Marsiin matkustamisen pituus

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kuulemma ei pää kestä näillä astronauteilla välttämättä. Nasalla suuri huoli, miten vuosikausia voi matkustaa tervein mielin.

Eikös kannattaisi ottaa joku valmiiksi jo mielenterveyden menettänyt, niin ei se ainakaan pahene. Päinvastoin erinlaisessa ympäristössä, voi vain vireystila kasvaa.
Jos valmiiksi tietyistä häiriöistä kärsivä pystyy valmentamaa itseään, että ei tule psykologisiahäiriöitä. Tai pystyy niiden kanssa toimimaan tehokkaasti.

Sivut

Kommentit (22)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Jostain olen ollut lukevinani, että matka Marsiin kestää puoli vuotta yhteen suuntaan.
Eikö astronautit kannattaisi nukuttaa tuoksi ajaksi ?
Onhan niitä lääkkeitä, joilla ihminen saadaan koomaan.

Vierailija
Ertsu
Jostain olen ollut lukevinani, että matka Marsiin kestää puoli vuotta yhteen suuntaan.

Mieti sitä heräämisen jälkeistä horkkaa. Ruotsinristeilyn jälkeinen krapula/maapahoinvointi ei kyllä paini sen kanssa edes samassa sarjassa. Samalla myös lihakset surkastuisi.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Homo Superior
Ertsu

Mieti sitä heräämisen jälkeistä horkkaa. Ruotsinristeilyn jälkeinen krapula/maapahoinvointi ei kyllä paini sen kanssa edes samassa sarjassa. Samalla myös lihakset surkastuisi.

Olen ollut kerran nukutettuna leikkauksen takia. En muista mitään heräämisen jälkeistä horkkaa.

Vierailija
Ertsu
Homo Superior
Ertsu

Olen ollut kerran nukutettuna leikkauksen takia. En muista mitään heräämisen jälkeistä horkkaa.

Nukuit puoli vuotta??!!

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
gargoyle
Ertsu
Homo Superior

Nukuit puoli vuotta??!!

No en. Sillä nukutulla ajalla ei ole mitään merkitystä, vai onko itselläsi kokemusta puolen vuoden koomasta ??

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Progressive Mind
Luulis, että puolen vuoden liikkumattomuus jollain tapaa vaikuttaa ihmisruumiiseen?

Kai se vaikuttaakin, mutta kyllähän joitain onnettomuuden uhreja pidetään kuukausiakin koomassa ihan lääkkeillä ja he selviävät jalkeille kooman jälkeen.

Vierailija
Ertsu
Progressive Mind
Luulis, että puolen vuoden liikkumattomuus jollain tapaa vaikuttaa ihmisruumiiseen?

Kai se vaikuttaakin, mutta kyllähän joitain onnettomuuden uhreja pidetään kuukausiakin koomassa ihan lääkkeillä ja he selviävät jalkeille kooman jälkeen.

Kyllä, mutta aikasmoisen kuntoutuksen kautta. Tietysti onnettomuus aiheuttaa fyysisiä vammoja mutta varmasti kestää pelkän kooman jälkeinen horkka jonkun aikaa.

Joku viisas lääketieteen edustaja vois kertoo miten on.

Vierailija

Astronautit menettävät jopa 60% lihasvoimistaan oleskeltuaan tietyn ajan (en nyt muista kuinka pitkä aika, mutta tuskin vuotta pidempään) ISS:llä vaikka he kuntoilivat paljon. Mars matka surkattuttaisi siis vielä enemmän, koska koomassa ei ole mahdollista kuntoilla.

Vierailija
tiäremiäs
Kuulemma ei pää kestä näillä astronauteilla välttämättä. Nasalla suuri huoli, miten vuosikausia voi matkustaa tervein mielin.

Eikös kannattaisi ottaa joku valmiiksi jo mielenterveyden menettänyt, niin ei se ainakaan pahene. Päinvastoin erinlaisessa ympäristössä, voi vain vireystila kasvaa.
Jos valmiiksi tietyistä häiriöistä kärsivä pystyy valmentamaa itseään, että ei tule psykologisiahäiriöitä. Tai pystyy niiden kanssa toimimaan tehokkaasti.

Oikein hyvä ajatus.

Samaan syssyyn voitaisiin pistää matkaan useampiakin. Tiedän ainakin 200 ehdokasta ja muutamat virkamiehet päälle.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
valtiokonttorin elatti
tiäremiäs

Oikein hyvä ajatus.

Samaan syssyyn voitaisiin pistää matkaan useampiakin. Tiedän ainakin 200 ehdokasta ja muutamat virkamiehet päälle.

Eikös parasta olisi laittaa elinkautisvankeja tuolle matkalle ? Eivät pääsisi ainakaan pakenemaan ja voisivat sitten vaikka tappaa toisiaan.
Sen lisäksi "paluulippua" ei välttämättä tarvita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat