Gustomeista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En tiedä. Hankin Suomen olosuhteisiin (bensiinin ja verotuksen) suhteen pyörän, jolla pääsee eteenpäin. Ensimmäisenä gustomoin kaikki perkeleen ylimääräiset kromatut osat kaatopaikalle. Samalla kyydillä lähtivät myös muut pyörän ylimääräiset osat.

Toisekseen en ole mikään saatanan mainostoimisto, joten vanteisiin, jne. präntätyt mainokset saivat ylleen ajattoman jeesusteipin. Pyörän nimeksi kaavailin ZYNDAPP.

Uuden logon suunnittelin niin, että ZYNDAPP merkin ympärille tulee jokseenkin ellipsi sekä alkupiste ja loppupiste. Ideana on siis nuoli pitkin ellipsin kaarta ensin 180 astetta paikasta A paikkaan B. Tulomatka symboloidaan ellipsin alemmalle kaaren osalle, mutta sen nuoli päättyykin jo puoleen väliin kaarta. Loppu alakaaresta on vain pisteitä.

Tahtoo sanoa sitä, että ZYNDAPP:ini vie luultavasti perille, mutta paluumatkalla moottori saattaa leikata kiinni jossain puolessa välissä. Loppumatka sitten kävellään, jonka vuoksi bootseissakin pitää olla kulutuspintaa. (Teen logon muuten jostain kauniista puusta.)

By to way. Jotkin merkkivalmistajat saattavat unohtaa äänenvaimentimen asennuksen kokonaan. Tällaiset vekottimet pitävät kovempaa jylinää, kuin Hornetit Hervannan taivaalla. Ääntä saa lisää myös löysäämällä sopivasti ruuveja pakoputkien ja pyttyjen välistä.

Joo, omani kehrää kuin kissa, ja on äänen suhteen ympäristöystävällinen. Melusaaste on melkein yhtä paha asia kuin valosaastekin.

Ajan kanssa, jos on kiinnostusta, saatan gustomoida pyörään vielä sport-nappulan. Runkoa, voimansiirtoa, yms. pitää sitten vahvistaa paljon. Moottorikin menee silloin kokonaan uusiksi. Mutta senkin tarkoitus olisi olla feikki. Ilokaasu gustomoidaan piiloon. Sport-asennossa kiihdytykseen automatiikka, joka työntää muutaman sadan kilon lyijypainot keulaan, ettei pyörä heitä kiihdytyksessä härän persettä.

Komiikka on siinä, että joku ns. tehotykki jäisi suunnilleen paikalleen ihmettelemään, että mihin se karkasi ilman ääntä? Gustom on todella hieno harrastus. Mutta kuten taiteessa ja taikuruudessa, vain täydellinen illuusio voi hämmentää.

Kommentit (7)

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Veljelläni on 75 kuutioinen Zundap ja vuosimalli on 61 . On sillä tullut ajeltua nuoruudessa jonkin verran . Taitaa olla vieläkin käyttökunnossa ,mutta vaihteet vähän reistailee.Hienoja pelejä kaikin puolin.En ole kyllä vastaavaa nähnyt liikenteessä.

Vierailija

Näin. Lukuisissa maailmansodissa Zyndapp -moottoripyörät palvelivat korvaamattomina työjuhtina ankarissakin olosuhteissa. Sivuvaunun lisäksi saattoi olla jos jonkinlaista peräkärryä ja vetoviritystä.

Tämän vuoksi, jos nyt tuon pelin joskus gustomoin oikeaksi kiihdytyspeliksi, tuon nimen taakse kätkeytyy paljon nostalgiaa, retroa, toimintavarmuutta. En todellakaan aliarvioi Zyndapp -nimeä. Pyörä tarvitsee arvoisensa nimen. Kenties parissa kolmessa vuodessa saan pyörän hönkimään sitä mitä haluan. Sen voi tehdä ainoastaan itse käsityönä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10605
Liittynyt16.3.2005

Niin. Ja sitten semmoinen söpö letkapyssykkä siihen sivuvaunuun.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Kannattaa laittaa pitkän antennin päähän tuuliviiri kuten lasten pyörissä että autoilijat näkevät missä mopoilet.

Vierailija

Oiskohan se vaikka Custom?

Ite oon enemmänki Sport miehii nii Customeille ei ees kehtaa morjenstaa, ne vaan pitää ääntä mut missään ei tapahu mitään.

Uusimmat

Suosituimmat