Hyvästi lähden kohta!

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, lähden pois täältä. Tosin en vielä. Vasta heinäkuussa puoleksi vuodeksi.

Ei enää järkeä yrittää psykallakaan käydä, kun enää kuukausiaikaa niin ei taida kerkee saada vapautusta vaikka tulisikin myönteinen lausunto kutistajalta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (70)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Tosin olen ovela ja olen tarkoituksella treenannut siihen laiskottelemalla sohvalla ja pyrkinyt välttämään fyysistä rasitusta liikaa. Täytyy vain toivoa että vanha vamma toteutuu taas ja saisin pari vuotta lykkyä taas. Sitten sen jälkeen pitäisi vielä kerran saada lykkyä, niin olen jo kait niin vanha, että saan vapautuksen. Tai en oo varma.

Onneksi polvien takaa olevat tsydeemit menevät helposti pienestä fyysisestä rasituksestakin jo kipeeksi jos esim nostaa jonkun kohtuu painavan roinan maasta tai jotai, ku viimeksi ennen armeijaa jalat toimivat moitteetta.

Pikkusen verran homoa touhua se paikka on.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Niin, lähden pois täältä. Tosin en vielä. Vasta heinäkuussa puoleksi vuodeksi.

Ei enää järkeä yrittää psykallakaan käydä, kun enää kuukausiaikaa niin ei taida kerkee saada vapautusta vaikka tulisikin myönteinen lausunto kutistajalta.

Jostain syystä luin tuon tekstin ensin: "Ei enää järkeä yrittää paskallakaan käydä, . . . ", mikä ihmetytti todella kovasti. Pääset varmaan vapauteen pian, kun polvet ei kestä sissikyykkyä kuusen juurella.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH

Mene armeijaan, kieltäydy vaihtamasta vaatteitasi armeijan rytkyihin, makoile sängyssäsi ja anna niiden huutaa vieressä, käy sotkussa syömässä munkkeja. Pari päivää tämmöistä ja varmasti heivaavat ulos. Sitten sinulla on aikaa käydä psykiatrilla.

Tälleen mun kaveri teki. Itse kävin psykiatrilla ajoissa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Aweb
TERÄS NALLEPUH

Mene armeijaan, kieltäydy vaihtamasta vaatteitasi armeijan rytkyihin, makoile sängyssäsi ja anna niiden huutaa vieressä, käy sotkussa syömässä munkkeja. Pari päivää tämmöistä ja varmasti heivaavat ulos. Sitten sinulla on aikaa käydä psykiatrilla.

Eräät tutut ovat kanssa tehneet tähän tyyliin. Ensimmäisellä kerralla passittavat pariksi vuodeksi kotiin ja toisella kerralla lyövät hullunpaperit kouraan. Joku "kyvyttömyys sopeutua auktoriteetteihin" vai miten se meni. Hommaa voi toki tehostaa saapumalla kasarmille poliisikyydillä pari päivää myöhässä. Voi siitä jotkut sakotkin kai saada, mutta halvemmaksi se tulottomalle tulee, kun psykiatrilla ramppaaminen.

Tosin voisihan sitä harkita sitäkin, että yrittäisi suorittaa varusmiespalveluksen kunnolla. Ei se nyt niin paljoa ota, jos ei annakaan. Kyllä siellä pärjää, jos ei ota hommia turhan vakavasti ja henkilökohtaisesti. Enpä ole kuullut, että kukaan sotilaspassin kunniallisesti saanut olisi sitä katunutkaan.

Vierailija

Kyllä minä sotilaspassin sain, muistaakseni v. 1964 olin ”Rixport Cityssä” eli Riihimäen viestissä.
Kyllä tietenkin kaikenlainen leikkiminen radioitten, suuntimisen ja sähkötyksen opiskelussa oli ok. Siellä oli silloin myös monta muuta radioamatööriä. Ylläpidettiin esim. radioamatöörilaitteitten avulla viestiyhteys suomalaisiin rauhanvalvojiin Kyproksella.

Mutta kaikki kokemukset eivät olleet myönteisiä! Kyllä päällimmäinen armeijan koulutustavoite oli opettaa noudattamaan käskyjä mutisematta, oli ne käskyt sitten mitä tahansa!

Sai kerran kuulla että siskoni oli saanut ensimmäisen lapsensa ja pyysin esimieheltä lupaa käydä Helsingissä tervehtimässä siskoani. Lähdin Helsinkiin lauantaina ja palasin sunnuntaina.

Tästä syystä sain viikon arestia ja konepistoolimies valvoi jatkuvasti kaikkialla.

Väitettiin että tarinani siskon lapseta oli keksitty. Luutnantti ja esimies jolta pyysin lupaa lähteä oli muka ollut silloin lomalla. Hänellä ei siis ollut oikeus päästää minua lähtemään?

Kyllä siellä armeijassa helposti joutuu esimiesten pennalismin ja kiusanteon uhriksi, eikä ole mitään mahdollisuuksia puolustaa oikeuksiaan. Kerran maastoharjoituksissa esimiehet antoivat kaasunaamareita, mutta kun ilma oli täynnä kyynelkaasua, esimiehet juoksivat ja vetivät alokkaitten naamareita auki; ynnä muuta vastaava pientä ”hauskaa”.

”Suomalaisen Miehen Koulu”; en tajunnut säilyttää silloista Ahvenanmaan ”kansalaisuutta” mikä kuulemma olisi ollut mahdollista.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
mallas
Ei se nalle mihinkään lähde.

Eihän se nykynalle mihinkään lähdekään, mutta HSTa sanoi suorittaneensa asepalveluksensa 60-luvulla. Sen aikaiset naamarit olivat varmaan mitä olivat. Nykyaikaisillahan voi ihan huoleti elää normaalia elämää, ja syödä ja juodakin niiden läpi voi, sekä oikea- että vasenkätiset omalta puoleltaan.

Armeijan läpi käymiseen tai käymättömyyteen on monta tietä. Jos ei kertakaikkiaan voi kuvitellakaan koko paikka, kannattaa jättää se väliin tai jos sinne "joutuu" menemään, kieltäytymällä kaikesta pääsee äkkiä pois. Sitten voi valita, odotteleeko seuraavaa kutsuntaa, vai meneekö siviiliin vaiko vankilaan.

Jos kuitenkin kokeilee käydä sen läpi, se on yksi, aika unohtumaton kokemus elämässä. Ei välttämättä ehdottoman tarpeellinen, mutta kyllä sieltä jotain hyödyllistäkin käteen jää.

Itse en ole mikään armeijan puolestapuhuja. Minusta sen hyvät puolet eivät olleet niin hyviä, että niihin kannatti vuosi uhrata. Hyviä kavereita kuitenkin sai ja ikävien leiriolojen ja kuspäisyyden sietokyky nousi kolmanteen potenssiin. Ei ihan turha taito.

Vierailija
asdf

Itse en ole mikään armeijan puolestapuhuja. Minusta sen hyvät puolet eivät olleet niin hyviä, että niihin kannatti vuosi uhrata. Hyviä kavereita kuitenkin sai ja ikävien leiriolojen ja kuspäisyyden sietokyky nousi kolmanteen potenssiin. Ei ihan turha taito.

Mietin tuota armeijan hyödyllisyyttä ja minusta tuo oli hyvä pointti. Armeijassa oppii sietämään ja ottamaan asiat vähän lunkimmin. Yleensäkin pissapäiden, vitutuksen ja pissapäisyyden sietokyvyn nostaminen on tarpeen varsinkin nuorilla. Vitutuksen käsitteleminen ja siihen asennoituminen on taitolaji, mikä on todella hyödyllinen. Mitä sieltä jää käteen ei avaudu koskaan kaikessa laajuudessaan, mutta kaikilla kokemuksilla elämässä on merkityksensä. Kyllä kuitenkin suosittelen sitä armeijaa, mutta eihän se kaikille sovi. En lähtisi kuitenkaan tuomitsemaan sen käyneitä. Kasvattaa se luonnetta ja sosiaalisuutta eri tavalla. Nykyään, kun nämä nuoret ovat niin herkkiä valittamaan kaikesta. Mutta minusta peruskoulun uskonnon tunnin voisi kyllä vaihtaa asenne- ja tapakasvatuksen erityistunniksi Siellä voisi hieman nostaa sitä itsetuntoakin ylös ja keskustella vastuusta

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Aweb
TERÄS NALLEPUH

Täytyy varmaan yrittää jos uskoltaa en kyl meinaa pidä hirveesti huutamisesta mutta toisaalta itsepäisyyttä tähän hommaan kyllä piisaisi. Viimeksi kyllä minulle valitettiinkin kun viivyin ruokalassa liian pitkään. No vittu pitäähän sitä syödä.
Muuten tietääkö kukaan että mikä sen smurffipuvun tarkoitus on? Kun minulle se ei oikein auennu. Sitä käytettiin vain laskennan aikaan. Aika turha semmonen.

mallas

Kyllä menen. Valitettavasti. Kainuun Prikaatti Hoikankankaalle. Ei mitään hajua missä se o. En vitsaile näin vittumaisesta asiasta. Ennemmin kävisisin kolme ekaa luokkaa uudestaan kun menisiisn sinne. Tosin saan mä rahaa siitää..massiiviset 3(?) euroa päivässä. Saan enemmän toimeentuloa nyttenkin kuin mitä sieltä armeijasta saisin vaikka saankin pienennettynä sitä. Eli mun tulot laskevat(Ehkä) hieman ja sitten menetän 100% vapaaajasta puolen vuoden ajaksi.

fenomenologi
Hyvästi jo etukäteen.

Dont worry..ill be back sieltä joku päivä sit.

CE-hyväksytty
Tiäkkö mitä? Armeijassakin on intternetti.

aijaa. No toivon mukaan olisi tuolla minne minäkin menen.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
asdf
mallas

Eihän se nykynalle mihinkään lähdekään, mutta HSTa sanoi suorittaneensa asepalveluksensa 60-luvulla. Sen aikaiset naamarit olivat varmaan mitä olivat. Nykyaikaisillahan voi ihan huoleti elää normaalia elämää, ja syödä ja juodakin niiden läpi voi, sekä oikea- että vasenkätiset omalta puoleltaan.

Armeijan läpi käymiseen tai käymättömyyteen on monta tietä. Jos ei kertakaikkiaan voi kuvitellakaan koko paikka, kannattaa jättää se väliin tai jos sinne "joutuu" menemään, kieltäytymällä kaikesta pääsee äkkiä pois. Sitten voi valita, odotteleeko seuraavaa kutsuntaa, vai meneekö siviiliin vaiko vankilaan.

Jos kuitenkin kokeilee käydä sen läpi, se on yksi, aika unohtumaton kokemus elämässä. Ei välttämättä ehdottoman tarpeellinen, mutta kyllä sieltä jotain hyödyllistäkin käteen jää.

Mikä nyky nalle? Nyt puh ei ymmmärrä.

Minulle noi hyödyt jäävät aika vähäisiksi koska en ole mikään erityisen sosiaalinen ihminen ja käytännössä kaikki virikkeet armeijassa on sosiaalisia.
Joo, ainaskin sen taidon oppii että ajan kanssa pystyy sietämään kuorsausta.

Vierailija
mallas
asdf

Mietin tuota armeijan hyödyllisyyttä ja minusta tuo oli hyvä pointti. Armeijassa oppii sietämään ja ottamaan asiat vähän lunkimmin. Yleensäkin pissapäiden, vitutuksen ja pissapäisyyden sietokyvyn nostaminen on tarpeen varsinkin nuorilla. Vitutuksen käsitteleminen ja siihen asennoituminen on taitolaji, mikä on todella hyödyllinen.

Ihmisen henkilökohtainen selviytyminen = sietokyky.

Täältä autistisuuden perspektiivistä, mistä ei koskaan helpolla kasveta sosiaaliseen aikuisuuteen, täältä on iällä ollen hyvät näköalat siihen minkätyyppisiin tehtäviin ihmisiä pitäis valita sosiaalisen sietokykynsä kautta.

Jos joku on skitsoinen, elikkäs, jos on voimakkaita taipumuksia psykoottisuuteen tai neuroottisuuteen niin sellaiselle ei ikinä pitäis antaa pyssyä käteen.

Intissä kuitenkin riittää kaikenlaisia hommia ilman että tarvii vaarantaa varusmiestovereiden tai muiden turvallisuutta.. ja mikäettei sivilipalvelus olis ihan varteenotettava vaihtoehto myös. Ei sellaista sotaa koskaan tule jossa kaikki vauvasta vaariin osallistuis tappamiseen.

Simputus, tuosta en tiedä missä laajuudessa sitä harrastetaan nykyisin? Olletikin jos aattellaan koulukiusaamista niin yhtä paljon kuin ennenkin?
Simputtajia ei koskaan pitäis päästää armeijaan.
Ne kuuluu perunankuorijoiksi.
Aseistettu simputtaja = vaarallinen olento.

Onneks nykyään on myös naisia intissä ja he ajautuvat myös RUK:n!
Naiset on jonkinverran varovaisempia, huolellisempia ja kärsivällisempiä kuin uroot. Toi on fakta!

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
TERÄS NALLEPUH
asdf
mallas

Mikä nyky nalle? Nyt puh ei ymmmärrä.

Minulle noi hyödyt jäävät aika vähäisiksi koska en ole mikään erityisen sosiaalinen ihminen ja käytännössä kaikki virikkeet armeijassa on sosiaalisia.
Joo, ainaskin sen taidon oppii että ajan kanssa pystyy sietämään kuorsausta.

Kuorsausta ja hillitöntä jalkahien ja pierun katkua!

.

Vierailija

Minun, Aasi Ihaan, Tikru, Risto Reippaan, Kengun ja Pikku Ruun tulee ikävä sinua.

Muista opetella puolustamaan Puolen Hehtaarin Metsää vihollisilta ja ryssiltä. Suhtaudu myös isänmaan pääoman ahnaisiin katseisiin torjuvasti.

Ammu ensin ja kysy vasta sitten. Muista perääntyä ripeästi. Koskaan ei kannata jäädä tuleen makaamaan; myös hiillos tulee eristää ennenkuin paneutuu sille.

Vaikka hyökkäys on paras puolustus, tee se harkiten, sillä esi-isämme geenejä tutkimalla tiedämme, miten suuri merkitys isän henkiinjäämisellä on siinä vaiheessa vastasyntymättömien lasten perimään. Vain hullut haluavat tulla ammutuiksi eivätkä sivuosumatkaan mitään herkkua ole.

Ota mukaan oma sotilaspuku, koska armeijan vaatturit ovat pukimopuolen pahinta pohjasakkaa ja varusvaraston vääpeli sadisti. Varaa myös mukaan eriasteisia arvomerkkejä, koska niitä kauluksiin laittamalla voit komennella muita. Ja muista ottaa ase matkaasi, kun palaat siviiliin. Ja panoksia kanssa.

Näine neuvoin; onnea matkaan!

Pubi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat