Kalaöljyt ja rytmihäiriöt

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Osaisiko joku selittää minulle miksi kalaöljy/omega-valmisteita (esim. omegat tai e-epa) syödessäni minulle tulee outoja sydänmuljahduksia ja rytmihäiriötuntemuksia? Aivankuin sydän muljahtaisi paikoillaan tai veri virtaisi yhtäkkiä tosi kovaa sydänläppien läpi. Tuntemuksia tulee helposti esim. illalla nukkumaan mennessä. Äitini kokeili aikoinaan jotain helokkiöljyvalmistetta ja hänelle tuli aivan sama vaiva ja siksi lopetti.

Kysyin tätä samaa joskus aikoinaan, vuosia sitten jollain nettipalstalla ja ilmaantui vain samasta ongelmasta kärsiviä ihmettelemään asiaa. Eikä löytynyt selitystä. Olen terve 30 v. nainen enkä käytä mitään lääkityksiä. Mitään sydänvaivoja tai tuntemuksia minulla ei muutoin ole. Eli onko jollain tähän selitystä ja onko tämä vaarallista? Haluaisin syödä e-epaa mutta tuon vaikutuksen vuoksi en uskalla.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Olen myös kysynyt asiaa tällä palstalla,mutta kukaan ei tiedä,kokeileppa hyljeöljyä sitä minä pystyin syömään ei muljahdellu pumppu.

Vierailija
aurinia
Osaisiko joku selittää minulle miksi kalaöljy/omega-valmisteita (esim. omegat tai e-epa) syödessäni minulle tulee outoja sydänmuljahduksia ja rytmihäiriötuntemuksia? Aivankuin sydän muljahtaisi paikoillaan tai veri virtaisi yhtäkkiä tosi kovaa sydänläppien läpi. Tuntemuksia tulee helposti esim. illalla nukkumaan mennessä. Äitini kokeili aikoinaan jotain helokkiöljyvalmistetta ja hänelle tuli aivan sama vaiva ja siksi lopetti.

Kysyin tätä samaa joskus aikoinaan, vuosia sitten jollain nettipalstalla ja ilmaantui vain samasta ongelmasta kärsiviä ihmettelemään asiaa. Eikä löytynyt selitystä. Olen terve 30 v. nainen enkä käytä mitään lääkityksiä. Mitään sydänvaivoja tai tuntemuksia minulla ei muutoin ole. Eli onko jollain tähän selitystä ja onko tämä vaarallista? Haluaisin syödä e-epaa mutta tuon vaikutuksen vuoksi en uskalla.

Itsellä ei koskaan ole omega-3 kalaöljystä tullut sydänmuljahduksia tai vastaavaa, oli se sitten nuorempana syöty kalanmaksaöljy tai nykyinen omega-3 kalaöljy (aina kuitenkin nestemäinen, koska mitään eläinperäistä liivatetta en halua syödä, tai siitä maksaa, saatikka rikkoa sotkuisesti kapseleita ja syödä vain öljyt) E-EPA-valmisteita en edes syö, koska DHA:lla on omat tärkeät tehtävänsä, ja E-EPAa saa syödä paljon jotta tarvittava määrä siitä muutuisi DHA:ksi.

Sen sijaan Ubikinoni eli koentsyymi Q10 on aiheuttanut itsellä ja suurimmalla osalla sitä käyttäneistä tutuista tuota sydänmuljahtelua, enkä sitä tästä syystä enää käytä kuin korkeintaan multivalmisteessa (Mivitotal tai (Bio)-Strath), jossa se on mukana yhtenä komponenttina, eikä aiheuta mitään oireita. Itselläni on yhtenä kriteerinä luontaistuotteiden käytössä, ettei niistä aiheudu mitään epämääräisiä tuntemuksia, siksi myös beta-alaniinin kihelmöintivaikutus lopetti sen käytön.

Vierailija
askolavi
Olen myös kysynyt asiaa tällä palstalla,mutta kukaan ei tiedä,kokeileppa hyljeöljyä sitä minä pystyin syömään ei muljahdellu pumppu.

Hylje on ravintoketjun huipulla ja sen rasvassa on enemmän ympäristömyrkkyjä kuin missään muualla. En todellakaan uskaltaisi syödä sellaista, sillä tarkoitus on hankkia perheenlisäystäkin. E-Epaa haluaisin syödä siksi että se on tislattu useaan otteeseen ympäristömyrkkyjen poistamiseksi.

Vierailija
askolavi
Olen myös kysynyt asiaa tällä palstalla,mutta kukaan ei tiedä,

Minun kokemukseni, sekä monien manuaalisen ortopedian ammattilaisten, mukaan kyseinen oire johtuu usein rinta- ja niskarangan lukoista. Olen sen jo kertonut. Taisit jättää sen huomioitta...

Vierailija

Kun itse käytin aikoinaan kalaöljyä, minun sydän alkoi välillä sykkimään todella voimakkaasti, mutta hitaasti, ja koin pientä hengenahdistusta. Sitä en tiedä, johtuiko vaiva kalaöljystä. Voisiko se olla merkki ateroskleroosista?

Vierailija

Vai muljahteleva sydän. Kaikenlaista... Itse olen säännöllisesti syönyt silakoita ja lohta pari kiloa viikossa eikä ole yhtään muljunnut pumppu.

Omegoista tuli mieleen et on tullu myös ostettua hampunsiemeniä ja niistä puristettua öljyä. Tietämäni mukaan niissä pitäisi olla hyvin monipuolinen rasvahappo koostumus. Myydään luontaistuota kaupoissa. Hyvin menee pirtelön tai vaikka puuron seassa sidut.

Tiedä sitten mikä oikeasti on hyvää ravintoa ja hyväksi, mutta itse ainakin olen terve kuin pukki. Eiköhän se ravinto ole parasta ihan suoraan luonnosta eikä purkista.

Vierailija
brainless

Omegoista tuli mieleen et on tullu myös ostettua hampunsiemeniä ja niistä puristettua öljyä. Tietämäni mukaan niissä pitäisi olla hyvin monipuolinen rasvahappo koostumus. Myydään luontaistuota kaupoissa. Hyvin menee pirtelön tai vaikka puuron seassa sidut.

Vierailija
aurinia

Sydämen muljahtelut ovat yleensä vaarattomia kammiolisälyöntejä ja johtuvat mm. liiasta kahvin juonnista ja stressistä. Nukkumaan mennessä on aikaa ajatella stressaaviakin asioita ja erilaiset tuntemukset huomaa helpommin.
On erittäin epätodennäköistä että kalaöljyllä olisi mitään tekemistä niiden kanssa.
Kammiolisälyönnissä sydän tuntuu jättävän yhden lyönnin väliin ja lyövän sitten voimakkaasti.
Syö vain epaa, mielummin aamulla niin et yhdistä sitä aiheettomasti em. vaivaan. Täällä on paratuneellekin luettavaa, ettei tarvitse vetää vääriä johtopäätöksiä tästäkään asiasta.
www.terveysportti.fi/terveysportti/Dleh ... D92731.htm

Vierailija
re
brainless

Wtf

Ahh. Niin olitkin se eräs innokas trolli. Ettet peräti trolli-olli

Vierailija
parantunut
askolavi
Olen myös kysynyt asiaa tällä palstalla,mutta kukaan ei tiedä,

Minun kokemukseni, sekä monien manuaalisen ortopedian ammattilaisten, mukaan kyseinen oire johtuu usein rinta- ja niskarangan lukoista. Olen sen jo kertonut. Taisit jättää sen huomioitta...

Se että kuvittelee jonkun syy-seuraussuhteen väärin, ei tarkoita sitä että tietäisi mistä on kysymys.

Vierailija
fenomenologi

Sydämen muljahtelut ovat yleensä vaarattomia kammiolisälyöntejä ja johtuvat mm. liiasta kahvin juonnista ja stressistä. Nukkumaan mennessä on aikaa ajatella stressaaviakin asioita ja erilaiset tuntemukset huomaa helpommin.
On erittäin epätodennäköistä että kalaöljyllä olisi mitään tekemistä niiden kanssa.

Pöh, pöh... Siis se johtuu takuulla siitä kalaöljystä koska olen aloittanut nuo kalaöljyvalmisteet varmaan 20 krt. Olen ammatiltani tutkija, joten en ihan muutamaan toistoon usko. Ja kahvista ja stressistä sydän lähinnä vain jyskyttää tai olen uneton, silloin ei tule mitään samoja tuntemuksia. E-Epasta tulee jostain syystä kaikkein voimakkaimmat tuntemukset, ihan sellaiset että säikähtää olevansa sydänsairas. Tuntemukset eivät lopu ennenkuin valmisteen käytön lopettaa.

Miten rinta-ja niskarangan lukoista sitten pääsee eroon jos muka sellaisista johtuisi? Ja millä perustein ne vaikuttaisivat sydämen tuntemuksiin ja/tai lisälyönteihin? Ja miksi ne tuntisi vain kalaöljyä käyttäessä?

Vierailija
aurinia
fenomenologi

Pöh, pöh... Siis se johtuu takuulla siitä kalaöljystä koska olen aloittanut nuo kalaöljyvalmisteet varmaan 20 krt. Olen ammatiltani tutkija, joten en ihan muutamaan toistoon usko. Ja kahvista ja stressistä sydän lähinnä vain jyskyttää tai olen uneton, silloin ei tule mitään samoja tuntemuksia. E-Epasta tulee jostain syystä kaikkein voimakkaimmat tuntemukset, ihan sellaiset että SÄIKÄHTÄÄ OLEVANSA SYDÄNSAIRAS. Tuntemukset eivät lopu ennenkuin valmisteen käytön lopettaa.

Miten rinta-ja niskarangan lukoista sitten pääsee eroon jos muka sellaisista johtuisi? Ja millä perustein ne vaikuttaisivat sydämen tuntemuksiin ja/tai lisälyönteihin? Ja miksi ne tuntisi vain kalaöljyä käyttäessä?

Itselleen on aika vaikeaa tehdä tutkimusta, varsinkin jos siitä aiheutuu stressiä, joka vääristää tuloksia. Kun syö jotain, minkä jo etukäteen arvelee aiheuttavan mahdollisesti jopa sydänkohtauksen, on selvää että stressihormonien tasot nousevat. Parantunut arvelee lähes joka vaivan ja sairauden johtuvan selkärangan ongelmista, hänen tarinoihinsa kannattaa suhtautua varauksella.
"tuntemukset eivät lopu ennen kuin valmisteen käytön lopettaa"
--> kuinka nopeasti tuntemukset loppuvat, selvitä lisäksi kuinka kauan e-epa säilyy elimistössä. Onko siis kyse rauhoittumisesta vai todellisesta syystä.

Vierailija

Tuntemukset tulevat voimakkaammaksi mikäli annos on suurempi. Ja ne liittyvät ilmeisesti aineen huippupitoisuusaikoihin elimistössä koska ovat voimakkaimmillaan aina n. 4-6 tunnin päästä kapseleiden nauttimisesta. Vaikka itsellään onkin vaikea tehdä kokeita, oireet ovat tässä sen verran selkeät että enpä usko niiden johtuvan kuvitelmista. Ja kun ensimmäistä kertaa aloitin valmisteiden syömisen, en edes ajatellut vaivan johtuvan niistä. Ihmettelin vain mitä sydämelleni on tapahtumassa. Lähdin sitten reissuun minne unohdin ottaa kapselit mukaan ja vaiva hävisi. Vasta tämän jälkeen aloin epäillä voiko asialla olla yhteyttä. Kun palasin kotiin, ajattelin että tuskinpa ja aloitin kapselit uudelleen ja sama vaiva palasi. Sitten keskustelin terveyskeskuslääkärin kanssa joka mutisi valmisteiden vaikuttavan veren hyytymiseen, mutta ei selittänyt miten tämä voisi vaikuttaa sydäntuntemuksiin. Ja vasta tämän jälkeen tuli äitini kanssa puhetta että hän on joutunut lopettamaan helokkiöljykapselit vaivan vuoksi. Ja muuten hänelläkään ei ole mitään ongelmaa. Ja käyttää monia luontaistuotteita eikä niistä ole tullut mitään kuviteltuja ongelmia (miksi sitten jostain öljystä tulisi).

Joskus joku ihmetteli runsastuneita kuukautisiaan kun oli aloittanut kalaöljyn. Hänet vain leimattiin luulosairaaksi ja sanottiin että ei voi liittyä asiaan. Mutta heh, kuukautiset todellakin voivat runsastua koska kalaöljy vaikuttaa veren hyytymiseen ja joillakin henkilöillä joilla on heikko veren hyytyminen, kalaöljy on kielletty.

Vierailija

Olen tuntenut samoin kuin "aurinia" e-epalla ,eikä ne ole kuvittelua niinku "fenomenologi" väittää.Testasin monia kertoja sama tulos sydän muljahteli maata mennessä tosi pahasti.
Muistaakseni "veteraaniurheilijan" palstalla oli siihen kerran jokin selitys.

Vierailija

Täältä löytyy lääkelaitoksen näkemys asiasta,
http://www.terveysportti.fi/terveysport ... i=tab00022
"Vasta tämän jälkeen aloin epäillä voiko asialla olla yhteyttä"
Jos tulee kalaöljystä riippumattomia muljahteluita ja alkaa epäilemään syyksi kalaöljyä, siitä aiheutuu varmaankin stressiä vaikka "ajattelin että tuskinpa", asia jäi kuitenkin arveluttamaan.
Voisitko tarkentaa, mistä tuotteesta/tuotteista on kysymys vaikka yksityisviestillä, mahdollisten väärien johtopäätösten takia ei pitäisi vaikuttaa kenenkään liiketoimintaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat