Pizzeriassa olet, suositko valkoista vai tummaa?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Käytäni eilen yläluokan ostarilla Espoon Leppävaaran Sellossa Kotipizza nimisessä paikassa meinasi pala jäädä kirjaimellisesti kurkkuuni niin suurella vatutuksella söin pienehköä kallista pizzaani.

Hinta ol noin 10% kalliimpi kuin Ählämien pitämizzä pisserioissa ja jopa 0,5dl vesilasin juomisesta rahastettiin 0,2€, palvelu oli puheen näkökulmasta lakonista ja kun tervehdin pizzan pyörittäjää sisääntullessa morjenstamiseeni ei reagoitu millään tavalla.

Kun menen pizzeriaan mitä pitävät muslimimaista tulleet ihmiset, jotka pitävät minua väärä uskoisena irstailijana, yrittävät ainakin antaa mielikuvan että haluavat palvella minua koko rahan edestä ystävällisine puheineen ja eleineen sekä huokeine hintoineen.

Kritiikkiä mielipiteilleni voisi esittää kysymällä maksetaanko tummahkojen hahmojen - en siis puhu kikkarapäisistä tummista hahmoista- pitämissä ravitsemusliikkeissä työnantajamaksut säntillisesti ja onko palkka inhimillinen? No mulla on köyhänä opiskelijan evvk asenne tätä kohtaan.

-

Sivut

Kommentit (64)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
tiäremiäs
Ei oo värillä väliä, onko neekeri tai joku muu.

Nyt luulit että olen piilorasisti, minua ei kiinnosta mitä Tierämies on mieltä rasismista vaan mitä pizzeriaa yleismmin käytät jos käytät, ja miksi?

-

Vierailija

Itse en paljoa ole tähän mennessä pitänyt ählämipizzoista, aika perus skeidaa.. Kotipizzan letut ovat mielestäni parhaita.. Ei nuo ählämmit muuta osaa tehä kebappia, ja sitäkin vain harvat.. Käyn töissä aivan tuossa sellon vieressä, eli siellä tulee useesti syötyy.

Vierailija
tiäremiäs

Käytät vahvistamaani epäkorrektia ilmaisua tummaihoisista ihmisistä.
Miksi?

Itse tilailen pitsoja himaan mutu/ähläm-pitserioista.

Vierailija

Grr, äänestysvaihtoehdosta puuttuu parhaimman makuinen / nopein..

Joka tapauksessa, suosin pizzeriaa jonka työntekijät on luultavasti jostain lähi-idästä. Pizzat on loistavan makuisia, pohja on rapea ja maukas, täytteitä on sopivasti ja paljon juustoa. Pizzat tehdään aina siinä ajassa kun luen sanomalehden pääkirjoitusta kannen jälkeen. Hinta ei ole halvin, mutta halvimmasta päästä. Salaatti kuuluu hintaan kotiin vietäessäkin.

Suomen kansalaisia kuuluvat olevan ne veljekset siellä kuitenkin, eli pitäisikö sitten sanoa että suosin tummia Suomalaisia.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
baal1984
tiäremiäs

Nyt luulit että olen piilorasisti, minua ei kiinnosta mitä Tierämies on mieltä rasismista vaan mitä pizzeriaa yleismmin käytät jos käytät, ja miksi?

Yleisimmin käytän tuota naapurikorttelissa olevaa. Pizzat ovat erinomaisia ja hinnat keskitasoa. Paikkaa pitävät italialaiset.

Äänestykseen en voi osaa ottaa, sillä valintoja on liian vähän. Yleisesti ottaen jos pizza Suomessa on halvempaa kun kotipizzassa (jotka ovat minusta surkeita) ei toiminta ole liiketaloudellisesti terveellä pohjalla. Firmoja voidaan tosin ihan laillisesti pyörittää muutenkin kun liiketaloudellisesti terveesti, ja aika moni pienyrittäjä näin tekeekin, ainakin jossain vaiheessa yritystoimintaa.

Elämäni huonoimman pizzan olen syönyt Tammisaaressa (tai en siis kovasta nälästä huolimatta syönyt, mutta tilannut). Paikkaa pitivät muistaakseni maahanmuuttajat

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija

Kalliossa ainakin monikulttuurinen PizzaService pesee kotipizzat ja vastaavat 6-0. Saattaapa se hyväkin Suomipizzeria löytyä, en vaan syö niitä kovin usein.

Vierailija

En tiedä tierämiehe ikkää mut sanon vaan että aika monet vanhat ihmiset kutsuu tummaihosia neekereiksi. Niille se on iha oikea kutsumanimi tummaihoisille... eihän siitä ole kauaankaan ko neekeri julistettiin rasistiseksi sanaksi, taidan vielä muistaakkin kun niin tehtiin.

Mulle käy kaikki pitseriat, mut enskerralla tampereella menen kyllä siihen hienomman näköseen ravintolaan vieressä ko halvannäköseen pitseriaan... aikamoista roskaa oli kyllä ne pitsat.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Mandix
En tiedä tierämiehe ikkää mut sanon vaan että aika monet vanhat ihmiset kutsuu tummaihosia neekereiksi. Niille se on iha oikea kutsumanimi tummaihoisille... eihän siitä ole kauaankaan ko neekeri julistettiin rasistiseksi sanaksi, taidan vielä muistaakkin kun niin tehtiin.

Mulle käy kaikki pitseriat, mut enskerralla tampereella menen kyllä siihen hienomman näköseen ravintolaan vieressä ko halvannäköseen pitseriaan... aikamoista roskaa oli kyllä ne pitsat.

No en oo vanha, mutta neekeri nimitys on itse neekerien keksimä.

Vierailija

Ei paljoa mietitä tällaisten asioiden kohdalla. Mennään sinne minne huvittaa, mikä parhaalta näyttää ja ekana vastaan tulee.

Vierailija

Useimmiten tulee pizzat nautittua ns. ählämipaikoissa. Perusteena ei kuitenkaan tuo hinta vaan laatu. Oikeastaan on vain yksi täysin suomalainen paikka missä mielelläni käyn, mutta sekin vähän kauempana, joten harvemmin jaksaa vaivautua.

Esim. kotipizzaan en enää mene. Syyt pitkälti samat kuin mäkkäreittenkin suhteen. Ensinnäkin ko. paikkojen tarjoamat eväät eivät ole saaneet tähän mennessä kertaakaan sen erikoisempaa makuelämystä ja toisekseen jos käyn jossain syömässä niin olisi suotavaa ettei tarvitsisi heti kotiin tullessa katsoa jääkaappiin ja miettiä mitäs nyt söis kun yksinkertaisesti nälkä ei lähtenyt.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Joo. Kotipitsasta saa tasalaatuista mutta tylsää tavaraa. Eli jos ei halua ottaa pienintäkää riskiä mistään, kannattaa mennä kotipitsaan. Muuten karvakäsien paikat yleisesti ottaen ovat ehdottomasti suositeltavampia.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26990
Liittynyt13.5.2005
mvd
Kalliossa ainakin monikulttuurinen PizzaService pesee kotipizzat ja vastaavat 6-0. Saattaapa se hyväkin Suomipizzeria löytyä, en vaan syö niitä kovin usein.

Kallion PizzaService on myös yksi omista suosikeistani.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat