Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

author="<a href="http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id91141.html">YLE</a>" kirjoitti:

Espoo hyväksyi Länsimetron rakentamisen
Julkaistu 19.05.2008, klo 22.35 (päivitetty 19.05.2008, klo 22.42)

Espoon kaupunginvaltuusto on hyväksynyt Länsimetron rakentamisen. Valtuusto päätti asiasta yli viisi tuntia kestäneessä kokouksessaan.

Metron rakentamista kannatti 56 ja vastusti 9 valtuuston jäsentä. Yksi äänesti tyhjää ja yksi oli poissa istunnosta.

Aiemmin kerrottiin, että jos päätös metrosta menee läpi, rakennustyöt alkavat ensi vuoden lopussa.

Valtuuston puheenjohtaja Markku Sistonen (sd.) sanoi aiemmin päivällä, että paljon keskustelua herättäneen Länsimetron siunaaminen on suuren luokan päätös. Hän oli kuitenkin varma siitä, että päätös menee läpi vastustuksesta huolimatta.

Länsimetron rakentaminen maksaa nykyarvion mukaan lähes 714 miljoonaa euroa. Tästä Espoon osuus on 355 miljoonaa euroa. Helsingin kaupunginvaltuusto päättää metrosta keskiviikkona.




Asumatta lähelläkään aluetta, mutta eikös tämä ole kerrankin älyperäinen poliittinen ratkaisu.

Vielä kun pääkaupunkiseudun kunnat yhdistettäisiin, niin siitä olisi hyötyä koko Suomelle.

Kommentit (8)

Finlandes
Se mitä pääkaupunkiseudulle tarvitaan on lentokenttämetro. Ja metroasema Käpylään, kiitos.



Eikös tätä tavallaan olla rakentamassa, tosin toisen firman kalustoille ja kiskoille. Eikä sieltä Pasilasta nyt niin pitkä matka sinne Käpylään ole

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29582
Liittynyt16.3.2005
Phony
Asumatta lähelläkään aluetta, mutta eikös tämä ole kerrankin älyperäinen poliittinen ratkaisu.



Joo, kyllä sokeakin kana joskus matoon osuu, kun ahkerasti nokkii.

Vielä kun pääkaupunkiseudun kunnat yhdistettäisiin, niin siitä olisi hyötyä koko Suomelle.



En tiedä siitä, mutta pääkaupunkiseudun asukkaille varmasti olisi. Tosin se yhdistäminenkin voidaan tehdä järkevästi tai typerästi, eikä se ole todellakaan itsestäänselvää, että valittu tapa olisi järkevä. Mutta siitä huolimatta, vaikka turhaa päällekkäistä byrokratiaa ei heti purettaisi, se todennäköisesti asteittain järkevöityisi muutaman sukupolven kuluessa.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt21.6.2017

Länsimetro on nyt ollut liikenteessä niin pitkään, että sen hyödyllisyydestä, matka-aikojen pidentymisistä ym. on olemassa mitattua tietoa.

Matkustajamäärät ovat olleet ennakoitua suurempia, koska kymmenessä vuodessa on rakentamista tapahtunut valtavasti.

Päätöstä tehtäessä yritettiin kustannuksia alentaa louhimalla asemat vain kolmivaunuisille junille. Itämetrossa asemat ovat nelivaunuisia varten. Joudutaanko tämän takia ajamaa itämetroakin kolmivaunuisilla junulla?

Jonkin verran helpotusta tilanteeseen toisi, jos ajettaisiin joka osalla nelivaunuisilla junilla.

Länsimetron alueella "viimeisestä vaunusta" ei pääsisi ulos normaalisti.

Parin kömmähdyksen jälkeen länsimetrolaiset eivät käyttäisi 4. vaunuyksikköä.

Tilannetta helpottaisi luonollisesti myös, jos vaunusta toiseen siirtyminen olisi helppoa

Länsimetrolaisia nousisi junaan 3. yksikköön ja vaeltaisi tarpeen mukaan myös 4. yksikköön.

esko

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13976
Liittynyt16.3.2005

Käyttäjä4369 kirjoitti:
Länsimetro on nyt ollut liikenteessä niin pitkään, että sen hyödyllisyydestä, matka-aikojen pidentymisistä ym. on olemassa mitattua tietoa.

Matkustajamäärät ovat olleet ennakoitua suurempia, koska kymmenessä vuodessa on rakentamista tapahtunut valtavasti.

Päätöstä tehtäessä yritettiin kustannuksia alentaa louhimalla asemat vain kolmivaunuisille junille. Itämetrossa asemat ovat nelivaunuisia varten. Joudutaanko tämän takia ajamaa itämetroakin kolmivaunuisilla junulla?

Jonkin verran helpotusta tilanteeseen toisi, jos ajettaisiin joka osalla nelivaunuisilla junilla.

Länsimetron alueella "viimeisestä vaunusta" ei pääsisi ulos normaalisti.

Parin kömmähdyksen jälkeen länsimetrolaiset eivät käyttäisi 4. vaunuyksikköä.

Tilannetta helpottaisi luonollisesti myös, jos vaunusta toiseen siirtyminen olisi helppoa

Länsimetrolaisia nousisi junaan 3. yksikköön ja vaeltaisi tarpeen mukaan myös 4. yksikköön.

Tuo ei ihan taida pitää paikkaansa. Helsingissä asemat ovat kolmevaunuparisille eli kuusivaunuisille junille. Espoossa asemat ovat kaksivaunuparisille eli nelivaunuisille junille.

Sellainen on tietysti aivan mahdolllista, että kolmevaunupariset junat liikennöisivät Ruoholahden itäpuolella ja kaksivaunupariset Ruoholahden länsipuolella. Siinä olisikin espoolaispellelle ihmettelemistä, kun joutuisivat buussin lisäksi matkustamaan kahdella eri junalla.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Merlin
Seuraa 
Viestejä4095
Liittynyt25.9.2017

Tää on niin tätä. Kun stadilaisen spora myöhästyi puoli vuotta, alettiin zumbaamaan, siinä missä haukilahtelainen nainen itki kun kuuli työmatkansa pitenevän kymmenellä minuutilla.

(Ei sillä, ihan päin helvettiähän koko metro on hoidettu)

ATV: Puoli vuotta sporaan (2002)

https://www.youtube.com/watch?v=UbOtD_Cjrz0

Uusimpien tutkimusten mukaan uusimmat tutkimukset ovat keskimäärin yhdentekeviä.

Käyttäjä2245
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt8.5.2016

Mikäs nyt kun alettu matka-aikoja mittaamaan , tieliikenteessä kun viranomaiset sanovat että 100kmh/h-> 80 kmh ei ole vaikutusta juurikaan matka-aikoihin. 6-7min kyseessä siis. Nyt metrossa noussa älämölö kun joidenkin matka-ajat pidentyneet muutamilla minuuteilla. Ristiriitaista...Kun tien päällä ei minuuttit ratkaise niin miten sitten kiskoilla?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat