Millähän tulevaisuuden autot kulkee?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen pohdiskellut miten tulevaisuuden autot kulkee.Ja millä aineella ne kulkee.Saa nähdä miten öljyn myynti romahtaa.

Sivut

Kommentit (67)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Veikkaan että autoissa on joko jotkin ihmeelliset bakteerikeitokset säiliöissä joita ruokitaan jollain biokamalla tai sitten ihan vaan sähköllä. Sähkön uskon olevan todennäköisempi ja pysyvämpi, se "lopullinen" ratkaisu. Sähköä tuotetaan fuusiolla tai jollain muulla tehokkaalla. Ehkä aurinkoenergiaakin saadaan jossain vaiheessa kerättyä tarpeeksi suuria määriä hyödyttääkseen jotakin.

くそっ!

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

muistatte varmaan kun lapsena oli näitä vedettäviä autoja. samanlainen koneisto takapenkille mutta vetäminen onnistuu vasitulla avaimella.

no joo, taitaa kuitenkin häkä olla yksi mahdollisuus.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Ennen 1800-lukua valtaosa rahdista ja merimatkoista tehtiin päästöttömästi ja ilmaiseksi purjelaivoilla.

Myös ilmalaivat ja -pallot oli olemassa.

Suomessakin lähes jokainen koti oli pitkälti omavarainen vielä 60 vuotta sitten, jolloin ei ollut liikennetarvetta. Sukukin eli lähellä.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007
Boysen
Ennen 1800-lukua valtaosa rahdista ja merimatkoista tehtiin päästöttömästi ja ilmaiseksi purjelaivoilla.



Eli veikkaat tuulivoimaa?

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Öljyn myynti taitaa romahtaa vasta siinä vaiheessa, kun sen saaminen alkaa mennä vaikeammaksi... Se on valitettavan kätevä ja monikäyttöinen aine. Avoinna on vielä sekin, että mistä se energia liikenteeseen otetaan öljyn jälkeen.

Kuten Ronronkin arvelee, niin minäkin luulen, että sähköllä on tavalla tai toisella osansa autonjen energian käytön kanssa. Ensinnäkin siksi, että sähkömoottorien hyötysuhteet ovat hyviä, ja myös siksi että niillä saa talteen myös osan jarrutusenergioista.

Ratkaisematon kysymys vielä on, että missä muodossa se energia siihen autoon saadaan. (kun se ensin jostain ollaan tuotettu) Akkuteknologia on ottanut kehittynyt, mutta vielä ne painavat paljon sisältämäänsä energiaan nähden. Vety sellaisenaan on hankala säilöä. Ehkä johonkin vetyä sisältävään yhdisteeseen, jos vain jokin helposti suuria määriä tuotettavissa oleva keino löytyy. (esim. metanolia ainakin voi käyttää polttokennoautoon)

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija

Rahtitonnia kohti "päästöt" taitavat mennä tasan nykymerenkulun ja purjelaivojen suhteen. Hitaasti, pieniä lasteja kuljetellen, tehtiin hiilellä ruuat. Paskottiin mereen ja sinne päätyi kuolleet miehistötkin laivanraatojen kanssa joissa oli saastuttavaakin lastia.
Se kuuluisa EU-direktiivi, joka halusi kieltää tervan ympäristömyrkkynä, kuvaa nykyistä, yliherkkää asennetta.

Vierailija
Tiedemies11
Olen pohdiskellut miten tulevaisuuden autot kulkee.Ja millä aineella ne kulkee.Saa nähdä miten öljyn myynti romahtaa.



Vedyllä!

Vety on tulevaisuuden energiaa! Eikä saastuta käyttö yhtään!

Vierailija

Ei akkujen tarvi olla painavia. Se vaan tarkoittaa sitä, että latausta pitää tehdä kotona, työpaikalla ja ehkä jopa liikennevaloissa. Tuhat ampeeria 30 sekunnin ajan on melkoinen piriste.

Tai miksei voisi ladata autoja kuljettavassa junavaunussa kaupunkien välillä.

Vierailija

Fischer-Tropsch -synteesi olisi todellakin osaratkaisua suomessa. Miksi ei kelpaa vihreille. Kenelläkään perusteluita?

Suomessa ei tuollainen ydinrekka olisi välttämättä viisas, mutta autraliassa lyömätön. Suomessa voitaisiin kehitellä ydinvoimalla toimivia junia?

Vierailija
iisti
Fischer-Tropsch -synteesi olisi todellakin osaratkaisua suomessa. Miksi ei kelpaa vihreille. Kenelläkään perusteluita?

Ne väittävät että turvediesel tuottaa jopa enemmän Co2 päästöjä kuin hiili ja turve on määritelty fossiiliseksi polttoaineeksi. Ja ne virheet kun joka tapauksessa vastustavat kaikkea ihan vaan periaatteen vuoksi.

Vierailija

Romahdus tulee se on varmaa. Mutta ei kaikki romahda jotkut jäävät henkiin siis ne joita vedyllä käyvät autot/laitteet pystyvät vielä ruokkimaan.

Hawkings osaa antaa yksinkertaisia ja tehokkaita esimerkkejä:
"ihmisten määrän ja sähkön tuoton lisääntyminen on suurinpiirtein ekspotentiaalista eli n. 1,9% vuodessa. Eli vuonna 2600 ihmisiä on niin paljon, että kaikki joutuvat seisomaan vieri vieressä ja tuotettu sähköteho saa maapallon hehkumaan punaisena. Mutta maalaisjärjellä pääteltynä näin ei kuitenkaan tapahdu."

Vierailija

Ennen "romahdusta" yritetään poliittisia keinoja. Toisin sanoen yksityisautoilua ja "turhaa" autoilua verottamalla pakotetaan ihmiset ensin siirtymään julkisiin kulkuneuvoihin. Samanaikaisesti kehitellään uutta tekniikkaa ja uusia menetelmiä henkilöautoihin.

Ennustan, että lähimmän 10-15 aikana kehitetään "sekakäyttöautoja", jotka toimivat useilla eri tavoilla; bensalla, sähköllä, hiilimonoksidilla, biokaasulla jne. Öljyhän ei sinänsä lopu vielä kymmeniin vuosiin, sen hinta vain on nousussa kaiken aikaa.
Lisäksi ennustan, että nykyisen öljyn hinnannousun aiheuttava Kauko-Idän maiden (Kiina, Indonesia, Intia ym.) voimakkaasti kasvavat taloudet romahtavat markkinatalouden lakien mukaan, ennemmin tai myöhemmin ainakin tilapäisesti, joten öljyn/bensan hinta tulee aivan varmasti vielä putoamaan rajustikin. Kunnes se sitten taas aloittaa aikanaan uuden nousunsa...

Ugh. Olen puhunut!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat