Meikkaavat naiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mielestäni meikkaus kertoo jonkin sorttisesta itseluottamuksen puutteesta, kun ei voida hyväksyä itseään sen näköisenä kun on. Jos iho on muuten huono, miksei sitä voisi hoitaa kuntoon muilla keinoin, eikä peittää meikillä? Miksi naiset meikkaa? Ajatteleeko kukaan muu samalla tavalla?

Lisäksi luomivärit yms. saavat naisen näyttämään kuin nukelta ja ehostautuminen vie aikaa. Humpuukia. =)

Sivut

Kommentit (212)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Minulla ei puolestani ole mitään naisten mekkaamista vastaan, vaikka arvostankin ehostamattomatonta ulkonäköä ensimmäistä enemmän. Meikkaamisella on kuitenkin taiteellinen aspektinsa, jonka katson onnistuneena toki visuaalisesti miellyttäväksi.

Näkemykseni mukaan meikkaaminen voi toki kertoa myös itsetunnosta tai sen puutteesta, mutta pelkän tradition noudattamisesta ei mielestäni voi vielä suoranaisesti vetää johtopäätöksiä suuntaan taikka toiseen.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Joo kyll ne saa meikata niin ei siinä mulla oo mitää vastaa, mut kyll niitä näkee naisii joiden ei todellakaan tarttis meikata että ne olis kauniita.

Ja niin niille jotka meikkaa ihan saatanasti niin terveisii tikkurilasta...tiedätte varmaan miks just sielt

Vierailija

Meikkaus on taito ja kaikki naiset eivät sitä osaa.

Mutta ei voi kyllä sanoa, että pidän erityisemmin meikaavista naisista, koska se meikkaus itsessään ei kiihota tippaakaan. Pikemminkin minua kiihottaa se, että osaako nainen olla seksikäs ja tuoda itsestään parhaat puolensa esiin häpeämättä niitä huonoksi käsittämiään puolia. Minulle riittää sekin, että osaisi tällaista edes sänkykamarin puolella.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005

Ei yleisten sosiaalisten tapojen noudattaminen välttämättä ole itseluottamuksen puutetta. Vaaditaan poikkeukselliset lahjat, että yksilö pystyy myymään poikkeavuutensa positiivisena vahvuutena, normaalijamppa leimautuu vain hörhöksi jos alkaa liikaa poikkeamaan.

Itse en pidä meikkaamista naisen viehättävyyttä lisäävänä, paitsi valokuvaamista varten. Valo- tai videokuvattaessa meikki (erityisesti selkeänvärinen huulipuna) parantaa jostain syystä selvästi ihmisen ulkonäköä merkittävästi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005
spin0
Meikkauksessa on esteettisyyden ohella toinenkin aspekti: pidän puuterin tuoksusta naisen iholla.

Minusta taas pakkelikerros (ja myös hajsuteiden käyttö) peittää naisen luonnollisen sulotuoksun pahaan teknokemialliseen hajuun.

Vierailija

Itse ainakin arvostan enemmän luonnollista kauneutta. Kyllähän sillä meikillä voi saada ihmeitä aikaan, hiirulaisesta säihkyvän posliininuken. Kun on tässä kulttuurissa kasvanut niin on oppinut pitämään meikattuakin naamaa kauniina (rajansa kaikella tosin).
Kyllä sitä nykyään jo kyseenalaistaa sitä onko siinä meikkaamisessa mitään pointtia. Ihme juttu kun opetetaan siihen, että nainen näyttää paremmalta kun on maalia naamassa.

En vastannut galluppiin mitään, koska olen kahden vaiheilla. Toisaalta suosin luonnollista kauneutta ja minusta sellainen tekee paljon paremman vaikutuksen kuin luonnoton ja peitelty naama. Tosin kyllä sitä vielä pitää joitain hyvin meikattuja kasvoja kauniina.
Selkeää

Vierailija

Sehän tiedetään, että ihminen on aina meikannut itseänsä. Jossain afrikkalaisissa heimoissa meikkaavat sekä miehet ja naiset edelleen, mutta miksi ihminen on alunperin meikannut itseään? Olisiko syynä ollut saalistaminen ja suojaväri? Mistä lähtien meikkaaminen on jäänyt vain naisten hommaksi?

Vierailija

Ei minun mielestäni rumasta naisesta saa kaunista vaikka kuinka meikkaisi, mutta asia toimii ehkä parhaiten siellä "keskialueella", siis juuri niihin mitäänsanomattoman näköisiin saadaan eloa pienillä viilauksilla, mikä taas ääripäissä ei korostu samalla tavalla. Kauneus on jotain muutakin kuin tiede meille sanoo, moni tietää varmasti montakin iso silmäistä, matala otsaista ja symmetriset kasvot omaavaa naista, mutta jokin heissä ei vain iske, puitteet ovat siis kohdallaan, mutta ehkäpä kuitenkin ne persoonalliset, muista erottavat detailit tekevätkin sen kauneuden, näin kauneuden ollessa enemmänkin persoonallisuutta ulkonäössä, koska näyttää siltä, että valtaosa
naisista "omistaa" nuo perushyveet.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Osittain naiset varmaan meikkaavat kätkeäkseen ihon virheitä eli tasoittaakseen sitä ihonväriä ja toisaalta sitten korostaakseen niitä vahvoja puoliaan siinä naamataulun alueella. Myös naisten keskinäinen kilpailu näyttää joissakin työpaikoissakin vaativan tavallaan sitä meikkaamista, että meikkaamaton katsotaan jotenkin hiirulaiseksi. Asiakaspalveluammateissa myös saatetaan vaatia sitten huoliteltua ulkonäköä työntekijöiltä ja meikkaamatonta katsoa vähän kieroon.

Todellinen kauneus lienee kuitenkin ihan jossain muualla kuin esim. joissakin naisen sukupuolista kiihottuneisuutta apinoivissa ehostustavoissa (punaiset posket ja kosteana kiiltävät huulet). Lämmin ja aito hymy, lempeä puheääni sekä itsestään itsenään pitävä terveesti itsevarma persoonallisuus lienevät pidettyjä kummankin sukupuolen parissa. Oli vaikka miten silmää miellyttävä tapaus, mutta sitten jotenkin koko ajan joko sitä hyväksyntää vonkaava tai päällekäyvän dominoiva, niin eipä miellytä kuten eivät ne sellaisetkaan jotka keskittyvät siihen itseensä ja ulkonäköönsä sekä suosioonsa muitten parissa. Toisia huomioon ottamatamon tyyppi, joka olettaa vielä olevansa jonkinlainen auktoriteetti muitten suhteen ärsyttää kyllä sukupuolesta riippumatta.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Empä tiedä tuon meikkaamisen järkevyydestä tietyissä tapauksissa. Kuitenkin jos joku nätti tyttö meikkaisi itsensä pelkästään minua varten, niin olisin kyllä otettu.

Vierailija

Pieni huomaamaton meikkaus ei haittaa koskaan. Olen kumminkin huomannut, että jotkut tytöt ovat oikeasti nätimpiä ilman selvästi näkyviä meikkejä, vaikka kuinka taidokkaasti olisi tehty. Totta kai myös osalle on käytännössä pakollinen jonkinsortin meikki.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Meikata toki saa jos haluaa mutta 99 % tapauksista tulos on rumempaan päin. Varsinkin jos meikkiä käyttää niin että kasvoista katoaa sen luontaista informaatiota. Sen sijaan meikkiä voi käyttää vahvistamaan omia hyviä puolia, virheitä sillä ei voi peittää.

On muotia nykyään että naiset ajavat kulmakarvansa ja maalaavat sen tilalle. Siis ihan kauhean julman näköisiä ovat, nousee aina kylmät väreet kun näkee sellaisia. Varsinkin kun tasan jokainen joka tekee niin maalaa väärin ihan perussymmetria virheitä tehden. Aina voi katsoa kahden peilin kautta jolloin voi nähdä tavallaan omat kasvonsa niin kuin toiset ne näkevät. Koska peilikuva on aina peilikuva ja peilikuvan peilikuva vasta vastaa todellisuutta, siitä miten toiset ihmiset näkevät. Tällä tavalla rikotaan peruskaavamaiset ajatukset ja nähdään asiat toisten silmin.

Vierailija
Stinger
Oli vaikka miten silmää miellyttävä tapaus, mutta sitten jotenkin koko ajan joko sitä hyväksyntää vonkaava tai päällekäyvän dominoiva, niin eipä miellytä kuten eivät ne sellaisetkaan jotka keskittyvät siihen itseensä ja ulkonäköönsä sekä suosioonsa muitten parissa.

Pointti ei ole se, että naisia sinänsä haittaisi jonkun itsekeskeisyys, vaan se
etteivät nämä "prinsessat" siedä sitä, että joku saattaa olla monipuolisesti kiehtovampi yksilö kuin nämä 'kuninkaalliset'. Se mitä hänellä on, on minulta pois - ajattelu, melko itsekästä sanoisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat