"Spark Screw" sittenkin hyötysuhteeltaan parempi? Äänestä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Terve!

Kaverini crob227 teki nyt lisää ruuveja, jotka sitä kipinää tekevät

http://www.youtube.com/watch?v=vuc60uhlfm0

Tuossa on video. Hän ja minä ihmetellään, miten on mahdollista, että vaikka hän lisää miten monta ruuvia, virta on silti 2A. Miten sen voi selittää?

Hän käyttää 18V poran akkua.

Ihmettelen miten monta ruuvia voi lisätä, ennenkuin rupeaa virrat nousemaan?

Itselläni ne nousivat yli 5A jos tein yli 3 ruuvia samaan nippuun.

Kommentit (8)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
Tuossa on video. Hän ja minä ihmetellään, miten on mahdollista, että vaikka hän lisää miten monta ruuvia, virta on silti 2A. Miten sen voi selittää?

No, selitys lienee ihan yksinkertainen. Eli kun ne kipinäruuvit on rinnakkain, niin yhdessä ruuvissa oleva valokaari eli kipinä pudottaa hetkeksi jännitettä, eikä samaan aikaan muissa ruuveissa voi esiintyä kipinöintiä. Eli kipinä on vain yhdessä ruuvissa kerrallaan...

Muutenkin se systeemi sopii paremmin lämmön kuin HHO:n tuotantoon.

Vierailija
MarsMan
Veikko
Mainio äänestys

Mainio kommentti

Vastaajan perinteitä kunnioittaen. Tehdään fysiikan laieista parlamentarismia.

Vierailija

Vetykone, miten ensimmäinen viesti liittyy otsikkoon? MIssä tässä on tämä hyötysuhdevertailu tai miten tällaiseen tulokseen on päästy?

Edelleenkin kipinä ei synnytä mitään ihmeitä, ainoastaan tuhlaa energiaa.

Vierailija
JaakkoFagerlund
Vetykone, miten ensimmäinen viesti liittyy otsikkoon? MIssä tässä on tämä hyötysuhdevertailu tai miten tällaiseen tulokseen on päästy?

Edelleenkin kipinä ei synnytä mitään ihmeitä, ainoastaan tuhlaa energiaa.

Ihmeenä minulle esiintyi se, että miksi virrat eivät nouse 2A ylemmäs, vaikka kytkee noinkin monta ruuvia mukaan?

Tuottohan vain lisääntyy, mitä enemmän ruuveja sekaan laittaa.

Mutta, aijon silti rakentaa sen normi elektrolyysi systeemin, jossa on ruostumattomia levyjä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Vetykone:

Ihmeenä minulle esiintyi se, että miksi virrat eivät nouse 2A ylemmäs, vaikka kytkee noinkin monta ruuvia mukaan? Tuottohan vain lisääntyy, mitä enemmän ruuveja sekaan laittaa.

Tosiasia kuitenkin on, että tuotto on suoraan verrannollinen virtaan. Ionien pelkistäminen vedyksi ja hapeksi vaatii elektroneja. Ja virta on elektronien liikettä. Tähän ei ole mitään oikotietä siten, että jollain woodoo-tempulla voitais ioneja pelkistää ilman elektroneja.

Eli jos kaverilla virta pysyy samana, tuottokin pysyy samana, vaikka olis sata ruuvia.

Nuo teidän kokeet on ihan naurettavaa leikkimistä aikuisten hiekkalaatikolla, eikä nuo kokeet johda mihinkään. Jotta vertailuja voitais tehdä, pitäisi tuotto, virrankulutus ja teho mitata luotettavalla tavalla. Vain tällä tavalla pääsee kokeiluissa eteenpäin.

Esim. tuotto on naurettavan helppo mitata, kun vedellä täytetty pullo laitetaan ylösalaisin vesiastiaan ja pulloon hohdetaan letkulla kaasua. Samalla mitataan aika pullon täyttymiseen. Se, että teidän kipinäruuvit tuottavat myös vesihöyrykuplia, ei ole HHO-kaasun tuottoa.

Käske kaverin laittaa pariston napoihin joku 4700 - 10000µF elektrolyyttikondensaattori, jotta hänen akku pystyy antamaan pulssimaista virtaa ilman jännitenotkahduksia. Lisäksi kaverilla oli auton "lelu"-virtamittari, josta pienien virtojen mittaaminen luotettavasti ei onnistu.

Vierailija
ovolo
Vetykone:
Ihmeenä minulle esiintyi se, että miksi virrat eivät nouse 2A ylemmäs, vaikka kytkee noinkin monta ruuvia mukaan? Tuottohan vain lisääntyy, mitä enemmän ruuveja sekaan laittaa.

Tosiasia kuitenkin on, että tuotto on suoraan verrannollinen virtaan. Ionien pelkistäminen vedyksi ja hapeksi vaatii elektroneja. Ja virta on elektronien liikettä. Tähän ei ole mitään oikotietä siten, että jollain woodoo-tempulla voitais ioneja pelkistää ilman elektroneja.

Eli jos kaverilla virta pysyy samana, tuottokin pysyy samana, vaikka olis sata ruuvia.

Nuo teidän kokeet on ihan naurettavaa leikkimistä aikuisten hiekkalaatikolla, eikä nuo kokeet johda mihinkään. Jotta vertailuja voitais tehdä, pitäisi tuotto, virrankulutus ja teho mitata luotettavalla tavalla. Vain tällä tavalla pääsee kokeiluissa eteenpäin.

Esim. tuotto on naurettavan helppo mitata, kun vedellä täytetty pullo laitetaan ylösalaisin vesiastiaan ja pulloon hohdetaan letkulla kaasua. Samalla mitataan aika pullon täyttymiseen. Se, että teidän kipinäruuvit tuottavat myös vesihöyrykuplia, ei ole HHO-kaasun tuottoa.

Käske kaverin laittaa pariston napoihin joku 4700 - 10000µF elektrolyyttikondensaattori, jotta hänen akku pystyy antamaan pulssimaista virtaa ilman jännitenotkahduksia. Lisäksi kaverilla oli auton "lelu"-virtamittari, josta pienien virtojen mittaaminen luotettavasti ei onnistu.

Se epäilikin, että tuo mittari valehtelee, mutta koitti ihan yleismittarilla, ja samoihin tuloksiin päätyi.

Itse sanoin, että luovun noista spark celleistä. Rakennan nyt sitä normaalia elektrolyysi säiliötä.

Olen itse mitannut paljon 3 ruuvia teki kipinöidessään vety+happi+mahd. höyryä. Sain minuutissa vaivaiset 50-70 ml! Käytin silloin 12V ja 5A.

Uusimmat

Suosituimmat