Tarve päättää muiden asioista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Isäni siskolla eli tädilläni on kauhea tarve päättää minun ja siskoni asioista. Esim. rahalla yritti lahjoa äänestämään kokoomuksesta presidenttiä, sanoin etten äänestä ketään, niin meinasi, että sitten ei tuu rahaa...
Muutenkin koko ajan tyrkyttää rahojaan ja sitten vähättelee minun ja siskoni opiskelualoja ja haluaa päättää missä kaupungissa pitäisi opiskella ja mitä alaa. Turkuun kuulemma pitäisi, koska hänellä siellä paljon tuttuja jne. Konetekniikkaa kai pitäisi mennä lukemaan.
Mielestäni hieman pelottavaa, kun hänellä on miehensä yrityksen kautta kai suhteita vähän sinne sun tänne ja rahaa jne...
Isäni veli ainakin on ottanut jo ajat sitten selvästi etäisyyttä tähän, mutta isäni ei. Myös soittelee koko ajan ilman mitään syitä ja haluaa tietää missä olen mitä teen ja mitä suunnittelen tulevaisuudessa tekeväni. Koko ajan pitää olla selvillä kaikesta.
Sitten tuntuu myös, että osa suvusta isäni äidin puolelta olisi yrittämässä väkisin jostain tästä suvusta jatkajaa tämän tätini miehen yritykselle. Sellaista havainnut viime talvena esim. isoäitini syntymäpäivillä, vaikken kyllä siitä alasta juurikaan mitään tiedä enkä ole opiskellut tai edes kiinnostunut. Tai oikeastaan jotain isälleni siinä vihjailivat, kun ottivat puheeksi, että kuka jatkaa yrittämistä.

Kamalia mielestäni tällaiset ihmiset, jotka ovat kiinnostuneet vain rahasta, politiikasta ja yliopistokoulutuksesta ja haluavat määräillä sukulaistensa elämästä ja ovat vielä muka uskovaisia. Miten näistä tällaisista pääsee eroon, jos ei halua joutua huonoihin väleihin?

Kommentit (10)

Vierailija

Kanaemo siis, hmm... Anna mennä toisesta korvasta sisään ja ...

Onko se mukana siinä firman toiminnassa vai onko se vain holhousvimmainen takavaikuttaja ja puuttuu samalla vimmalla kaikkeen. Jos on niin ette ehkä saa asiasta oikeasti päättävien tukea.

Miellyttääkseen ei kannata elämänurastaan päättää, koska suhdanteet muuttuvat ajanmyötä ja valinta voi olla tosihuono.

Omatkin tavoitteet voivat seljetä sitten kun ikää ja elämänkokemusta karttuu lisää.

Suvussani on tapaus, jonka työn, asunnon ja miltei vaimonkin päätti varakas täti. Sopi tyypin luonteeseen joka on mistäänpäättämätön nahjus, mutta vakaata tuntuu olevan.

Vierailija

Juu, en minä kenenkään anna ainakaan noin suoralla tavalla asioistani päättää. Ottaa vain välillä päähän tämä soittelu ja höpötys ja vouhotus. Välillä tuntuu, että jatkuvasti haluaa testata, miten helposti pystyy ihmisä viemään oman tahtonsa mukaan. Ja niille, joita pystyy viemään, niin jakelee rahaa ja pitää yhteyttä.
Nyt kesäksi haluaa minut istuttamaan puutarhaansa kukkia ja puita paikasta a paikkaan b ja taas paikkaan a ja sitten taas paikkaan b jne.. Tuon verran yleensä annan kyllä minua juoksuttaa hänen.

Vierailija
taleni kosumyn
Isäni siskolla eli tädilläni on kauhea tarve päättää minun ja siskoni asioista. Esim. rahalla yritti lahjoa äänestämään kokoomuksesta presidenttiä, sanoin etten äänestä ketään, niin meinasi, että sitten ei tuu rahaa...
Muutenkin koko ajan tyrkyttää rahojaan ja sitten vähättelee minun ja siskoni opiskelualoja ja haluaa päättää missä kaupungissa pitäisi opiskella ja mitä alaa. Turkuun kuulemma pitäisi, koska hänellä siellä paljon tuttuja jne. Konetekniikkaa kai pitäisi mennä lukemaan.
Mielestäni hieman pelottavaa, kun hänellä on miehensä yrityksen kautta kai suhteita vähän sinne sun tänne ja rahaa jne...
Isäni veli ainakin on ottanut jo ajat sitten selvästi etäisyyttä tähän, mutta isäni ei. Myös soittelee koko ajan ilman mitään syitä ja haluaa tietää missä olen mitä teen ja mitä suunnittelen tulevaisuudessa tekeväni. Koko ajan pitää olla selvillä kaikesta.
Sitten tuntuu myös, että osa suvusta isäni äidin puolelta olisi yrittämässä väkisin jostain tästä suvusta jatkajaa tämän tätini miehen yritykselle. Sellaista havainnut viime talvena esim. isoäitini syntymäpäivillä, vaikken kyllä siitä alasta juurikaan mitään tiedä enkä ole opiskellut tai edes kiinnostunut. Tai oikeastaan jotain isälleni siinä vihjailivat, kun ottivat puheeksi, että kuka jatkaa yrittämistä.

Kamalia mielestäni tällaiset ihmiset, jotka ovat kiinnostuneet vain rahasta, politiikasta ja yliopistokoulutuksesta ja haluavat määräillä sukulaistensa elämästä ja ovat vielä muka uskovaisia. Miten näistä tällaisista pääsee eroon, jos ei halua joutua huonoihin väleihin?

Minä olen ollut niin huono äänestämään, että olen äänestänyt vain kerran ja sekin oli virhe. Päätin hänestä äänestyskopissa ja haastattelin taavia puoli tuntia sen jälkeen. Joten ehkä minulle tosiaan pitäisi maksaa, että saisin itseni raahattua äänestyskopille. Mikähän se sinun tätisi puhelinnumero on? Onko hän nätti?

Omien kokemusteni mukaan juuri uskovaiset ovat kaikkein suurimpia muiden ihmisten vahtaajia. Olenpa ollut todistamassa suuren uskovaisen yritysjohtajan anelevan lisää voittoja jumalalta firman joulukokouksessa Oli vaikeuksia pidättää naurua silloin.

Vierailija

Herra Honda kertoi, ettei anna suurta omaisuuttaan lapselleen, koska haluaa, että lapsi oppii hankkimaan omaisuutensa itse.

Vierailija
mallas

Minä olen ollut niin huono äänestämään, että olen äänestänyt vain kerran ja sekin oli virhe. Päätin hänestä äänestyskopissa ja haastattelin taavia puoli tuntia sen jälkeen. Joten ehkä minulle tosiaan pitäisi maksaa, että saisin itseni raahattua äänestyskopille. Mikähän se sinun tätisi puhelinnumero on? Onko hän nätti?

Omien kokemusteni mukaan juuri uskovaiset ovat kaikkein suurimpia muiden ihmisten vahtaajia. Olenpa ollut todistamassa suuren uskovaisen yritysjohtajan anelevan lisää voittoja jumalalta firman joulukokouksessa Oli vaikeuksia pidättää naurua silloin.

Voisin tietysti antaa puhelinnumeron täällä ihan vain vastapalveluksena, kun minuakin usein pommittaa puheluilla... Taitaa kuitenkin olla aina liian kiireinen soitellakseen muiden kuin sukulaisten kanssa tai työasioista ja on naimisissakin tietysti...

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Kuulostaa ihan minun tädiltäni. Hän oli sitä mieltä, että ainut syy miksi minä olisin voinut haluta yliopistoon, oli rikkaan miehen pyydystäminen.

Minä pääsin omastani eroon äitini suosiollisella myötävaikutuksella: kun täti seuraavan kerran soitti sisarelleen, äitini vastasi uteluihin siviilisäädystäni "No, kun viimeksi kävin siellä, niin Gen halusi esitellä minut seurustelukumppanilleen, ja A. vaikutti oikein mukavalta tytöltä..."

Jostakin syystä tätini ei puhunut minulle enää.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
taleni kosumyn

Kokoomuslaiset on tunnetusti usein päällepälsmäreitä, oikeistoyrittäjät pahimpia. Ihmiset halutaan jakaa luokkiin tittelien, tulojen ja koulutuksen mukaan, yäk.

Vierailija

Tarve päättää toisten asioista on hyvin yleistä, ja se on naisilla erilaista kuin miehillä. Naisten osalta käytetään termiä Iisebelin henki. Termi tulee kuningas Ahab:n vaimosta, joka oli ihan perseestä.

Tieteellä on hyvin vähän sanottavaa asiaan, ellei sitten laske historiaa tai psykologiaa tieteeksi.

Sitaatti suomi24-palstalta:

Iisebel on kapinallisen riippumaton ja himoitsee kiivaasti ensimmäisiä sijoja ja hallitsemista... Iisebel ei asu kenenkään kanssa, ellei se voi hallita ja dominoida suhdetta. Jos se vaikuttaa alistuvaiselta tai palvelevaiselta, se tapahtuu vain jonkin strategisen edun saavuttamiseksi..."

"Muista että henki, joka tuotti Iisebelin oli olemassa jo ennen kaimansa syntymistä. Vaikka puhumme Iisebelistä henkilönä, tällä hengellä ei ole sukupuolta... Iisebelin henki tuntee vetoa naisen psyykeen, joka on taidokas manipuloimaan ilman fyysistä voimaa.
Tarkkailepa kuinka Iisebel asettuu naisiin, jotka ovat katkeroituneet miehille, joko laiminlyöntien tai auktoriteetin väärinkäytösten takia. Tämä henki toimii sellaisten naisten kautta, jotka epävarmuudesta, kateudesta tai turhamaisuudesta haluavat hallita ja dominoida toisia...

Vierailija
taleni kosumyn
mallas

Voisin tietysti antaa puhelinnumeron täällä ihan vain vastapalveluksena, kun minuakin usein pommittaa puheluilla... Taitaa kuitenkin olla aina liian kiireinen soitellakseen muiden kuin sukulaisten kanssa tai työasioista ja on naimisissakin tietysti...

Täti tarttee selvästi energialleen oikean suunnan ja koska hänen nykyinen miehensä ei selvästi kykene moista perkelettä pitämään aisoissa ja herran nuhteessa, niin hänen on aika väistyä ja täti saattaa oikeanlaisen herran suojelukseen, mikäli tämä on sopivan ikäinen ja nätti. Missähän kirkossa voisin naaraan bongata?

Mallaksen saarnatuoli käsittää kivikovan saarnakepin vihkivedellä. Tätisi kaipaisi oikeaa synninpäästöä ja muutamaa kiljuvan nautinnollista ave mariaa saadakseen herralta anteeksi korkojen kera, sillä onhan tunnollisen synninvapauttajan annettava hieman korkoa noin vastuuntuntoiselle tädille.

Posketon synninpäästö aloitetaan kunnon ripityksellä mallaksen saarnakepille huulilla suorittaen.

Katumuksen tädin huulilla suorittamisen jälkeen hieman jeesuksen verta ja pala öylättiä kyytipojaksi niin mallas-setä jaksaa päästää synnit pois aloittaen lähetyssaarnaamisella siirtyen saarnatuoliin ja päätyen ruiskimaan vihkivedet pitkin poikin sinne isän, pojan ja pyhän hengen välimaastoon rituaalien mukaisesti. Tämän ristiretken jälkeen varsinaiset synnit olisi anteeksi annettu, siinä kaiken muun antamisen lomassa.

Mikäli täti olisi niin syntinen, että tarvittaisiin oikein kunnon manaus heti perään, niin silloin kyllä ajettaisiin antikristusta pois jo takaapäin oikein kunnolla, puhuttaisiin hieman kielillä sekä ajettaisiin pirulaista ulos hiippakunnasta lukemattomien työntöjen säestämänä päättyen mallaksen suorittamaan kasteeseen.

Kyllähän mallas-setä auttaa mielellään tiede-veljeä pulassa ja ajaa saatanan nätistä tädistä pois vaivojaan säästelemättä.

Mikäli täti olisi niin saatanallinen, että tarvittaisiin kolmaskin manaus, niin silloin mallas-setä voisi pyytää avuksi 2 apostoliveljeään uskon tunnustuksen saamiseksi ja silloin pirulaisen olisi enää mahdotonta viihtyä meidän pyhän kolminaisuuden höylätessä taukoamatta täyttäen vihkivedellä koko akan pyhän sakramentin päätteeksi.

Uusimmat

Suosituimmat