Feministinen aloite?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko tämä se kuuluisa "feministinen aloite"?

http://bp2.blogger.com/_-LhMHv4Y7dY/SCS ... Tulva3.jpg

Sivut

Kommentit (293)

Vierailija

Katja Martelius kertoo Tulva-lehden päätoimittajasta Anne Moilasesta:

Tiedättehän, että Anne Moilanen on täpäkkä.
Ja nyt hän on päättänyt sanoa asian niin kuin se on. Siksi Moilasen päätoimittajakausi Naisasialiitto Unionin kustantamassa Tulva-lehdessä alkaa numerolla, jonka kannessa lukee Tulta munille! Jo riittää miesaktivismi! (se ilmestyi perjantaina).
Moilanen on kyllästynyt siihen, että muutaman aktiivisen miehen misogynistiset mielipiteet ovat saaneet mediassa ihan valtavan painoarvon.
Että joka kerta, kun tasa-arvosta puhutaan julkisesti, mukaan pääsee juttua tasapainottamaan miesaktivisti

Moilanen perusteli juttujaan näin: ”On rasittavaa, että monet mieshäiriköt pyrkivät vuorovaikutukseen feministien kanssa”.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Journalisti-lehdessä on kuulemma ollut Anne Moiasen haastattelu.

"Maltillinen tasa-arvokeskustelu loppuu Tulvassa. Uuden miesliikkeen nousu on kiinnostavaa. Kotron ja Sepposen tuore artikelikokoelma on pääosin luokaton. Olen viime aikoihin asti ajatellut, että miesliike ja naisliike voivat kulkea rinta rinnan. Nyt on alkanut tympiä, että miesliikkeen suuri missio tuntuu kuitenkin olevan naisten mollaaminen. Tulvassakin on ajateltu, että vaikenemme nämä miesasiamiehet kuoliaaksi, mutta nyt on aihetta vastaiskuun".

Tällainen feministien hyökkäyssuunnitelma ei voi sisältää muuta kuin lakialoitteiden väsäämistä ja ajamista naisministerien kautta hallituksen esityslistalle. Minua pelottaa hiukan, että joudumme pian pissimään istualtaan .

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Moilanen on kyllästynyt siihen, että muutaman aktiivisen miehen misogynistiset mielipiteet ovat saaneet mediassa ihan valtavan painoarvon.

Mitenkähän tuo eroaa siitä että muutaman aktiivisen naisen misandristiset mielipiteet ovat saaneet mediassa ihan valtavan painoarvon?

Eniveis, ei tuo aloitteelta tunnu, vaan reaktiolta.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Ruotsissahan on näitä militaristisia feministejä aika paljonkin.

Mitenhän Suomessa?

Onhan asiasta monia tutkimuksia ja dokumenttejakin olemassa, olisiko linkkejä?

Itse tunnen muutamia tällaisia naisia jotka vihaa miehiä periaatteesta... Minulla on mennyt usko suomalaisiin naisiin ihan täysin. Määrittelee parisuhteen ja tasa-arvon ja muita asioita pelkästään omalle kohdalleen sopiviksi. Vaikka pyytää vain naiselta sisäistä kauneutta niin ei silloinkaan löydä yhtään ainoaa.

Silloin kun keskustelin ja yritin herättää keskustelua miesten itsemurhista silloin kun asiasta ei vielä puhuttu niin naisilta saai kuulla vain että pehmyt voittaa tai oma suosikkini, että kun tarpeeksi vettä on niin kyllä rautakin murtuu ja täytyy antaa periksi. Kaksi kolmasosaa työsopimuksistani on päättynyt sillä tavalla että naiset äänestää miehiä pois työpaikoilta. Kaikki taakka laitetaan samalle sukupolvelle, tuloeroille tai palkkaeroille ei tapahtunut mitään. Nuorempana uskoin että feministit haluaa tappaa miehiä sillä etteivät vain halua ymmärtää asioita ja saadakseen valtaa.

Itse olen halunnut käydä keskustelua myös tästä arasta aiheesta mutta en oikein tiedä miten.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Barbaari

Mitenhän Suomessa?

Onhan asiasta monia tutkimuksia ja dokumenttejakin olemassa, olisiko linkkejä?

Itse tunnen muutamia tällaisia naisia jotka vihaa miehiä periaatteesta... Minulla on mennyt usko suomalaisiin naisiin ihan täysin. Määrittelee parisuhteen ja tasa-arvon ja muita asioita pelkästään omalle kohdalleen sopiviksi. Vaikka pyytää vain naiselta sisäistä kauneutta niin ei silloinkaan löydä yhtään ainoaa.

Silloin kun keskustelin ja yritin herättää keskustelua miesten itsemurhista silloin kun asiasta ei vielä puhuttu niin naisilta saai kuulla vain että pehmyt voittaa tai oma suosikkini, että kun tarpeeksi vettä on niin kyllä rautakin murtuu ja täytyy antaa periksi. Kaksi kolmasosaa työsopimuksistani on päättynyt sillä tavalla että naiset äänestää miehiä pois työpaikoilta. Kaikki taakka laitetaan samalle sukupolvelle, tuloeroille tai palkkaeroille ei tapahtunut mitään. Nuorempana uskoin että feministit haluaa tappaa miehiä sillä etteivät vain halua ymmärtää asioita ja saadakseen valtaa.

Itse olen halunnut käydä keskustelua myös tästä arasta aiheesta mutta en oikein tiedä miten.

Minulla on myös kokemus naisten epälojaalisuudesta työpaikalla. Sain perintönä paskan projektin (epärealistiset aikataulut, olematon laadunvalvonta), jota jouduin pakosta siis ajamaan etenpäin. Naisjäsenet eivät halunneet sitoutua asiaan ollenkaan, en sitä sinänsä ihmettele, koska kyseessä oli tosiaan paska projekti, mutta muu käytös oli ala-arvoista ottaen huomioon tilanteen. Luovutin ja siirryin toiseen yksikköön mieskollegojen avustamana. Projektin naiset äänestivät munattoman esimiehensä (mies) kanssa suosikkinaisensa vetämään projektia, joka sitten kaatui tekijöiden saamattomuuteen ja johdon heikkouteen. Rahaa paloi 700 kiloeuroa harakoille. Parasta tässä oli se, että munaton miespomo sai lopuksi potkut

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Kokemuksia...

Tulva-lehden päätoimittajaan liittyen Panu Höglundin sanoin:

"Anne Moilanen rinnastaa miesaktivistit myös rasisteihin ja kysyy, pitäisikö rasistejakin kuunnella.
No, minulla olisi Moilaselle sellainen uutinen, että ihan vielä ei olla niin pitkällä kuin Neuvostoliitossa - ihan vielä Suomen virallinen nimi ei ole Suomen naisten feministinen neuvostotasavalta - joten feminismin arvostelua ei ole täällä kielletty.
Sitä vastoin rasismi on asiallisesti ottaen kielletty, koska se on ristiriidassa sen periaatteen kanssa, että kaikilla on oikeus tulla viranomaisissa ja oikeusistuimissa kohdelluksi yksilöinä sen mukaan,
mitä he itse ovat tehneet tai olleet tekemättä, ei sen mukaan, mihin syntyperäiseen ryhmään he kuuluvat."

http://plaza.fi/ajassa/kolinaa-panuhuon ... uskaluihin

Vierailija

Barbaari kirjoitti:

Vaikka pyytää vain naiselta sisäistä kauneutta niin ei silloinkaan löydä yhtään ainoaa.

Ei tuollaista kannata naiselta vaatia, tuosta ei kyllä saa muuta kuin rupia perseeseensä. Teinirakkaudet illuusioineen sekä rupsahtaneen ja tämänjohdosta huoraamisensa lopettaneen vanhan naisrievun pelko yksin kuolemisesta ovat asia erikseen. Pimppiä se pitää haluta ja olla siinä naimisen sivussa naisen työkalu nin narsistisissa pyrkimyksissä (= olet kaunis ja kaikki vastaava paskanjauhanta) kuin pikkuporvarillisen maailman sosioekonomisessa kiipimisessä ja elintasokilpailussa. Ah, sitä on oikea tosirakkaus[size=85:14hsigej](tm)[/size:14hsigej] !

Vierailija
Barbaari

Mitenhän Suomessa?

Veikkaisin niitä olevan vähemmän, mutta yksikin tapaus on liikaa.
Minulla on mennyt usko suomalaisiin naisiin ihan täysin.

Pitää vain luottaa mamunaisiin tai käydä hakemassa avio-onnea idästä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat