Korvatulpat parantaa musiikin laatua

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Konserteissa kun käyttää korvatulppia, joko kertakäyttöisä tai jotain kestotulppia.

Niin musiikista poistuu kaikki säröt, jää pehmeä sointu jäljelle.

Myös sanoista ja puheesta saa paremmin melussa selvää.

Kuulokaan ei vaurioidu kovasta melusta.

Kommentit (10)

Vierailija
tiäremiäs
Konserteissa kun käyttää korvatulppia, joko kertakäyttöisä tai jotain kestotulppia.

Niin musiikista poistuu kaikki säröt, jää pehmeä sointu jäljelle.

Myös sanoista ja puheesta saa paremmin melussa selvää.

Kuulokaan ei vaurioidu kovasta melusta.

Se toki vähän riippuu yleisesti keikasta, akustiikasta ja soitettavasta musiikista, mutta pääsääntösin aivan totta. Konsertissa/keikalla tulisikin aina olla äänentoiston laatu ja voimakkuus juurikin sellanen, että niitä tulppia ei tartte. Harvoin on.

Vierailija

Minä kuuntelen musiikkia aina hiljaisella äänellä. Herkistyy kuuntelemaan. En pidä siitä, että musiikki ärsyttää. Mielimusiikkini on romanttisen ajan pianomusiikki ja en todellakaan kaipaa sitä mölönä. Olen joskus käynyt konserteissa. Melu siellä todella häiritsee.

Vierailija

Korvatulppien ja tehokkaiden kuulosuojainten samanaikainen käyttö parantaa ainakin minusta huomattavasti nykymusiikin laatua.

Vierailija

Riippuu ihan minkälaisia tulppia käyttää. Jos ihan tavallisia Eareita pistää korviinsa, niin kyllä ne leikkaavat diskantit aika tarkkaan pois. Eli esimerkiksi kitarahelinä häviää lähes kokonaan ja basso korostuu. Itse en perustulppia kyllä keikalle laittaisi. Paitsin punkinrätkettä on ihan sama, vaikka kuuntelee millä tulpilla.

Toki sitten on hyviä tulppia, jotka päästävät kaikki taajuudet paremmin läpi, jolloin musiikki vain vaimenee kokonaisuudessaan.

Vierailija

Elokuvateattereissahan äänet ovat usein erittäin kovia ja unohdan ottaa korvatulpat mukaan. Ratkaisu tähän on ,että revin elokuvapiletistä palat ja rullaan ne korviin. Vielä kun muistaisi ottaa mukaan silmälaput niin mahdollisesti elokuvienkin taso paranisi. (voisi käyttää mielikuvitustaan?)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
sapetix
Elokuvateattereissahan äänet ovat usein erittäin kovia ja unohdan ottaa korvatulpat mukaan. Ratkaisu tähän on ,että revin elokuvapiletistä palat ja rullaan ne korviin. Vielä kun muistaisi ottaa mukaan silmälaput niin mahdollisesti elokuvienkin taso paranisi. (voisi käyttää mielikuvitustaan?)

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Itse en oikein tiedä, kun en pahemmin ole käynyt kuin kerran/kahesti nuorisotalolla. Ja siitä reissusta muistan vain sen että ostin 100 oukkidoukkia.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Aloittaja on nähtävästi hyvinkin kiinnostunut korvatulpista ja kuulon suojaamisesta. Tämä ei nimittäin ole ihan ensimmäinen ketju aiheesta.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Olin tässä muutama vuosi sitten Kyproksella ja menimme ex vaimon kanssa bouzouki-iltaan. En ymmärrä, miksi klassisen kielisoittimen kanssa pitää käyttää vahvistinta, mutta niin siellä tehtiin. Revin pöytäservieteistä suikaleita ja rullasin ne korviini. Arvatkaa, sainko vihaisia katseita, kun paperirullat roikkuivat korvissani ?

Ei silti. Kyproslaiset ovatkin puolikuuroja.

Uusimmat

Suosituimmat