"Aineiden" imeytyminen piilolinsseihin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kauan pohtinut, voiko piilarit imeä itseensä mahdollisia nautittuja huumeita/(lääkkeitä)? Mitähän helpoiten jos mitään? Voivatko imeytyneet määrät olla niin suuria, että esimerkiksi LSD:tä edellipäivänä nauttinut ihminen joutuu takaisin tripille lyödessään piilarit takaisin päähän?

Kommentit (9)

Vierailija

Olen kauan pohtinut, voiko piilarit imeä itseensä mahdollisia nautittuja huumeita/(lääkkeitä)? Mitähän helpoiten jos mitään? Voivatko imeytyneet määrät olla niin suuria, että esimerkiksi LSD:tä edellipäivänä nauttinut ihminen joutuu takaisin tripille lyödessään piilarit takaisin päähän?

Vierailija

Kysymys, jota itse en ole jaksanut kysyä. Tosin LSD:n tilalle asetan kaikki liuottimet, kemikaalit ja litkut joiden kanssa pelaan harva se päivä. Ei olisi kiva saada kunnon kloorivetyannosta piilareihin..

Vierailija
avatish

Jos oikein muistelen, LSD:n vaikuttava annos on 50 mikrogrammaa, sitä ei varmasti erity kyynelnesteeseen mitattavia määriä, jos ollenkaan.
Nenään imettäessä kokaiinia tms. paskaa, saattaa aineet olla mitattavissa piilolaseista. Lopeta narkki huumeiden käyttö, luulisi pilven ja kaljan riittävän.

Vierailija
Bushmaster
Kysymys, jota itse en ole jaksanut kysyä. Tosin LSD:n tilalle asetan kaikki liuottimet, kemikaalit ja litkut joiden kanssa pelaan harva se päivä. Ei olisi kiva saada kunnon kloorivetyannosta piilareihin..

Kemikaaleja kannattaa käsitellä mielummin niin ettei niistä aiheudu ongelmia, vetokaappi on aika hyvä keksintö tai läträä ainakin ulkona.
Rasvaliukoisia liuotinhöyryjä tuskin imeytyy piilolaseihin niiden vesipitoisuuden takia.

Vierailija

Ainakin assistenssi epäorgaanisen kemian laboratoriossa sanoi, ettei siellä saa pitää piilolinssejä, koska höyrystyvät kemikaalit voivat imeytyä niihin. Toinen syy oli se, että aineiden roiskuessa silmiin silmien huuhtelu vaikeutuu.

Olen vähät välittänyt tästä säännöstä ja pitänyt piilareita labrassakin. Luulisi, että piilarit myös suojaavat silmiä roiskeilta. Eikö ole kivempi että NaOH:ia roiskuu piilolinssiin kuin suoraan pupilliin?

Petri Riikonen
Seuraa 
Viestejä245
Liittynyt16.3.2005
Scylla
Olen vähät välittänyt tästä säännöstä ja pitänyt piilareita labrassakin.

Sarjassamme kuuluisia viimeisiä sanoja...

Oletko tullut ajatelleeksi, että mitä jos silmiisi tosiaan joku päivä roiskahtaa tai pöllähtää jotakin oikein ikävää ainetta, joka imeytyy piilolaseihisi, ja sitten et saakaan niitä pois? Luiskahtavat hankalaan paikkaan silmämunan sivulle tai peräti syöpyvät silmään kiinni. En ikipäivänä pitäisi piilareita labrahommissa.

Uusimmat

Suosituimmat