Missä vika?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olisi semmonen ongelma että TV stä ei näy kuvaa, alko eilen illalla 9 aikaan. Teksti tv toimii, ääntä ei kuulu eikä kuvaa näy.
Kun vaihtaa kanavaa niin ruudun yläosassä näkyy mille kanavalle laittoi, mutta ei muuta. Ja ruudun keskellä teksti, "kanava on salattu tai se ei ole saatavissa". TV kortti on. Oon käyttäny sitä irti mutta ei mitään vaikutusta. Ja johot oon kahtunu ainakin 3 kertaa.

Sattusiko foorumilla olemaan TV eksperttejä....

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
joo
Olisi semmonen ongelma että TV stä ei näy kuvaa, alko eilen illalla 9 aikaan. Teksti tv toimii, ääntä ei kuulu eikä kuvaa näy.
Kun vaihtaa kanavaa niin ruudun yläosassä näkyy mille kanavalle laittoi, mutta ei muuta. Ja ruudun keskellä teksti, "kanava on salattu tai se ei ole saatavissa". TV kortti on. Oon käyttäny sitä irti mutta ei mitään vaikutusta. Ja johot oon kahtunu ainakin 3 kertaa.

Toimiiko teeveen oma teksti-tv vai dikipoksin?
Mitä tarkoitat tv-kortilla.

Vierailija
fenomenologi
joo

Toimiiko teeveen oma teksti-tv vai dikipoksin?

Boxin guide toimii, ja myöskin se normaali teksti tv.

Vastaus tuohon ylemmäs.
Ongelma alkoi ennekuin olin koskenut korttiin, ja kaikki kanavat olen kattonut, kaikki näyttää samaa.

Kokeilin taas äsken ja näköjään myös tekstit näkyy ohjelmista välillä mutta ei muuta.

Tv kortilla tarkotan sitä millä saa maksullisia kanavia näkymään. esim mtv3 Max.

Vierailija

Voit punnita eri vaihtoehtoja:

1) kolmas maailmansota

2) digiboxi paskana

Riippuu pitkälti subjektiivisesta maailmankuvastasi kumpaa vaihtoehtoa pidät todennäköisempänä.

Vierailija
joo
Otapa kaukosäätimestä Menu ja asenna kaikki kanavat uudelleen. Mulla on muutaman kerran käynyt samoin. Tuo on auttanut. Eli tavallaan digiboxin uudelleen asennus.

Tietenkin voi olla niinkin, että boxin automaayyinen päivitys on epäonnistunut. Sen saa hoidettua manuaalisesti sieltä Menu valikkojen kautta. No merkistä ja mallista riippuen tietenkin.

Vierailija
Lassi
joo
Otapa kaukosäätimestä Menu ja asenna kaikki kanavat uudelleen. Mulla on muutaman kerran käynyt samoin. Tuo on auttanut. Eli tavallaan digiboxin uudelleen asennus.

Tietenkin voi olla niinkin, että boxin automaayyinen päivitys on epäonnistunut. Sen saa hoidettua manuaalisesti sieltä Menu valikkojen kautta. No merkistä ja mallista riippuen tietenkin.

Ei ollu mitään apua, löyti haulla kanavat ja tallensin uuveestaan mutta ei mitään muutosta, myöskään boxiin ei ollut uutta ohjelmistoa.

Vierailija

No sitten on kolmas maailmansota ainoa jäljelle jäävä vaihtoehto. Kai sinulla on joditabletteja? Toimiiko interneyhteys vielä? Oletko avannut jo radion?

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

ja antennijohdot on kunnolla kiinni ja antenni edelleen katonharjalla sojottamassa oikeaan suuntaan? tämä liittyy tuohon 'ei saatavissa' vaihtoehtoon. Kunnon pokseista löytyy myös jostain valikoista signaalin tunnistus/tila mistä näkkee kuinka voimakas se lähetyssignaali on valitulle kanavalle. TekstiTV kulkee myös hieman heikommallakin signaalilla mutta kuva tartteekin sitten jo enemmän että poksi suostuu sen näyttämään...
Yksi kikkakolmonen on tehdasasetusten palauttaminen, sillä saa ainakin solmuun menneen poksin takaisin tolkkuihinsa, löytyy jostain valikosta melko varmasti. Tämän jälkeen pittääkin tehdä sitten kaikki ne normaalit asennustoimenpiteet uudestaan.

Vierailija
tietää
Onkos siinä TV/radio-näppäin? Jos se on radiossa.

On TV/radio nappi, ei ole radiolla. Olen kokeillut radiotakin mutta sekään ei kuulu.

Vierailija
DerMack
ja antennijohdot on kunnolla kiinni ja antenni edelleen katonharjalla sojottamassa oikeaan suuntaan? tämä liittyy tuohon 'ei saatavissa' vaihtoehtoon. Kunnon pokseista löytyy myös jostain valikoista signaalin tunnistus/tila mistä näkkee kuinka voimakas se lähetyssignaali on valitulle kanavalle. TekstiTV kulkee myös hieman heikommallakin signaalilla mutta kuva tartteekin sitten jo enemmän että poksi suostuu sen näyttämään...
Yksi kikkakolmonen on tehdasasetusten palauttaminen, sillä saa ainakin solmuun menneen poksin takaisin tolkkuihinsa, löytyy jostain valikosta melko varmasti. Tämän jälkeen pittääkin tehdä sitten kaikki ne normaalit asennustoimenpiteet uudestaan.

Ne johot on tullu katottua melko moneen kertaan. Antennista en tiijä kun asun kerrostalossa niin täällä on vissiin semmonen yhteisantennisysteemi tai jotain. Ei oo ainakaan vielä naapurit mitään valittanu että ei heillä toimisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat