Näyttö värisee

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Muutaman kerran kun kone rutistaa jotain, alkaa näyttä viivoittumaan/värisemään.
Sitä kestää noin 1-2 sekunttia.
Ei se ennen ole sitä tehnyt.
Näyttö 4 vuotta vanha, putkisellainen.
Viimeisilläänkö sekin?

Kommentit (11)

Vierailija
markent
Muutaman kerran kun kone rutistaa jotain, alkaa näyttä viivoittumaan/värisemään.
Sitä kestää noin 1-2 sekunttia.
Ei se ennen ole sitä tehnyt.
Näyttö 4 vuotta vanha, putkisellainen.
Viimeisilläänkö sekin?

Kerro vähän tarkemmin, jos värinä tulee näyttöä käynnistäessä, se johtuu ehkä kuvaputken demagnetoinnista.
Kuvaputken lasin takana on ritilä, joka ohjaa elektronit kuvaputken sisäpinnan pisteisiin.
Kun levy magnetoituu, kuvaputki näyttää läikikkäältä.
Kuvaputken takaosassa on kuparilankavyyhti, kun siihen johtaa virran, em. levy demagnetoituu.

Vierailija
markent
Muutaman kerran kun kone rutistaa jotain, alkaa näyttä viivoittumaan/värisemään. Sitä kestää noin 1-2 sekunttia.
Ei se ennen ole sitä tehnyt. Näyttö 4 vuotta vanha, putkisellainen.
Viimeisilläänkö sekin?
Putkinäytöt ovat herkkiä mm. kännykkäsäteilylle. Tukiasemat joskus tsekkaa paikkaa käyttäjän tietämättä. Sitten myös muut lähellä olevat sähkölaitteet, mm. ehkäpä hiukan viallinen sähköpatterikin aiheuttaa tuollaista.
Tuotkaile tilannetta tuolta kantilta. Eipä nämä mm. 19" littunäytöt maksa kuin jotain alle 200 euroa, ja näytön laatu on erittäin parempi, kuin putkinäytöllä. Tilaa tulee pöydälle hienosti.

Täältä hintatietoja: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26212

Vierailija

Tuota. Tänä aamuna näyttö käynistäessä 1-2 sekunttia viivotteli, aika rumasti. Pari kertaa aikaisemminkin, mutta en varmana muista, tapahtuiko se tuolloin käynistyksen aikana.
Känny minulla on aina mukana ja jos se on koneen lähellä ja silloin soitetaan niin kyllä näyttö värisee rumasti.
Olisiko se myös sen seurausta tuo mainitsemani värinä.
No, kuden Lassi tuossa kertoi, littanat ovat suhteellisen halpoja, että laitetaan harkintaan.

Vierailija
markent
Tuota. Tänä aamuna näyttö käynistäessä 1-2 sekunttia viivotteli, aika rumasti. Pari kertaa aikaisemminkin, mutta en varmana muista, tapahtuiko se tuolloin käynistyksen aikana.
Känny minulla on aina mukana ja jos se on koneen lähellä ja silloin soitetaan niin kyllä näyttö värisee rumasti.
Olisiko se myös sen seurausta tuo mainitsemani värinä.
No, kuden Lassi tuossa kertoi, littanat ovat suhteellisen halpoja, että laitetaan harkintaan.

Valitse näytön menusta degauss/cancel moire ja kokeile väriseekö samalla tavalla.
Se o demagnetointi.

Vierailija
markent
Yritin muutaman kerran löytää näytön menua, mutta en onnistunut.
Kerotko?

Kuvaruudun alapuolelta pitäisi löytyä menu tms. ja +/- nappulat.
Paina menu ja valitse +/- napeilla demagnetointiosasto.
Minkä merkkinen näyttö ja mitä nappuloita siinä on?

Vierailija
markent
COMPAQ FS740

Front Panel Controls: Power on/off, adjust +/- , select, menu
Nämä nappulat pitäisi löytyä ohjeen mukaan näytön etupuolelta.

Vierailija

Joo, sieltä löytyi magneetin kuva ja kun klikkasin sitä kone tärisi. Kait poisti magneetteja itsestään
Seurataan tilannetta.
Kiitos feno

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Eikös noi litteät näytöt vie vähemmän sähköä kuin ne pulleat näytöt?

Mutta se mua ihmetyttää, että miksi sitten litteät telkut vie enemmän sähköä kuin molotelevisiot.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Eikös noi litteät näytöt vie vähemmän sähköä kuin ne pulleat näytöt?

Kyllä. Pullea 17-19 tuumanen kuluttaa 70-110W, ja 17-22 tuuman littunäyttö 25-50W.

Mutta se mua ihmetyttää, että miksi sitten litteät telkut vie enemmän sähköä kuin molotelevisiot.
Johtuu siitä koosta. Pitää olla tehokkaat taustalamput. Ja siitä, että syntyy hukkalämpöä.

Uusimmat

Suosituimmat