Tampere

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo olis ehkä piakkoin muutto Tampereelle. Palstan Tamperelaiset mitä alueita suosittelette ja mitkä on pahimpia slummeja? Mistä kannattaa hakea vuokrakämppää jne. Muutenkin olisi mukava kuulla enemmän kaupungista jos jollain on jotain kerrottavaa.

Olen saanut käsityksen, että Tampere on ihan ok kaupunki yhtään negatiivisia asioita ko. en ole kuullut ihmisten kertoilevan vaikka niitäkin varmasti on.

Sivut

Kommentit (39)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
brainless
Joo olis ehkä piakkoin muutto Tampereelle. Palstan Tamperelaiset mitä alueita suosittelette ja mitkä on pahimpia slummeja? Mistä kannattaa hakea vuokrakämppää jne. Muutenkin olisi mukava kuulla enemmän kaupungista jos jollain on jotain kerrottavaa.

Olen saanut käsityksen, että Tampere on ihan ok kaupunki yhtään negatiivisia asioita ko. en ole kuullut ihmisten kertoilevan vaikka niitäkin varmasti on.

Hervantaan ei ainakaan kannata mennä. Siellä on niitä vaarallisia jengejä sun muita.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
brainless

Nekalassa ainakin on tapahtunut lähiaikoina, muut alueet taitavat olla ok.
Hervanta valittiin erääksi suomen viihtyisimmäksi asuinalueeksi vähän aikaa sitten, 20.000 asukkaan lähiöön tietysti mahtuu kaikenlaista.
Keskusta on aika hyvä valinta tai talo näsijärven rannalla.
Myös tampellan alue on aika jees.

Vierailija

Sampolassa on viihtyisää. Kauniita puistoja ja keskusta lähellä. Lähellä Tamperetta etelässä oleva alue (Höytämö) on myös viihtyisä. Kaikki myös riippuu siitä, missä olet töissä, minkälaisesta asuinympäristöstä pidät ja mitä harrastat.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
brainless

Tammela on hyvä paikka asua, on Tori, puistoja, keskusta lähellä hyviä kapakoita piisaa. Myös Tullin alue klubeineen ja Telakoineen on ihan vieressä.
Itse en muuttaisi Tesomalle tai Multisiltaan, Hervanta nyt ehkä vielä menisi.

Muuta vaan Manseen, tää on hieno Riäväkylä.

.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Joo tesomalla on ollut huono maine ennen, siksi edulliset vuokrat. Nykyään viihtyisä. Samoin hervanta. Paitsi että hervannassa ei ole erityisen halvat vuokrat enää nykyään. Siellä liikkuu lisäksi liikaa insinöörejä ja sellasiksi opiskelevia. Molemmissa huonoina puolina tietysti se, että keskustasta on aamuyöllä pitkä matka kävellä kotiin. Lähempänä keskustaa ehkä voisi sanoa hyviksi kalevaa ja tammelaa. Jos ei ole rahasta kiinni, niin sitten tampella.
Itse en muuttaisi multisiltaan.

Vierailija
brainless

Hervanta on ihan ok. Se on nykyisin ihan asiallinen.
Onhan siellä toki jotkut alueet hiukan rauhattomampia. Atomikadulla on ainakin yks, kolmostalo perinteisesti ollut aika rauhaton mutta muita en tiä. Mut sinne voi muuttaa ihan huoletta.

Itse asun toistaiseksi Nekalassa mutta oon saanut uuden kämpän toisaalta. Koko Nekala ei ole slummia. Tässä mun lähistöllä on tuo Atomikylä, siinä asuu alkoholisteja ja narkomaaneja ja näillä kulmilla on rauhatonta, siis näissä tämän puolen taloissa puistolta Nekalankulmalle, eli paikalliselle pikkukaupalle, mutta paljon täällä asuu myös opiskelijoita ja on näitä omistustaloja.

Mulla loppui sieto kun tässä parisen viikkoa sitten jouduin soittamaan hätäkeskukseen kun tuossa kotikadulla ammuttiin miestä ja edelliskesänä naapuritalossa surmattiin kaks ihmistä ja kämppä pantiin tuleen, siis vanha puukerrostalo. Onneksi ehti Aamulehden jakaja hätiin ja isommilta tuhoilta säästyttiin. Edellistalvena oli myös sellainen tapahtumo jossa ohiajavasta autosta ammuttiin miestä jalkaan..

Kysehän on ihan selkeästi jostain huumevelkojen perinnöistä. Ei täällä sivullisia ole vainottu.. mutta kaikki irtain omaisuus lähtee vorojen mukaan. Mulla vietiin edellistalvena fillari ovensuusta kun unohdin lukita ja vastikään joku oli tyhhjentänyt vinttikoppini kun olin jättänyt lukitsematta.

Kaikkialla tietenkin, missä on halpoja pikkuasuntoja tuppaa olemaan asukkaita jotka kiikunkaakuttelee elämänsyrjässä ja ongelmointia on enemmälti.
Kannattaa maksa hiukan enemmän jos tarvii rauhaa ja turvallisuutta.
Mulla kävi tsäkä, löysin ihan kivan asunnon ja rauhalliselta paikalta. Ei oo tällaisen vanhahkon täti-ihmisen juttu tämä ghetto.
Pahin kait just tämä Iidesjärven puoleinen slaissi Nekalaa. Onhan täällä sit muualla rauhallisempaa ja todella viihtyisä ympäristö tämä muutoin on. Puistoja on ja lytyt matka kaupunkiin. Fillarilla vartinverran ja kävellenkin ihan kiva ja on vesistöjäkin riittämiin. Neljä-H:n kasvimaatakin täällä on vuokralla jos sellainen kiinnostaa.

Täällä on opiskelijoiden vuokravälitys, tarjolla paljon kivoja kimppakämppiä halvalla:
http://www.asuntohelppi.fi/ilmoitukset/ ... index.html
Mut on siellä muillekin kuin opiskelijoille.. kaikkee persoonallista tyrkyllä.

Lykkyä tykö. Manse on mukava iso pikkukaupunki. Viihtyisä. Mä tykkään! Oon asunut neljällä paikkakunnalla ja tää on paras!

Vierailija
CE-hyväksytty
tiäremiäs
Hirvee slummi tesoma, baariin ei kannata mennä.

Joo pedros pubissa on nahkatakkijuntteja.

Ne tykkää popedasta liikaa.

Mitäs täällä mun frendejä morkataan. Pate, Coste ja Arska on mun hyviä kavereita.. vaikka en mäkään siitä ränttätäntästä niin perusta. Tsoukkiahjan se on mutta ei kait sitä kaikki tajua. Tyypit on ihan ok. ja Arska on Hyvä rumpali ja symppis.

Vierailija
tiäremiäs
Hirvee slummi tesoma, baariin ei kannata mennä.

Nekalan baarit, Katiska ja Kulttuuriravintola Railo.. uuuh.. Herwoodissa Peyton.. ne nyt on mitä on. Mutta pakkohan niihin ei oo mennä.

Vierailija
CE-hyväksytty
Joo tesomalla on ollut huono maine ennen, siksi edulliset vuokrat. Nykyään viihtyisä. Samoin hervanta. Paitsi että hervannassa ei ole erityisen halvat vuokrat enää nykyään. Siellä liikkuu lisäksi liikaa insinöörejä ja sellasiksi opiskelevia. Molemmissa huonoina puolina tietysti se, että keskustasta on aamuyöllä pitkä matka kävellä kotiin. Lähempänä keskustaa ehkä voisi sanoa hyviksi kalevaa ja tammelaa. Jos ei ole rahasta kiinni, niin sitten tampella.
Itse en muuttaisi multisiltaan.

Pyynikki ja keskusta on kans ihan ok, mutta vuokrataso on inan tyyris. Riippuu kyllä mistä roikkuu. Mä oon tsekannut tässä parisen viikkoo aktiivisti ja löytyy laidasta laitaan. Joku ahne kauppas vuokralle jotain 14m2 koppia liki 500jöröö.. ihan sekopäistä.

Lentävänniemessäkin on kohtuuhintaisia, samoin sit Nokialle päin mennessä. Sitten on Aitolahteenpäin Atala ihan ok, Tasanne ok. Linnainmaa ok. Ja Kangasaltakin, vaikka on 20km. matka sieltä on hyvät ja halvat kulkuyhteydet. Jos haluaa nättiä puhdasta luontoa niin vallan mainioita. Palveluitakin löytyy ihan ok.

Kaleva ja Tammela on toki ihan omaa luokkaansa sinkuille. Aika kystyyjä kylläkin mutta nyt on pikkuasuntoja paljon tarjolla kun opiskelijoita lähtee kosolti.
Kesäks näyttävät vuokraavan omiaan aika monet, joten sehän on hyvä sauma kokeilla asumista ja tutustella mut sit pitää olla aktiivinen ja etsiä vakkaria ettei päädy johonkin karseeseen hätäratkaisuun.

Vierailija

Itsekin suuntaan Tampereelle piakkoin. Koulu olisi Hervannassa, mutta asua haluaisin lähempänä keskustaa. Miten hyvin jokapäiväinen kulku onnistuu Hervannan ja keskustan välillä ja onko se mielekästä? Suositelkaa alueita, joilla koulunkäynti sujuisi, mutta keskustaan pärähtäminen olisi myös helppoa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
sirsor
Itsekin suuntaan Tampereelle piakkoin. Koulu olisi Hervannassa, mutta asua haluaisin lähempänä keskustaa. Miten hyvin jokapäiväinen kulku onnistuu Hervannan ja keskustan välillä ja onko se mielekästä? Suositelkaa alueita, joilla koulunkäynti sujuisi, mutta keskustaan pärähtäminen olisi myös helppoa.

Linja-autoja menee runsaasti ja ihan siedettävällä aikavälillä.

Keskustasta ehtii 30 minuutissa ja alle hervantaan.

Esim. Tesomalta menee 1 tunti , kun pitää keskustassa vaihtaa linja-autoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat