Espoolaisen Yhteiskuntafilosofin matka Itäkeskukseen.

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Kävin tänään valkoihoisen ja entisen kämppikseni kanssa vaihtamassa Itäkeskuksen CashStoressa eräät työvarusteet 15:sta euroksi käteistä. Sen jälkeen menimme Hansasillalle aasialaiseen ravintolaan syömään. Matkalla hansatorille päädyin sellaiseen havaintoon että Itäkeskuksessa saa turpiinsa huomattavasti todennäköisemmin kuin Espoossa jossa on vauraampaa ja koulutetumpaa väestöä bussipysäkki-indeksin mukaisesti.

Tarkoitan sitä että jos otetaan bussipysäkiltä satunnaisesti yksi ihminen on Helsinkiläinen, on hän todennäköisemmin syrjäytymiskierteessä oleva sosiaalitoimiston asiakas, kun taas Espoolainen bussipysäkillä bussia odottava on vahingossa odottamassa bussia, koska puolison kanssa tuli erimielisyyksiä Farmari-Volvon käyttämisestä.

Vanha mies yritti pokata vanhaa naista. Valkohapsinen mies, henkisesti blonditar puhui valkohapsiselle neidolle että: ”Mitäs sä!” Nainen vastasi: ”En mitään” Häiriintynyt mies huusi savun noustessa korvista: ”Laulelet sitten viimeisä laulujasi!”

Ei saatana! Vaikka itse kuulun duunariluokkaan, yhtään väheksymättä luokkani tekemää työn arvoa en voi kuin ihmetellä syitä siihen miksi tietyille asuinalueille kasaantuu monia ongelmia kuten työttömyyttä, aggressiivista käyttäytymistä täysin vieraita ihmisiä kohtaan. Tällaiseen en ole koskaan törmännyt Isossa-Omenassa joka hohtaa mereltä paistavassa auringon paisteessa kuin Jumalan valtaistuin kultaisten katujen ympäröimänä.

Erään kerran olin matkalla toisen kämppikseni kanssa - joka oli Kenialainen Kikuju Heimon edustaja- Itä-Keskuksessa afrikkalaistaustaisten pitämään elintarvikekauppaan riisiä ostamaan. Vierellä havaitsin vehreän minipuiston ympäröivän puna-tiiliä hohtavan uljaan rakennuksen jonka kattoa koristi teloitusväline jolla yhteiskuntakriitikkoja mestattiin Rooman keisarien aikaan. Kranaatinheiton päässä oli moskeija Caisan tiloissa vaatimattoman oven takana ja sen edessä oli suunnattoman suuri jono muslimeita odottamassa hartaushetken alkamista.

Pohdin mielessäni sitä että olisiko länsimainen yhteiskunta parempi jos tilanne olisi hieman erilainen. Vaatimattomia kirkkoja tyhjine sisäänkäynteineen ja mahtavia Taj Mahalin kaltaisia uljaita moskeijoita suunnattomine väen tungoksineen.

Tällainen olisi mahdollista teokraattisessa valtiossa. Haluaisimmeko että maassamme olisi kavennettu sanan- ja ajattelunvapaus yhden uskonnon levittäessä vaikutusvaltansa joka kolkkaan täyttäen pienimmän kolonsa kuin vesi täyttää jokaisen tilan kohteeseen johon se kaadetaan.

Mielestäni meidän on maksettava ajattelun vapaudesta se hinta että muslimit voivat ihan aiheesta pitää Länsi-Maita paskana. Syitä tähän on että kaduillamme näkyy päihteiden väärinkäyttäjiä ilmaisten älyllisen ponnistelunsa uljaimmat saavutukset virtsaamalla yön hämärän suojelevien käsivarsien verhoamana virkavallalta piilossa työväestön raadannalla pystyyn laitettujen rakennuksien nurkille. Näin he saavuttavat hetkellisesti henkisen voiton yhteiskunnasta joka tarjoaa loistavat mahdollisuudet eteenpäin pyrkimiselle suhteessa kehitysmaihin joissa nepotismi, harvainvalta ja korruptio kukoistavat.

-

Kommentit (2)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

On myönnettävä uusien moderaattorien uhalla, että tämä aloitus oli hyvä. Arvaamattomia kun näyttävät olevan, ja mielivaltaisia, siihen äkisti tykästyneitä vanhat tiedepierut uudessa virassaan

Ei käy kateeksi.

Siinä, alotuksessa, on vain hitunen asiaa, mutta ennen kaikkea asennetta jolla Tiedepistefi on pitänyt minulle sopivan pintansa tähän asti.

Harvojen niiden joille näppis ei ole ylivoimainen vastus, on ollut hyvä käydä täällä. Muiden yhdyssanavirheitä ei jaksa lukea. Ei perkele jaksa. Siitä on pitkä tauko minulla, ja penis, kakka, homo, jutsku, evo, creo, ja hämmästyttävästä internetin ihmeellisestä julkaisukynnyksettömyydestä sikiävästä enemmistön uustyhmyydestä, jota ne ei edes aavista hävetä.

Itis on oma lukunsa. Turpaan tulee juu helposti, etenkin jos vastustat äänekkäästi Etiopiaa tai Somaliaa. Iso omena on varmasti toinen lukunsa, joka kehtaa sellaisen julki lukea. Tiedä sitten kummassa tulee esiin suurempi köyhyys, tässä materiaalinen, tuossa henkinen kenties.

Espoo on sairaus.

Parempi on tämä maailma ilman moskeijoita, näine humalikkoine, kuin tuo jota ironisoit. Samaa mieltä.

Mitään en vihaa niin kuin vihaa erilaisuutta kohtaan. Sillä tavalla olen aina ollut samanlainen, ja niin rauhaa rakastava.

Pankaa tämä merkille modet jatkon varaa varten. Tana.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Uusimmat

Suosituimmat