Onko paistinpannut kalliita?

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin onko? Paljon ne yleensä maskaa? Lidlissä on ollu pitkään myynnissä vissiin teflon-pohjainen paistinpannu joka maksaa 16,90euroa. Onko se halpaa vai ylihintainen? Ku ei oikein tekisi mieli ostaa niin kallista.

Meinasin ostaa leikkuulaudankin, mutta se maksoi 3 euroa, niin en minä hennonut ostaa sitäkään.
Ostin mä juustohöylän tässä viimeviikolla sieltä. maksoi jotai 1-2 euroa. Se on hyvä, metallinen. Parempi kuin vanha. Tosin se on vielä paketissa. Mut se tuntuu paremmalta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (27)

asdf
Seuraa 
Viestejä11056
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH
Niin onko? Paljon ne yleensä maskaa? Lidlissä on ollu pitkään myynnissä vissiin teflon-pohjainen paistinpannu joka maksaa 16,90euroa. Onko se halpaa vai ylihintainen? Ku ei oikein tekisi mieli ostaa niin kallista.

Meinasin ostaa leikkuulaudankin, mutta se maksoi 3 euroa, niin en minä hennonut ostaa sitäkään.
Ostin mä juustohöylän tässä viimeviikolla sieltä. maksoi jotai 1-2 euroa. Se on hyvä, metallinen. Parempi kuin vanha. Tosin se on vielä paketissa. Mut se tuntuu paremmalta.

16,90 on halpa hinta teflon-pannusta. Voisin veikata, ettei sellainen ole kovin pitkäikäinen. Jos haluat tehdä edullisia ostoksia pidemmällä aikavälillä, niin selvittele hiukan noita paistinpannujen eroja. Parilla kympillä ovat kai jotkut saaneet hyvänkin pannun, mutta yleensä pitkäikäisemmät (ja samalla pidemmän päälle edullisimmat) paistinpannut maksavat jotain 45 eurosta ylöspäin. Riippuu tietysti mistä ostaa, hinta ei välttämättä ole laadun tae.

Toisaalta, jos vain haluat pannun, millä paistaa jotain, hälläväliä kuinka kauan se kestää, niin nappaa jostain Lidlistä tai Vapaavalinnasta halvin pannu. Ei ne niin huonoja ole, etteikö niillä ruokaa laittaisi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten aiot ilman leikkuulautaa leikata sellaista, jota normaalisti leikkaisit leikkuulaudalla? Pöytää vastenko?

Vierailija

Vanha totuushan on se, ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Jos siis ajatellaan useamman vuoden aikajänteellä.

Vierailija

Pannua täytyy osata myös käyttää. Sitä ei saa miehekkäästi raapia metallivälineillä. Hellästi puu- ja muovivälineillä vaan.

Ja samoin lämmön kanssa. Täytyy paistaa keskilämmöllä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
asdf

16,90 on halpa hinta teflon-pannusta. Voisin veikata, ettei sellainen ole kovin pitkäikäinen. Jos haluat tehdä edullisia ostoksia pidemmällä aikavälillä, niin selvittele hiukan noita paistinpannujen eroja. Parilla kympillä ovat kai jotkut saaneet hyvänkin pannun, mutta yleensä pitkäikäisemmät (ja samalla pidemmän päälle edullisimmat) paistinpannut maksavat jotain 45 eurosta ylöspäin. Riippuu tietysti mistä ostaa, hinta ei välttämättä ole laadun tae.

Toisaalta, jos vain haluat pannun, millä paistaa jotain, hälläväliä kuinka kauan se kestää, niin nappaa jostain Lidlistä tai Vapaavalinnasta halvin pannu. Ei ne niin huonoja ole, etteikö niillä ruokaa laittaisi.

Joo, täytyy vähän kierrellä kauppoja jos löytäisisi hyviä pannuja, mutta ainakin vaikuttaa aika hyvältä, kun ei tainnut olla muovisia osia, niin ainakin siinä mielessä pitäisi kestää.
Kyllä varmaankin sellainenkin ehkä kestää, kun en tule varmaankaan kovinkaan hirmuisesti tule käyttämään sitä. Tai sit tulen.
Noh, kyllä se ainakin pitäisi olla saksalainen, niin ne tekevät yleensä laadukasta tavaraa.

asdf

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten aiot ilman leikkuulautaa leikata sellaista, jota normaalisti leikkaisit leikkuulaudalla? Pöytää vastenko?

Pöytää vasten tietty. säästää siinä selvää rahaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
Pannua täytyy osata myös käyttää. Sitä ei saa miehekkäästi raapia metallivälineillä. Hellästi puu- ja muovivälineillä vaan.

Ja samoin lämmön kanssa. Täytyy paistaa keskilämmöllä.

Joo, ei metalliroinilla saa tökkiä teflonpannua.
Tosin en tota lämpö juttua tienny. Miksi ei saa kuumalla paistaa?

Vierailija

Liian kuumalla paistettaessa pannusta saattaa teflon "palaa" irti. Yhden pannun olen pilannut polttamalla teflonin pilalle.

Vierailija
Neiti
Liian kuumalla paistettaessa pannusta saattaa teflon "palaa" irti. Yhden pannun olen pilannut polttamalla teflonin pilalle.

Teflon alkaa hajoamaan n. 300 asteessa, keittolevy kuumenee täydellä teholla 600*C
Nalle puhin ei kannata hirveästi tehdä vielä hankintoja, kannattaisi ensin katsoa että pärjääkö ilman vanhempien päivittäistä apua.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Osta kunnon valurautapaistinpannu.

Minullaki on isoäitin aikhuinen paistinpannu, sillä on käristetty
kymmeniä hirviä , jos ei lie lähelle sattaaki.( on niitä keitettykki kattilassa ja uunissa paistettu, ja umpisuolattu ja katolla kuivatettukki)
Ties määräns poroja, tehty tuhansia litroja kastiketta paistettu
vishin kymmeniä metrejä korkeita lättypinoja.
Elikkä mitä se on kestäny niin nuita nykyajan pannuja menis useampi sata
siinä mitä tuolla on tehty.
Son 1800 luvun lopulla tehty ruottissa , Oliskhan 1880 luvulla ? Siittä asti se on ollu käytössä
säännällisesti. Rasva on palanu siihen tuhansia kertoja , niin että sen pinta on muovostunu kauniin kiiltävän mustaksi.
>Eikä se ruostu vaikka menhenä kesävä unehtu , viikoksi methänki.>
Teflonipannu, hah hah ,näikkö televisiosta miten yksi ukko kääri semmosia huviksens rullalle, paljhain käsin.
Olis saanu tuota mejän pannua koittaa , ei olis rullalle menny.
Siis hylkää nykyajan höpötykset, ja osta vanhanaikhainen mutta lähes ikusesti kestävä valurautapaistinpannu.
Silläku paistat semmoset lättyvuoret , ja käristät muutaman hirven, ja
tehet ruskeaa kastiketta muutaman sata litraa, ja muistat että paistinpannua ei saa pessä, se vain pyyhithän hellävarasesti puhthaksi.
Näin siihen muovostuu viimein semmonen pinta joka on kivikova ja kiiltomusta, eikä semmonen paistinpannu polta ees munakasta pohjhan kiinni , son parempiko mikhän tefloni, ja käytännössä se kestää äitiltä tyttärelle ja vieläpä miniällekki ja senki penskoille.
Elikkä sen toellista käyttöikää ei tunneta, ehkä 200 , 300, kentie 400
vuotta , ylhensä paistinpannu hyläthän muotinmuutoksen seurauksena, ei sentakia että entinen olis palanu , tai kulunu puhki.
Näin siis vain valurautapaistinpannunkohalla, teflonipaistinpannun kesto
on korkeinthan 2 vuotta.
Siis valitkaamme kaikkiin suomalaisiin kotitalouksiin valurautainen paistinpannu. Valurautaisenpaistinpannuyhistyksenkannatusjäsen Aslakki !

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Aslak

Siis hylkää nykyajan höpötykset, ja osta vanhanaikhainen mutta lähes ikusesti kestävä valurautapaistinpannu.

Mikä estää hankkimasta molempia? On ruokalajeja, jotka onnistuvat hyvällä teflonilla paremmin.

Tämmöinen on osoittautunut hyväksi:

http://www.scanpan.dk/

Maksoi 70 euroa silloin kun minä tuollaisen hankin puoli vuotta sitten. On edelleen aivan uuden veroinen.

Tuo tosin ei ole teflonia, mutta ominaisuuksiltaan vastaavaa. Parempaa kylläkin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aslak
teflonipaistinpannun kesto
on korkeinthan 2 vuotta.

Halpahallista ostettu "high quality" italialainen teflonpannu on 3 vuoden jälkeen uutta vastaavassa kunnossa.
Pannu maksoi 16,90, siitä halvemmat tuskin kestävät montaa paistokertaa.
Kannattaa valita pannu jossa on paksu pohja, muukin laatu on silloin ehkä riittävän hyvä.

Vierailija

Löysin kaapista "perikunnan" valurautapannun, jota ei ole varmaan 20 vuoteen käytetty. Olen joskus kuullut, että pannu kannattaa jotenkin esikäsitellä ennen käyttöönottoa - varmaan tuokin. Kuumennanko ja isken läskiä pannuun sulamaan ja sitten pyhin ylimääräiset pois vai miten?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Pubi
Löysin kaapista "perikunnan" valurautapannun, jota ei ole varmaan 20 vuoteen käytetty. Olen joskus kuullut, että pannu kannattaa jotenkin esikäsitellä ennen käyttöönottoa - varmaan tuokin. Kuumennanko ja isken läskiä pannuun sulamaan ja sitten pyhin ylimääräiset pois vai miten?

Kuumenna suolatonta läskiä pannussa vaikka uunissa 225 asteessa tai hellalla jonkin aikaa. Se käryää tuossa jonkin verran. Sitten vaan paistat (ei tietysti polttorasvalla). Valurautapannua ei saa sitten pestä pesuaineilla.

Teräa Nallepuh

Kunnollinen teflon-pohjainen pannu maksaa viitisenkymppiä. Hyvän valurautapannun saa noin 25 eurolla. Kyllä noilla halpispannuillakin paistaa muutaman vuoden, jos välttää liikaa kuumentamista ja käyttää vain muovisia työkaluja, mutta jos harrastat ruuanlaittoa, osta vaan se valurautapannu.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Neutroni
Hyvän valurautapannun saa noin 25 eurolla.

Mistäs sellaisen noin halvalla saa? Viimeksi kun minä sellaista katselin, ne maksoivat yli viisikymppiä kaikki.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
Aweb
Neutroni

Mistäs sellaisen noin halvalla saa? Viimeksi kun minä sellaista katselin, ne maksoivat yli viisikymppiä kaikki.

Minä ostin loppuvuodesta ison valurautapannun 30 eurolla Helsingin keskustasta (en nyt muista mistä kaupasta).

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Neutroni

Porvoon Citymarketista ostin ison ruotsalaisen valurautapannun, olisiko ollut 24,90. No, ehkä se oli 29,90. Humppilasta jostain ryjäkaupasta 2-tien varrella ostin hieman pienemmän Hackmannin pannun kanssa alle kolmella kympillä. En tosin muista, oliko se ehkä II-laatua (eli joku merkityksetön naarmu ulkopinnassa).

Ne pinnoitetut (kunnollinen laatu) ovat yleensä viiden kympin paikkeilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat