Kannatatko tasa-verotusta etkä rokressiota?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Tänä aamuna, armon vuonna 2008 kaksi päivää syntymäpäivän jälkeen, käytyäni entisen kämppikseni kanssa paikallisissa soittoruokaloissa, koin krapulan asuvan pääni sisällä tuhoten kallisarvoisia aivosolujani.

Kysyin ex-kämppikseltäni voisiko hän keittää kahvia minulle, hetken tuumittuaan asiaa hän kysyi minulta: ”mikset itse keitä kahvia?”

Tästä minulle heräsi huomattava määrä erinäisiä kysymyksiä koskien yhteiskuntaa jossa elämme. Eräs niistä on sellainen että kellä on valta saada toiset tekemään palveluksia puolestaan? Ihmiset joiden työn arvo ei välttämättä täysin sinällään ole arvokkaampaa, näinhän duunareita aina lohdutetaan, vakka tarkoitetaan päinvastaista. Puhun nyt korvauksesta joka maksetaan tehdystä työstä. Mielestäni kolmannen vuosituhannen yhteiskunta on alkanut muistuttaa sitä missä elettiin 90 vuotta sitten. On yyber vauras väestön osa jolla on varaa teetättää palveluksia vähemmän vauraan väestön osan kanssa.

En suinkaan väitä että olisin onnellisempi, jos pyrkimyksenä olisi kommunistinen yhteiskunta, historiahan on osoittanut ettei niissä toteudu tasa-arvo kovinkaan mallikkaasti. Mutta mielestäni on tärkeä eidstää tasa-arvoisuuteen tähtäävien olosuhteiden ylläpitämistä.

-

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat