Polttoaine 1,5 euroa

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

AamuTV:ssä todettiin tylysti jotta huikean kalliin polttoaineemme veron osuus on 0,9 euroa. Systeemimme on kummallinen. Kaikkea mikä on elintärkeätä verotetaan törkeästi.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kommentit (15)

Vierailija

Käyttäisin julkisia kulkuvälineitä, mutta yksin autoilu on halvempaa.

Opiskelijat saa väärän kuvan maailmasta, koska saavat julkiset reissunsa puoleen hintaan.

Milloin VR:lle nimitetään sellainen johtaja, joka kykenee alentamaan turhia kustannuksia esim 40% ? On helpompaa leikata junakuluista 40% kuin kännykän valmistamisesta 95%. Silti näin on tapahtunut.

Voin haastaa tässä ja nyt, rehellisesti omalla nimimerkilläni, että saisin kuluja karsittua 40%, ja se voitaisiin siirtää lippujen hintoihin.

Vierailija
Paul M
Systeemimme on kummallinen. Kaikkea mikä on elintärkeätä verotetaan törkeästi.



Aika pitkälle ollaan tultu elämän koneellistumisessa, jos autoa pidetään jo elämisen ehtona. Yhdessä toisessa ketjussa on väitetty, että ydinvoima on ihmisen elämälle välttämätön teknologia. Yksityisen autoilun yleistyminen ja energiantuotannon kilpajuoksu ovat hyviä esimerkkejä teknologian lamaannuttavasta vaikutuksesta. Se minkä piti vapauttaa onkin muuttunut kahleeksi. Teknologinen näennäisedistys on syössyt sivilisaation noidankehään, jonka tuloksena voi olla vain massiivinen romahdus.

Vierailija
Boysen
Käyttäisin julkisia kulkuvälineitä, mutta yksin autoilu on halvempaa.



Julkinen liikenne on auton hankkimista ja ylläpitämistä halvempaa silloinkin, kun joutuu maksamaan lipusta täyden hinnan.

Edit: Varsinkin, jos kävelee lähimarkettiin ja polkee töihin. Autolla ajaminen on suurimmaksi osaksi statuskysymys, varsinkin miehille.

Vierailija
Ilmateur
Boysen
Käyttäisin julkisia kulkuvälineitä, mutta yksin autoilu on halvempaa.



Julkinen liikenne on auton hankkimista ja ylläpitämistä halvempaa silloinkin, kun joutuu maksamaan lipusta täyden hinnan.

Edit: Varsinkin, jos kävelee lähimarkettiin ja polkee töihin. Autolla ajaminen on suurimmaksi osaksi statuskysymys, varsinkin miehille.




Minulla on yksi matka kuukaudessa, mihin tarvitsen autoa. Siksi pitää maksaa

1) auton olemassaolo, eli lainat
2) auton katsastus
3) auton korjaukset
4) auton vakuutukset
5) auton vuotuinen käyttöveromaksu
6) auton parkkipaikka toisen asuntoni pihalla (11 eur /kk)

Kun nämä on maksettu, niin bensan hinnalla ei ole minulle mitään merkitystä. Minun kannattaa ajaa autolla, tai maksaisin nuo kaikki turhaan.

Vierailija
Paul M
AamuTV:ssä todettiin tylysti jotta huikean kalliin polttoaineemme veron osuus on 0,9 euroa. Systeemimme on kummallinen. Kaikkea mikä on elintärkeätä verotetaan törkeästi.



Veikkaus: Vuoden loppuun mennessä bensiinin hinta on 2 euroa litralta ja jatkaa sitten nousuaan kenties olemattoman korjauksen jälkeen. On selvää, että kun kysyntä on ohittanut tarjonnan, niin paluuta entiseen ei ole.

Sinänsä tämä bensiinin korkea verotus on täysin järjetöntä ja nykyinen hallituksemme osoittaa jälleen kerran typeryytensä. Polttoaineen hinnan korotus vaikuttaa logistiikan kautta kuluttajan kukkaroon hyvinkin leveällä rintamalla ja se ei ole valtion etu. Myöskään kotimaisen logistiikan alasajo ei ole valtion etu. Varsinkin suomen nykyinen hallitus on todella surkea ja jokaisen olisi hyvä opetella vaikkapa shakkia. Kenties se opettaisi ajattelemaan hieman pidemmälle asioita? En yleensä ole näin jyrkkä, mutta alkeellisinkin kokonaisvaltainen strateginen ajattelu puuttuu ja asiantuntijoita ei kuunnella. Niin kuin Uuno Turhapuro sanoi eduskuntataloa ohittaessa "Zoo".. "Kalterit". Biopolttoaineiden kasvattaminen olisi syytä lopettaa heti ja keskittyä ruoan kasvattamiseen.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Paul M

AamuTV:ssä todettiin tylysti jotta huikean kalliin polttoaineemme veron osuus on 0,9 euroa. Systeemimme on kummallinen. Kaikkea mikä on elintärkeätä verotetaan törkeästi.




Eihän tässä ole kyshessä muuko , ministerien ja kansanevustajien palkka.
Täytyyhän valtiolla olla joku vakituinen tulo , mistä kyseiset palkat voisi maksaa.

Koko polttoainevero pitäisi lopettaa, se laskisi hintoja ja toisi varmoja työpaikkoja maahamme.
Tuon julkisen rosvoamisen lopettamiseksi kannattis järjestää vaikka kapina.
Aslakilla on muutama sakujen aikhainen torrakka, hyvässä vaseliinissa, ja
öljykankhashen käärittynä.
Luovutan ne sille joka alkas nuita julkisia rosvoja vähentämhän.

Vierailija

Joo, eipä sitä polttoainetta voi kalliiksi sanoa, kun sitä maaperästä ilmaiksi saa. Sitten tuosta työajelusta sen verran, että niistä maksetaan veronpalautuksia. Kuka sanoikaan, ettei se öljy sieltä maaperästä hupene? Onneksi me ihmiset ollaan älykkäsitä ja viisaita ja joku jopa osaa valmistaa kivihiilesta öljyä meille vähemään älykkäille rahaa vastaan. Lama kolkuttaa ovella ja markkina-asiantuntiat meinaa kasvattaa inflaatiota talouden kasvattamisen takia, mutta ei se enää auta kun öljyä ei vain ole tarpeeksi.

Vierailija

Jos ajan päivittäin 5 km töihin ja 5 km takaisin, saanko vähentää bensat verotuksessa? Entä jos matka onkin 10 + 10 km?

Vierailija
tiäremiäs
Ostakaa mopoja ne kuluttaa 3 litraa sadalla kilomertillä.

Mopon tankkaaminen ei ole niin kallista. Tai ottakaa autoon vain 10 litraa polttoainetta.


Kele, koita itte ajaa mopolla 100 km.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Dieselin hinta nousee d-autojen yleistyessä

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Diese ... 5236708346

Markkinoita ei voi "huijata". Öljy-yhtiöiden liikevaihdon ja voiton pitää pysyä kasvukäyrällä, muuten optiot pissaa. Jos siis kalliimman bensan myynti laskee kulutuksen siirtyessä dieseliin, on bensaa halvemman dieselin hinnan noustava. Kasvu on bisneksen laki.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat