Seuraa 
Viestejä45973

Kuten nimestäkin voi päätellä niin kyselen tyhmiä.

Olen tässä nyt lukenut näitä Kreationismin kannattajien tekstejä ja aina tulee esiin tämä "Jumala voi tehdä kaiken" yms.

Ja nyt sitten se tyhmä (ja lapsellinen) kysymys. Jos Jumala voi tehdä kaiken, voiko hän tehdä niin painavan kiven ettei hän pysty nostamaan sitä?

Meni varmaan väärään alueeseen, mutta menkööt...

Sivut

Kommentit (26)

StupidQuestionman

Olen tässä nyt lukenut näitä Kreationismin kannattajien tekstejä ja aina tulee esiin tämä "Jumala voi tehdä kaiken" yms.

Ja nyt sitten se tyhmä (ja lapsellinen) kysymys. Jos Jumala voi tehdä kaiken, voiko hän tehdä niin painavan kiven ettei hän pysty nostamaan sitä?

Vanha kysymys, joka kertoo lähinnä ihmismielen kekseliäisyydestä.
Luoja on lähinnä kaikkeuden voima, energia, joka on yhtälailla kivessä kuin nostajassakin.
Spekulaatio on ihmismielen saivartelua, tämänkaltaisissa asioissa.

Minerva
StupidQuestionman

Luoja on lähinnä kaikkeuden voima, energia, joka on yhtälailla kivessä kuin nostajassakin.

Jumalaa ei oo olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
StupidQuestionman

Kun kerran mielikuvitusolennosta on kyse, niin tottakai voi tehdä ja tottakai voi nostaa.

Tämä on samaa sarjaa kuin kysyisi, että voiko joulupukki pakata rekeensä niin paljon lahjoja, ettei sen lentävät porot jaksa sitä vetää perässään?

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517

Juumala ei nyt ehdi suunnitella mitään kiviä, kun sen täytyy huudella "Agisonille" koska pitää väistellä autoja ja varoa käärmeksiä.

edit. siis niitä kyy-merkkisiä (käärmeksiä)

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

kairamo
Juumala ei nyt ehdi suunnitella mitään kiviä, kun sen täytyy huudella "Agisonille" koska pitää väistellä autoja ja varoa käärmeksiä.
edit. siis niitä kyy-merkkisiä (käärmeksiä)
Agisonilla on aivan oma jumala. Sen nimi on Juumala. Kivijumala on aivan eri olento.

StupidQuestionman

On varmaan yksi kivi, johon Juumala ei mielellään koske, jos koskee ollenkaan!

Se on: "Vapaan tahdon pakottaminen!" Siinä missä me ihmiset pakotamme jatkuvasti lapsiamme ja työntekijöitämme töihin tms. ei Juumala siihen syyllisty. Tämä jo kertoo kuinka kauas olemme langenneet! Tuo on täysin hyväksytty ja yleinen toimintamalli kaikkialla maailmassa!

Kaiken on tapahduttava vapaaehtoisesti ja rakkaudesta tms.
Mutta tottakai Juumalalla on vaatimuksia sen suhteen, että kun palkinnosta tulee kyse, ei Juumala anna palkintoa, jos vaatimukset eivät täyty! Tällöin ihmisen tulee itse tietää, kuinka täyttää vaatimukset, ja mahdollisesti PAKOTTAAKIN itseään töihin, jos on tullut joskus lusmuiltua!

Mutta vastaus: Kyllä Juumala pakottaa joskus! Silloin kun rangaistuksesta tulee kyse! Jos teemme ehdoin tahdoin ja vapaaehtoisesti väärin ja pahasti, voi Juumala pakottaa meitä kärsimään rangaistuksia!

Ja kyllä: Juumala halutessaan voisi vähentää voimansa vaikkapa muurahaisen tasolle! Sellaiset, jotka haluavat nähdä Juumalansa pienenä ja heikkona, saavat Hänet sellaisena nähdä, se on yksi vapaan tahdon hienouksia - vaikka se olisikin valhetta!

EN tiedä haluaako, muutakuin silloin, kun tahtoo syntyä muurahaiseksi!
Juumala on jokaisessa elävässä olennossa, joten Juumalasta on monta kuvaa ja monta voimatasoa. Emme voi sulkea lopultkaan Juumalaa yhtä pieneksi persoonaksi kuin itseämme! Itse pystyisin kyllä luomaan kiven jota en ainakaan kerralla voisi nostaa itse, käyttämällä nosturia, miksei siis Juumala?! Mutta kaikkivaltiuteensa nojaten, Hän voi tehdä itsestään sellaisen kuvan, joka siihen pystyy!

Kaikki vastaukset tuohon kysymykseen ovat lopultakin mahdollisia, mutteivat kaikki vastaukset ole silti tosia!

Kumman tahdotte uskoa ja kumman eteen tehdä työtä: Totuuden vai valheen?! Siitähän lopultakin koko elämssä on kysymys, ja se ratkaisee myös iankaikkisen kohtalomme!

JaakkoFagerlund
StupidQuestionman

Kun kerran mielikuvitusolennosta on kyse, niin tottakai voi tehdä ja tottakai voi nostaa.

Tämä on samaa sarjaa kuin kysyisi, että voiko joulupukki pakata rekeensä niin paljon lahjoja, ettei sen lentävät porot jaksa sitä vetää perässään?

"Mielikuvitusolento?" Ootko ite, kun oot VAIN Juumalan Kuva?

borri317
Minerva
StupidQuestionman

Jumalaa ei oo olemassa.

Olet erehtynyt... No se on inhimillistä.
J-u-m-a-l-a ! Siinähän se eessäs seisoo jo pelkästään kirjaimina!

Eiköhän se ole se "kaikkivoipa" jo selkeästi ristiriitainen itsensä kanssa.

Jos jumala jaksaa nostaa kiven, jumala ei ole pystynyt tekemään haluttua kiveä.

Jos ei jaksa nostaa, jumala ei ole kaikkivoipa.

Ei jätä paljon aukkoja kaikkivoipaisuuden kannattajille.

StupidQuestionman

Ennen muita omnipotenssi-kysymyksiä kysyjän tulee rehellisesti kysyä:

Voiko Kaikkivaltias tekeytyä ateistiksi niin, että hän ei muista olevansa Kaikkivaltias --ennen kuin vasta elettyään ihmisen elämänsä läpi?

Jumala ei kykene eikä osaa luoda niin isoa kiveä, jota ei jaksa itse nostaa. Itse asiassa hän loi vain vetyä, joka fuusioituu heliumiksi tähtien prosesseissa. Näissä prosesseissa muodostuu raskaampia alkuaineita tähtien ytimissä, valtavissa paineissa ja lämpötiloissa, ja nämä alkuaineet leviävät kaikkeuteen supernovissa.
Osa Jumalan partakarvoista kärähtää joka kerran, kun supernova leimahtaa universumin mittaamattomissa syvyyksissä.
Näitä asioita ei kerrota Raamatussa, mutta minä tulin tässä nyt kertoneeksi.

borri317
Minerva
StupidQuestionman

Jumalaa ei oo olemassa.

Toisaalta voisi todeta, että jumala on olemassa. Kysähän on vain kuinka se määritellään. Esim jumala = maailmankaikkeus = jumala on kaikkialla on täysin järkeen käypää. Se taas, että jumala on isoukko, yli-ihminen jossain joka määrää kaikkea on täysin naivia Noh jotkuthan näkevät menninkäisiäkin ja uskovat joulupukkiin.

Vpää

Toisaalta voisi todeta, että jumala on olemassa. Kysähän on vain kuinka se määritellään. Esim jumala = maailmankaikkeus = jumala on kaikkialla on täysin järkeen käypää. Se taas, että jumala on isoukko, yli-ihminen jossain joka määrää kaikkea on täysin naivia Noh jotkuthan näkevät menninkäisiäkin ja uskovat joulupukkiin.

Joillekkin jumaluus voi olla sisäistä. Esim. Budhalaisuus ei vaadi uskoa yliluonnolliseen tms. Jumaluutta etsitään omasta mielestä. Päämäärätietoinen tutkimusretki alitajuntaan voi olla jumalallinen kokemus ja siitähän lopulta budhalaisuudessakin on kysymys.

mensaani
Dark Serenity
Voiko voimattomalla olla voimaa olla voimaton?

Aika hyvin Kaikkivaltias toimii ateistin roolissaan.

Milloin näette kielellisten lipilaarien yli?
Shrii Krishna toteaa hyvin Bhagavad Gitassa jotenkin siihen tapaan:"Että olisi hyvä päästä irti "vastakohtien eksyttävistä pareista""

Tuohan oli lopultakin se Hyvän ja Pahan tiedon puun hedelmä:"Vastakohtaisuuksien etsiminen"

Mutta kellä lopultakin uskotte tai tiedätte olevan lopullinen tieto siitä, onko Juumala vai eikö ole? Sinullako, jos sanot EI? Vaiko uskisella(kuten mä), joka on VARMA että ON!

Raamattu - tuo tuhansia vuosia säilynyt kirjoitus - sanoo meistä:"Olemme Juumalan Kuvia!" Ja kuviahan näkevät kaikki paitsi sokeat, jotka aistivat sen muilla aisteillaan...

Joku voi sanoa voimannostajasta, että tämä on heikko, että hänellä ei ole voimaa, jos ei kuin 200kg nouse penkistä, kun itse painaa yli 100kg!

Mutta sekinhän on suhteellista. Pieni lapsi jaksaa helposti nostaa vaikkapa itsensä Arnoldin! Jos tämän kuva on on paperilla!

Milloin tämä turha jankutus loppuu: Juumalaa ei LÄHESTULKOON ole, jos katsoo sitä, millaiseksi Juumala tekee jatkuvasti kasvavan ihmiskunnan(eläinkunta pienenee?) takia itseään: Hänen tietoisuutensa jakautuu yhä pienempiin pirstaleisiin, joten onko sitä alkuperäistä isukkia enää ollenkaan missään? Voi olla, että Juumalamme vaikuttaisi hyvinkin läheiseltä ja suorastaan inhimilliseltä sitten, kun Hän on KAIKEN jakanut itsestään luotuihinsa!

Jeesus, Juumalan Poika oli ja on hyvä esimerkki tästä: HÄN TYHJENSI ITSENSÄ, OTTI ORJAN MUODON, TULI IHMISEKSI! Mutta osoitti Juumaluutensa sitten sillä, ettei tehnyt sitä meille muille usein niin rakasta syntiä! Voitti Kuolemallaan Kuoleman!

Silläkin alkuperäisellä ja 1. isukilla:"KAIKEN ALULLA" tulee kuitenkin AINA säilymään Hänen valtansa ja koroitettu asemansa. Hänkään ei tee syntiä, ainakaan sellaista, jonka me voisimme syntinä ymmärtää... Se että Hän sietää pitkään ja kärsivällisesti pahojakin voimia, on meille usein käsittämätöntä - suorastaan pahaa...

Enkeleille Juumala ei anna mahdollisuutta kääntyä - jos nämä eivät välitä korkeasta hengellisestä asemastaan ja lankeavat! Tämä on käsittämätöntä! Niiden on onnistuttava aina! Ihmiselle Juumala on antanut, johtuen tämän materiaruumiista, ja sen konemaisista erehdyksistä, mahdollisuuden Hengen(Sanojen, ajatusten) avulla kuolettaa lihansa pahat teot.

Rappeutuma, josta kreationistit vaahtoavat, on sitä perimää, jossa isiemme väärät päätökset ja teot ovat jääneet geeneihimme lihaamme ja yksinkertaisesti perheemme käytökseen pysyvinä vammoina ja oireina.

Enkeleillä on näkyvissään logiikat ja todennäköisyydet, joiden avulla ne uskovat onnistuvansa toteuttamaan lankeemuksensa erehdykset ja mahdollisesti todennäköisyydet, millä ne pysyvät Juumalalleen uskollisina.

Meillä ihmisillä ei ole yleensä tälläistä mahdollisuutta, ja niinpä me usein ajaudumme sellaisiin seurapiireihin, missä Paholainen on voimakkaasti läsnä...

Kaverini Petri uskoo vahvasti (toistaiseksi), että Saatana tiesi tarkoin, mitä teki, kun ei halunnut kumartaa Juumalan luomistekoa ihmistä, vaan koroitti itsensä vanhempana luomistekona itse tämän yläpuolelle! Saatanahan oli vielä ennen ihmisen luontia, Juumalan korkein ja arvostetuin enkeli, lähes kaikessa Juumalan KALTAINEN!(Erilainen, se on korkein ominaisuus)

Hän uskoo, myös Saatanan jonkinlaiseen Hyvyyteen? Uskoo jopa lopulta Saatanan VOITTAVAN! Tämä on uskomatonta, kun katsoo sitä, millaiseksi kristinusko ja lähes kaikki on tuon Perkeleen Pirulaisen määritellyt!

Se on sokeaa, sillä Saatanan suunnitelma on tiedossa: Hän tekee tämänpuoleisen elämän hyvin viehättäväksi pahoille teoille!

Tämäkin näyttö edessäsi voi näyttää viettelevältä, ja pirullisen komealta: Ehkä tiedät miten siitä saisi vieläkin hienomman?

Ja kirjaimet sanoineen pistävät sinut toisinaan suorastaan pilkkaamaan ja herjaamaan ja sitten vähättelemään tuota tekoasi(Seppo Lehto )

Mutta ne ovat syntejä! Eivät niin pahoja, kuin suorastaan lihaan kohdistuvat teot, mutta syntejä kuitenkin, joiden vuoksi olisit Saatanan talutusnuorassa, mahdollisesti jonkin seurapiirissäsi omaksutun valheen johdosta! LUOVU NOISTA VALHEISTA! KATSO NYT PUHTAALTA PÖYDÄLTÄ UUDELLEEN KUINKA ASIAT OVAT! EI - ÄLÄ USKO MINUA, ÄLÄ EDES SITÄ PARHAANA PITÄMÄÄSI KAVERIA! (ellei se ole Jeesus)

ANNA JUUMALAN JA SAATANAN KÄYDÄ TAISTELU SIELUSTASI, RUUMIISTASI JA HENGESTÄSI TÄSSÄ JA NYT! TOMI HALME! ERIK AUVINEN! KUMMAN KALTAINEN TAHDOT OLLA? (Suosittelen lämpimästi Tomia)

Ota vaikka ase tai leipäveitsi käteesi, jos sellainen on, ja kuten Tomi Halme, mieti laukaisetko/viillätkö?! Mutta jos sinulla on pitkään ja hartaasti suunnittelma tuhotyö, kuten Erik Auvisella mielessä, tapa mielummin itsesi, kuin tappaisit muita, tätä mieltä itse rehellisesti sanottuna olen!

Sellainen sotilas minä olen: Tappaisin mielummin ihteni kuin Veli Venäläisen, jonka sielun asuinsija on kenties vielä epävarma! Toivottavasti tuollaista valintaa ei tule? Jeesus teki sen valinnan, ja kuoli takiamme! Toki jos minulla olisi oma Perhe ja Lapsia voisi valintani olla toinen...

Mutta lopultakin: Ei Erik Auvinenkaan ketään Helvettiin vienyt, sillä kullakin oli jo ollut riittävästi aikaa päättää onko pimeyden vai valon joukoissa. Se joutuiko Erik Helvettiin on sekin itselleni hämärän peitossa... Kenties noissa Erikin tappamissa henkilöissä oli joku hyvin paha henkilö, joka, kuten Vanhan Testamentin aikaan, tuli saattaa päiviltä... Mutta epäilemättä kuoli myös joku viaton - jolla oli vielä elämä edessä... No siitä Hän tulee tekemään tilin Luojalleen...

Mutta Tuonelassakin on elämää - uskokaa tai elkää! Ei ne muslimiterroristitkaan kenenkään iankaikkisuudesta päätä! Eräät muslimiterroristit tiettävästi tahtovat viedä paratiisiin myös tappamansa henkilöt - tälläistäkin olen kuullut!

Agison

Jeesus, Juumalan Poika oli ja on hyvä esimerkki tästä: HÄN TYHJENSI ITSENSÄ, OTTI ORJAN MUODON, TULI IHMISEKSI! Mutta osoitti Juumaluutensa sitten sillä, ettei tehnyt sitä meille muille usein niin rakasta syntiä! Voitti Kuolemallaan Kuoleman!

Niin. Jumalan on kyllä täytynyt tyhjentää ainakin itsensä saadakseen pojan. Mutta täytyy kyllä sanoa, että minä en olisi omalle pojalle suonut tuollaista kohtaloa. Ihan sama kuin muslimilapsi aivopestään juoksemaan lähetystöön pommireppu selässä. Jäiköhän siitä henkiset arvet jumalan muksulle? Mitä äitikin ajattelee?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat