Kastemadot vähissä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kastematoja ei ole näkynyt tähän asti paljoa.Mistähän syystä?Se voi johtua siitä että maa on niin kuivaa.Oletteko itse nähneet?

Kommentit (10)

Vierailija

Joo olen ja paljon... liikaa... kyllä niitä sateen jalkään täällä asfalttiteillä on melkeen metrin välein.

Vierailija
Tiedemies11
Kastematoja ei ole näkynyt tähän asti paljoa.Mistähän syystä?Se voi johtua siitä että maa on niin kuivaa.Oletteko itse nähneet?

Jossain vanhassa kirjassa oli joskus ohjeet matojen sähköisestä maastapoistolaitteesta, pari tappia työnnetään kosteaan maahan ja niiden välille johdetaan suurjännite.
Madot nousevat tarinan mukaan maanpinnalle, en tiedä toimiiko.

Vierailija
tiäremiäs
Miksi yrität matkia minun kirjoitustyyliä, ihme trolli.

Tunnistan ketjusi lähes aina jo otsikosta, ei tässä ketjussa ainakaan ollut sinun kirjoitustyyliä missään viestissä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
fenomenologi
Jossain vanhassa kirjassa oli joskus ohjeet matojen sähköisestä maastapoistolaitteesta, pari tappia työnnetään kosteaan maahan ja niiden välille johdetaan suurjännite.
Madot nousevat tarinan mukaan maanpinnalle, en tiedä toimiiko.

Kyllä se toimii. Verkkojännite riittää, suurjännite käristää madot ennen kun ne ehtivät pinnalle. Ennen tuon käyttämistä suosittelen kutenkin perehtymään menetelmän riskeihin tästä linkistä. Tapahtuma-aika on 20.7.1988.

Vierailija

Neutronin linkistä lainattu-->Mies sai kuolemaan johtaneen sähköiskun kompastuessaan pihanurmikolla omatekoisen matojen etsintälaitteen päälle. Uhri oli liittänyt kaksijohtimisen liitäntäjohdon toisen johtimen maassa olevaan valaisimen metallivarteen ja kytkenyt liitäntäjohdon kaksijohtimisen jatkojohdon välityksellä asunnon pistorasiaan.

Riittääköhän verkkovirta jos tangot ovat metrin päässä toisistaan, virta jää ainakin aika olemattomaksi?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
fenomenologi
Riittääköhän verkkovirta jos tangot ovat metrin päässä toisistaan, virta jää ainakin aika olemattomaksi?

Virta rippuu erinäisistä tekijöistä, erityisestä maaperän kosteudesta. Jos kosteaan maahan junttaa pari harjaterästä, kyllä sinne satoja milliampeereja menee. Virrantiheyden tuleekin olla pieni, etteivät madot lamaannu, vaan vain häiriintyvät niin että tulevat pinnalle. Madot ovat tiettävästi aika herkkiä virralle.

Uusimmat

Suosituimmat