Onko maailma Hyvä vai Paha?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lähes kaikki lienevät sitä mieltä, että sen TULISI olla hyvä!
Ja melko monelle se on ollut sitä, jos on ruvennut tanssimaan jonkun silmäätekevän pillin mukaan?

Suomalainen yhteiskunta perustuu rahaan ja tarkkaan ajankäyttöön!
Nuo ovat PAHOJA asioita, koska ne ovat lopultakin niin alkeellisia ja kuolleita asioita, ettei niiden varaan MITÄÄN pitäsi rakentaa!

Sitten oma elämämme perustuu hyvin usein himojen ja tarpeiden tyytyttämiselle ja omien oikkujen noudattamiselle!

Nuokin ovat PAHOJA asioita...
Mutta olemme kai jo turtuneet kaikkeen tähän!

Sitten ihmetellään, kun ihmisiä ja eläimiä tapetaan ja vanhingoitetaan, ja se on jopa suurta huvia ainakin amerikkalaisissa leffoissa!

Ei ole lopultakaan pitkä matka talouseläimien sumeilemattomasta hyväksikäytöstä, että alkaisimme käyttää toisiamme samoin ja yhtä häikäilemättömästi hyväksi! No, sellaistakin on toki ollut maailman sivu!

Noin on käynyt historian saatossa poliitikoille, sotilaille, kirkonmiehille ja tavalliselle kansalle hyvin usein!

Teemme työssämme ja opiskelussamme toisillemme esteitä ja vaatimuksia, joita on vaikea täyttää! Ja jos en täytä, en saa sitä mitä olen tavoitellut!

Armo on periaate, jota onneksi monet työnantajat ja koulut soveltavat!
Se on HYVÄ asia. Sellainen Juumala meillä myös on! Mutta pitääkö tuota Armoa anoa säälittävästi tai jopa seksuaalisesti? Se ei ole ainakaan Juumalan tarkoitus! Toki antaumusta ja KIITOLLISUUTTA tarvitaan, kun halutaan parannusta elinolosuhteisiin, mutta en usko minkään HÄPÄISYN olevan Juumalamme ARMON tavoite! Sellaistakin "armoa" on kuitenkin paljon liikkeellä, eikä se ole aitoa eikä pysyvää eikä todellista, sillä se häpäisee lopulta myös tuon häpäisyä vaatineen kohteen!

Mutta niinkuin totesin, on nykyinen maailmamme Rahaan ja Aikaan perustuva. Ajan vielä ymmärtää, koska elämämme on niin lyhyt ja rajallinen(etkö tiedä mixi?) Mutta miksi RAHAAN! Numeroon paperilla tai kortilla tms?

Itse uskon että KOMMUNISMI olisi voinut olla toimivampi systeemi, jos siihen ei olisi sekoitettu liikaa ATEISMIA!

Kommentit (5)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Määrittele hyvä ja paha, universumi itsehän ei ainakaan ole kumpaakaan noista vaan neutraali, välinpitämätön, asiat vaan tapahtuu eikä niillä ole minkäänlaista merkitystä tai arvoa.

Ihmiset myös arvostaa eri asioita ja toisen kulttuurin hyvä voi olla toisessa kulttuurissa pahaa tai arveluttavaa. Itse olen täysin sekaisin moraalin suhteen joten en osaa sanoa mitään. En edes osaa perustella miksi tappaminen olisi väärin. Olen hukassa.

くそっ!

Vierailija

Yhdysvaltalainen kapitalisti rehellisesti kapitalisoi (capitalize on something). Suomalainen kapitalisti vain käyttää hyödyksi liiketoiminnassaan (käyttää hyödyksi jotakin).

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Agison. Ei maailman kuulu olla hyvä eikä paha. Maailma on, muu on aika pitkälle ihmisen korvien välissä (just niinko joku tos välis vihjas). Vai meinakko, että jokku muut ku ihmiset saa edes päähänsä aatella, jotta hyvä vai paha. Maailmassa on muitaki ku ihmisii: erilaisii elukoi ja kasvei ja sellasii.

Kyl maar mää haluaisin nähdä senkin männynnäreen ko tulee laukoon, jotta on tää vaan niin perusteellisen persiistä koko maailma. Vaan aika suuresti mää kyllä epäilen, jotta se ei tuollaisille ylimääräisille aatoksille laita paljookaan arvoo, sille piisaa, että se on hengissä ja kun ei oo, niin soon kuallu.

Mutta ihmisen aivot ne vaan tehtailee kaikkee kummaa aikansa kuluks - muka tärkeetä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Uusimmat

Suosituimmat