Seuraa 
Viestejä45973

Mistähän voi johtua nuorella iällä polvien jäykkyys? Tätä on jo jatkunut kuukausia. Jäykkyyttä on aamuisin, ja seisomisen jälkeen sitä vvasta onnkin. Seisomisen jälkeen tulee myös sellainen kipu polviin että ei ihan mieli tee kyykistyä.

Joku ehdotti omega 3 rasvahappoja "voiteluksi" polville. Omega kolmea syön muutenkin.

Toinen ehdotti jotain mitähän se olikaan, olisiko ollut jotain rikkiä + glykosamiinia. Nämä rikkihumputukset totesin googletuksella humpuukiksi.

Pyöräily ei tunnu missään, mutta tosiaan aamuisin on jäykkyyttä ja sitten seisomisen jälkeen kipu+vielä suurempi jäykkyys. Ehkä tri Tolosella olisi joku uusi ihmeaine polviin?:P

Kommentit (19)

Mistähän voi johtua nuorella iällä polvien jäykkyys? Tätä on jo jatkunut kuukausia. Jäykkyyttä on aamuisin, ja seisomisen jälkeen sitä vvasta onnkin. Seisomisen jälkeen tulee myös sellainen kipu polviin että ei ihan mieli tee kyykistyä.

Joku ehdotti omega 3 rasvahappoja "voiteluksi" polville. Omega kolmea syön muutenkin.

Toinen ehdotti jotain mitähän se olikaan, olisiko ollut jotain rikkiä + glykosamiinia. Nämä rikkihumputukset totesin googletuksella humpuukiksi.

Pyöräily ei tunnu missään, mutta tosiaan aamuisin on jäykkyyttä ja sitten seisomisen jälkeen kipu+vielä suurempi jäykkyys. Ehkä tri Tolosella olisi joku uusi ihmeaine polviin?:P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ronron
Liikutko riittävästi? Entä kävely/juoksutyylisi, mahtaako olla kunnossa? Jos juoksee väärin niin varmaan voi mennä polvet paskaksi..

Liikun riittävästi, koska pyöräiltyä tulee joka päivä. En harrasta juoksemista enkä kävelyä. En myöskään ole lihava.

Shriek
Kerroppa ikäsi? Kasvukipuja kenties?...

No ei nyt sentään Kyse ei kuitenkaan ollut niinkään noista kivuista sitäpaitsi, vaan kuten aiheenakin oli, ihmettelen sitä jäykkyyttä.

Vaivaa ei oikeastaan edes huomaa istumisen ja pienen liikkumisen jälkeen. Seisoessa ei sitten kyllä auta se liikkuminenkaan enää. Polvet tuntuvat jäykiltä kun jalan nostaa ilmaan, mutta kyykistyessä ne vasta jäykät ovatkin ja siinä tulee sitten se kipukin mukaan kovempana.

CE-hyväksytty
Jos on lättäjalat, voi polvetkin olla väärässä asennossa.

Onhan nämä vähän lättäjalat, mutta kas kun ei ennen ole vaivaa ollut?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Pitkään jatkuva aamujäykkyys voi olla merkki niveltulehdussairaudesta, kuten selkärankareumasta.

Itselläni oli myös aamujäykkyytä, mutta immunomodulaattorit auttoivat siihen pääsairauden ohella varsin hyvin.

En halua pelotella mitenkään – jos kummempia kipuja ei ole ja nesteet lähtee kiertämään verryttelyn jälkeen, kyse ei välttämättä ole vakavammasta jutusta.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Pitkään jatkuva aamujäykkyys voi olla merkki niveltulehdussairaudesta, kuten selkärankareumasta.

Itselläni oli myös aamujäykkyytä, mutta immunomodulaattorit auttoivat siihen pääsairauden ohella varsin hyvin.

En halua pelotella mitenkään – jos kummempia kipuja ei ole ja nesteet lähtee kiertämään verryttelyn jälkeen, kyse ei välttämättä ole vakavammasta jutusta.


Tulihan se sieltä viimein. Selkäoireiden takia on käynyt mielessä joku tuollainenkin, koska sormien nivelissäkin on alkanut esiintyä lisääntyvissä määrin pieniä vihlontoja. Olisi kuitenkin kiva löytää joku muu syy/ratkaisu tähän

Reisien takaosan lihakset ja lonkan koukistajat ovat kiristyneet liiaksi. Kokeile parin viikon ajan pitkiä ja sitkaita venytyksiä kahdesti päivässä,

Muista lämmittää lihakset kevyellä liikunnalla ennen venyttelyä. Kivun pitäisi olla "makeaa", ei pistävää. Hengitä venytysten aikana syvään ja säännlllisesti.

Auttoi minua.

Mummo
Reisien takaosan lihakset ja lonkan koukistajat ovat kiristyneet liiaksi. Kokeile parin viikon ajan pitkiä ja sitkaita venytyksiä kahdesti päivässä,

Muista lämmittää lihakset kevyellä liikunnalla ennen venyttelyä. Kivun pitäisi olla "makeaa", ei pistävää. Hengitä venytysten aikana syvään ja säännlllisesti.

Auttoi minua.


Kiitos tästä, kokeilen! Mutta minkähänlaisia liikkeitä tarkoitat?

aleksialeksi
Mummo
Reisien takaosan lihakset ja lonkan koukistajat ovat kiristyneet liiaksi. Kokeile parin viikon ajan pitkiä ja sitkaita venytyksiä kahdesti päivässä,

Muista lämmittää lihakset kevyellä liikunnalla ennen venyttelyä. Kivun pitäisi olla "makeaa", ei pistävää. Hengitä venytysten aikana syvään ja säännlllisesti.

Auttoi minua.


Kiitos tästä, kokeilen! Mutta minkähänlaisia liikkeitä tarkoitat?



Heh...
...etkö tiedä miten venytellään jalkoja?

peippo
aleksialeksi
Mummo
Reisien takaosan lihakset ja lonkan koukistajat ovat kiristyneet liiaksi. Kokeile parin viikon ajan pitkiä ja sitkaita venytyksiä kahdesti päivässä,

Muista lämmittää lihakset kevyellä liikunnalla ennen venyttelyä. Kivun pitäisi olla "makeaa", ei pistävää. Hengitä venytysten aikana syvään ja säännlllisesti.

Auttoi minua.


Kiitos tästä, kokeilen! Mutta minkähänlaisia liikkeitä tarkoitat?



Heh...
...etkö tiedä miten venytellään jalkoja?

No epäselvää oli ainakin nuo lonkan koukistajat? En minä jalkoja oo venytelly koskaan muuten, kun pohkeita vaan.

edit: Et sitten viitsinyt kertoa, vaan naureskelit vaan toisen tietämättömyydelle? Asiallista, asiallista..

edit2: nyt sitten tiedän mitä ovat lonkan koukistajat, eli Mummo varmaan tarkoitti että pidetään jalkaterästä kiinni ja jalka taaksepäin? Selvä, tätä sitten alan tekemään.

Joo, koukista jalkaa taaksepäin ja vedä samanpuoleisella kädellä kohti pakaraa. Työnnä samalla lantiota eteenpäin. Juilii jännästi!

Reisien takaosaa venytät vaikka nostamalla jalan pöydälle polvi suorana ja siitä rupeat taivuttamaan yläruumista eteenpäin. Pidä samalla nilkka koukussa.

Netistä löydät lisää.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat