosittelisi kenellekään; Windowsin tietoturva kotikäyttäjän tarpeisiin hoituu parhaiten juurikin ilmaisilla virus/palomuuriohjelmistoilla.

Mutta totuushan on se että kaikki käyttöjärjestelmät ovat yhtä paskoja, tosin eri tavalla. Linuxien huono puoli on siinä että osa laitteista vain ei toimi niiden kanssa, mikä ei tietenkään ole sinällään käyttöjärjestelmän ongelma vaan laiteajureiden huono toimivuus tai jopa olemattomuus laitevalmistajien mähnäilyn vuoksi. Käyttäjälle tämä kuitenkin tarkoittaa sitä että "kone ei toimi". Itse en ole koskaan saanut Ubuntussa 5.1 monikanavaääniä toimimaan kunnolla - ei emolevyn äänikortilla, ei (tietenkään) Creativen SoundBlaster Live! 24-bit ulkoisella kortilla, eikä Terratec Aureon 7.1 PCI-äänikortilla, jonka kuitenkin pitäisi toimia ajurituen puolesta. Toinen on se että distroja on helvetin monta, enemmän kuin Windows Visvan eri versioita (mikä on jo saavutus sinänsä), ja monissa on käytössä semmoisia purkkavirityksiä että huh heijaa.

Linux-kernel sinänsä on loistava, mutta sen ympärille kasatun käyttöjärjestelmän toimivuus riippuu ihan siitä millaiseen koneeseen sen laittaa - yleensä pitää Linux-yhteensopivuus tarkistaa konetta suunnitellessa ja koottaessa vähintään verkkokorttien, näytönohjainten ja äänikorttien osalta. Voisin veikata että jos satunnaisesti valittuun kaupasta ostettuun boxiin asentaa satunnaisesti valitun Linux-distron, niin ei toimi homma automaattisesti joltain osin, joko kokonaan tai osittain.

Mac OS :stä en sano enempää kuin että kokemukseni siitä ovat hyvin rajoittuneita mutta se vähä mitä sitä olen käyttänyt niin olihan se perseestä, kun on tottunut ihan erilaisiin systeemeihin (mikä helvetin idea sen yhden, vaihtuvasisältöisen ikkunapalkin takana oikein on ollut??) sekä Windowsin että Linukan puolella.

Surullista kyllä Linuxien kannalta, mutta Windows XP on tällä hetkellä peruskäyttäjälle käytettävyyden kannalta paras ratkaisu. Itse käyttäisin enemmän kuin mielelläni Linuxia, mutta niin kauan kuin ei esimerkiksi näytön värikorjausta ja äänentoistoa saa samalle tasolle kuin Windowsissa, niin ei pysty ei kykene. Linuxin vakaus ja uudelleenkäynnistyksien vähäinen tarve on ilahduttavaa mutta ei paljon mieltä lämmitä kuin joku juttu vain ei toimi vaikka kuinka konffaa ja säätää iltatolkulla...

Huvittavaa asiassa on se että muun muassa GIMP toimii noin sata kertaa paremmin ja vakaammin Linux-ympäristössä (kuinkas muutenkaan) kuin keinotekoisessa GTK+-purkassa Windowsilla, mutta kun ei värikalibraatioita saa näytönohjaimen asetuksista säädettyä kuin hyvin rajoitetusti niin sitä ei pysty oikeasti käyttämään jos ei ole valmiiksi värit oikein näyttävä näyttö, mikä on nestekidenäyttöjen kohdalla käytännössä mahdottomuus (CRT-näytöt ovat tältä osin parempia).

Mitä muuten on sanottavana odysseuksella hiljattaiseen Debianin OpenSSL-haavoittuvuuteen...?

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Täysin samaa mieltä siitä, että Linuxin ongelmat ovat lähinnä seuraavia:

-laiteajureiden puuttuminen tai hidas "markkinoille" tuleminen. Tämä johtuu tietty laitevalmistajien mielenkiinnon puutteesta ja siitä, että tältäkin osin homma on "vapaaehtoistyön" varassa. Homma on tosin parantunut vuosi vuodelta jatkuvasti.

-Distrojen liian suuri määrä. Tätä en tajua, maailma olisi paljon parempi paikka, jos distroja olisi vaikka vain 3 kpl (sanotaan nyt vaikka Ubuntu, Fedora ja Debian tmv..). En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä pitää koko ajan tuupata maailmalle uutta distroa kun voisi keskittyä tärkeiden puuttuvien ominaisuuksien kehittämiseen.

-Gimp:stä olen sitä mieltä, että se on loistava kuvankäsittelysofta. Itse käytän sitä ainoana (bitti)kuvankäsittelysoftana ja en ole vielä löytänyt syytä miksi pitäisi käyttää esimerkiksi Photoshopia. Windows-puolen ongelmista minulla ei ole kokemusta. Webbipuolella grafiikkaa tekevänä minulle ei ole edes ongelma tuo värinmääritys (joka ei tietenkään ole Gimp:n ongelma vaan alemmalla tasolla).. Painojälkeä tarvitseville tietty tuo on puute, mutta niinpä on kaupallinen PMS värijärjestelmäkin, johon ei ole mitään matemaattista logiikkaa ja silti sitä vaan käytetään!

-monikanavaäänen suhteen en osaa sanoa mitään. Koneeni on työkone ja en kuuntele sillä musiikkia (paitsi 2 kanavaista). Minulla on kotiteatterisysteemi leffaääntä varten, joskin siinäkin minulla on "etusille" tuo, joka voitti "paras kotiteatterivahvistin-tittelin", vaikka kyseessä ei edes ole kotiteatterivahvistin, vaan 2 kanavainen Marantz PM 7200. Takakaiuttimet sitten erikseen....

-Juu ja se SSL. No, maailmassahan on koko ajan jotain haavoittuvaa käyttöjärjestelmästä riippumatta. Totuus on kuitenkin se, että linuxissa ongelmia on vähemmän (palvelinpuolella yleisestikin ottaen).

-Ai joo, ja ne MAC:t. Ei, ei, ei ja vielä kerran ei. Juuri tuon "sekomenupalkin" vuoksi. ..ja sen vuoksi, että firma ei ole osannut koko olemassaolonsa aikana tehdä yhtään kunnollista näppäimistöä eikä hiirtä.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Joo, GIMP on ihan ässä kun sitä tottuu käyttämään, mutta on siinä omat jipponsa, käyttöliittymä on jokseenkin omalaatuinen kuvankäsittelyohjelmaksi ja muun muassa värienhallinta kanavien kautta on vähän kummallisesti toteutettu, mutta helvetin hyvää jälkeähän sillä saa aikaan - ihan Fotariin verrattavaa - kun tottuu käyttämään ja tietää mitä mikäkin tekee.

Esimerkkejä:

GIMPillä tehty alusta alkaen...

Mitä kerran kokeilin Photoshop CS2:ta niin jotkut filtterit kyllä pyöritti läpi huomattavasti nopeammin kuin GIMP. Tiedä sitten mistä mokoma johtui.

Värien suhteen puolestaan ei ole muuta juuri tehtävissä kuin toivoa että NVidian ajureihin ilmestyy Linuxiinkin tällainen työkalu:

Tuollaiset käyrät tarvitaan että oma monitorini näyttää edes suunnilleen samalta kuin vieressä oleva CRT-telkkarin väriavaruus...

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
Duski
Ilesoft antoi tuossa hyvät ohjeet, pätevät varmaan muihinkin vaikeasti poistettaviin ohjelmiin suurimmalta osin.

Jos jokin ohjelmistoissa ärsyttää, niin se on surkean (tahallaan?) huonot poistomahdollisuudet. Jostain syystä kaupalliset virustorjuntaohjelmat ovat onnettomia surkeita järkäleitä, mitä ei kenenkään kannata käyttää. Oikeastaan ne voivat olla niin paskoja vain sen ansiosta että saavat myytyä niitä konepakettien mukana käyttäjien vaivoiksi...

Minun työkaveri käytti ei kaupallista ohjelmaa ja kone meni jonkin ajan kuluttua juntturaan . Koneesta löytyi tuhansia haittaohjelmia ja viruksia .Tuli siihen tulokseen ,että jos vähän rahaa sijoittaisi
Näiden ilmaiset kanssa kannattaa olla varovaisia . Jotkin ohjelmat ovat suunniteltu lataamaan troijlalaisia ja muita hauskuuksia.
Toki sieltä saatta hyvällä tuurilla löytyä hyviäkin ohjelmia , mutta kannattaa ottaa selvää ,mitkä ovat parhaita.
Minulla ei ole ollut maksullisten ohjelmien kanssa juurikaan virusongelmia.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005

AVG Free on hyvä virustutka. Se on minulla ollut käytössä kaikissa Windows-koneissa. AVG:llä on valikoimissa myös maksullinen versio, mutta tuolla ilmaisellakin pärjää varsin hyvin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat