Onko Matematiikka ja Juumala 1 ja sama?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun lukee vaikkapa Raamattua, havaitsee, että siellä on kaikki luvuilla määrätty, suorastaan deterministisesti!

Ja kun Raamatun on lukenut kaikki, löydetään myös kaava, millä nuo jutut on pistetty Raamattuun... Kerran ennen Raamatun lukua luin Roope Ankasta. Naurahdin, että tällä tuskin on mitään yhtymäkohtaa Raamattuun!
Avasin Raamatun ja siellä kerrottiin Korneliuksesta, tuosta rikkaasta kääntyneestä pakanasta, joka antoi almuja ja uhreja käännyttyään!

Matematiikan mukaan, Juumala on -,+ ja 0. Siis kolmiyhteinen Juumala.
Lisääkin Jumaluuksia saa, jos haluaa... Imaginäärisyys lisää noita ulottuvuuksia, samoin äärettömyydet.

Mutta viimetilassa on juuri niin kuin Islam erityisesti opettaa: Juumala on YKSI! Kaikki ominaisuudet, kaikki pitkät lauseetkin on mahdollista käsittää yhdellä aatoksella tai tunteella!

Hindut ovat tuon äärettömyyden perässä... Ovat luoneet kenties miljoonia Jumaluuksia, joiden patsaita ovat palvoneet näihin päiviin asti. Tosin sielläkin on 3 pääjumaluutta. Visnu, Shiva ja Brahma.

Buddhalaisuus ja eräät Ateismin muodot uskovat nollaan Juumalaan. Juumala on kaiken keskiössä, origossa: Hän tekee itsensä olemattomaksi, luotujensa takia, jotka kovasti tahtovat olla olemassa.

Mihin itse uskon ja minkä tiedän? Juumala on jokaiselle täsmälleen niin olevainen kuin itse tahtoo! Ne jotka uskovat Juumalaan saavat nähdä selittämättömiä ihmeitä, ei tosin aina, mutta toisinaan! Ne jotka eivät usko, olettavat kyseessä olevan jonkin virheen tai valheen tai vain riittämättömän tiedon, kun kokevat jotain selittämätöntä.

Itse tahdon maximoida elämässäni Juumalan olemassaolevuuden! Se on parhaaksi koettu, joidenkin ateististen elämänkausien jälkeen. Se tekee minut itseni puolestaan lähes olemattomaksi: Rahaa ei oo mulla yhtään! Se pistää minut täysin riippuvaiseksi: Ei ihmisistä - vaan siitä Taivaallisesta Isästä, Äidistä ja Heidän henkisistä lapsistaan!

(Raha menee kaikki tupakkiin)

Toki myös omilla päätöksilläni on merkitystä: EN koskaan tule todennäköisesti tekemään nk. mammonatyötä, teen kaiken TÄYSIN ilmaiseksi, minkä teen, eikä se aina ole sen vähäisempää kuin työssäkäyvillä!

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat