Julisteiden kaupungille levittelemisen laillisuus?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Jos haluaa vaikka levitellä keikkajulisteita kaupungille kaikkialle, niin pitäisikö se tehdä yön hämärissä vai mitä laki ja määräykset sanovat?

Kommentit (7)

Vierailija

Ainakin stadissa julisteiden liimaaminen on kiellettyä ja ne pyritään siivoamaan pois joka aamuyö, samoin graffitit. Stop töhryille -kampanja maksaa meille veronmaksajille noin miljoona euroa vuodessa. En tiedä onko Tampereella vastaavaa kampanjaa menossa mutta joku sinun jälkesi joutuu kuitenkin puhdistamaan.

Stadin kampanjaa on kritisoitu aika voimakkaasti tietyissä piireissä, joiden mukaan graffitit, julisteet yms. kuuluvat kaupunkikuvaan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Aatos
Ainakin stadissa julisteiden liimaaminen on kiellettyä ja ne pyritään siivoamaan pois joka aamuyö, samoin graffitit. Stop töhryille -kampanja maksaa meille veronmaksajille noin miljoona euroa vuodessa. En tiedä onko Tampereella vastaavaa kampanjaa menossa mutta joku sinun jälkesi joutuu kuitenkin puhdistamaan.

Stadin kampanjaa on kritisoitu aika voimakkaasti tietyissä piireissä, joiden mukaan graffitit, julisteet yms. kuuluvat kaupunkikuvaan.

Mä kykenen keräämään levittämäni mainonnan itsekin pois sitten kun mainos on vanhentunut. Tarkoitus ei ole sotkea paikkoja.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Tietääkseni ei. Saattaa olla joitai erillisiä mainos kohtia, joihin saa ilmaiseksi laittaa, mutta ei yleensäkkään saa. Tai ainakin luulen näin. Kyseleppä vaikka joidenkin koulujen (amis, kauppis jne.) rehtorilta/kanslialta lupia, että saisitko laittaa jonnekkin ilmoitustauluille jonkin pienen mainoslappusen siitä keikastasi tai mistä liekkään. Kyllä varmaankin antavat luvan ehkä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
Kyllä ilmoitustauluille saa lykkiä. Tarkoituksena ei ole kysellä lupia. Ulkotiloista lähinnä kyselen.

Niiteillä vaan puihin kiinni. Ei siitä kummiskaan jää kiinni.

Toisaalta julisteen laittaminen jonnekkin koululle tavoittaa useita satoja ihmisiä helposti ja myöskin niillä saattaa olla kiinnostusta jos bändi vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
CE-hyväksytty
Jos haluaa vaikka levitellä keikkajulisteita kaupungille kaikkialle

Laki kylläkin sanoo ettei kakkajulisteita saa ihmiset eikä koiratkaan levittää. Poikkeuksena on että koiran ei tarvi kerätä ihmisen kakkaa taskuun. Syynä luultavasti on se ettei koiralla ole taskuja.

Uusimmat

Suosituimmat