''Kaikki on lavastettu ympäriltäni!''

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kuullut muutaman kerran ihmisten luulevan olevansa videopelimäisessä ympäristössä (ei siis että sinulla on asekädessä ja lahtaat tuhansia örkkilaumoja) vaan että kaikki, mitä tapahtuu ympärilläsi on vain tehty sinua varten, että kaikki pyörii ympärilläsi. Pienenä joskus minusta tuntui samalta, mutta ne ihmiset jotka näin luulee, että sinua pidetään silmällä tarkasti, ja kaikki on luotu sinun tarinaa varten, on aikamoista ''skeidaa''.

Tässä esimerkki:
Jos sinut haluttaisiin pitää koekappaleena jossain testissä, huomaa, että muutkin ihmiset kirjoittelevat foorumeille samanlaisesta olotilastaan. Luulisitko että sinun edes annettaisiin luulla että olisit tällaisessa ympäristössä?

Mitään muuta, öitä.

Kommentit (10)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Truman Show. Tuskin sellaista leffaa olisi tehty. Tai sitten juuri sen takia että minä ajattelisin näin että niin ei voi olla koska muutkin puhuu siitä samasta asiasta. Jos se on hämäystä.

くそっ!

Vierailija

Periaatteessahan sitä on mahdotonta todistaa. Itse mokoman järjestelmän arkkitehtinä kyllä lisäisin kaikki autenttiset ominaisuudet, mukaanlukien "tekoälyn" eli TEIDÄN kykynne ajatella kuten "oikeat" ihmiset.

Sitten kun kuolee, herääkin pelilinkistä ja joku kysyy "oliko kivaa?" Minä tokaisisin heti "Uudestaan! Mutta tällä kertaa niin, että tiedostan sen olevan vain peliä." Tässä tapauksessa tosin "elämä" menettäisi arvonsa, kun tietäisi että voisi ihan huoletta marssia eduskuntaan ja ampua kaikki sossut tai kaahata hullun lailla pitkin maita ja mantuja vailla pelkoa kuolemasta tai lopullisesta kiinnijäämisestä.

Tai tehdään niin kuten minä pelieni parissa. SÄÄDETÄÄN OMINAISUUKSIA. Muutetaan vähän painovoimaa pienemmäksi ja fysiikan lakeihin vähän hienosäätöä. Olisihan se hauskaa, vihdoinkin peli josta ei tekeminen ihan heti loppuisi kesken

Vierailija

Olis vissiin pitäny valita se toinen pilleri kun Morpheus käski valitsemaan. Nyt sitä ollaan Matrixissa, paree totutella vaan.

Vierailija

Mua seuraili murhaajat, ja sit löin niitä kaupassa päähän kirveellä.

Tänne pehmeeseen huoneeseen ei tuu tohtorin lisäksi ketään muita. Eli ongelma ratkaistu.

Vierailija

Itsekin olen joskus nuorempana miettinyt vastaavanlaista, että mitä jos minua salaa tarkkaillaan koko ajan, ja kaikki muut ihmiset tietävät että olen tällaisen valtavan lavastuksen uhri. Iän myötä onneksi aikanaan ymmärsin, että kyseessä oli äärimmäisen itsekeskeisen ajatus. Miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi rakentamaan ja ohjailemaan koko maailman kokoista paikkaa yhtä tylsää ja varsin merkityksetöntä suomalaista tyttöä varten? Kai siinä pohjimmiltaan oli kyse toiveesta/pelosta, että olisin jotenkin aivan erityinen yksilö.

Vierailija
IgnorantBliss
Miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi rakentamaan ja ohjailemaan koko maailman kokoista paikkaa yhtä tylsää ja varsin merkityksetöntä suomalaista tyttöä varten? Kai siinä pohjimmiltaan oli kyse toiveesta/pelosta, että olisin jotenkin aivan erityinen yksilö.

Kun on yksinäinen, ymmärrystä/läheisyyttä vailla ja uskoo oman elämän olevan merkityksetöntä alkaa mieli keksimään kaikenlaista scifiä.

Valitettavan yleistä.

Vierailija
someone-else
Olen kuullut muutaman kerran ihmisten luulevan olevansa videopelimäisessä ympäristössä (ei siis että sinulla on asekädessä ja lahtaat tuhansia örkkilaumoja) vaan että kaikki, mitä tapahtuu ympärilläsi on vain tehty sinua varten, että kaikki pyörii ympärilläsi. Pienenä joskus minusta tuntui samalta, mutta ne ihmiset jotka näin luulee, että sinua pidetään silmällä tarkasti, ja kaikki on luotu sinun tarinaa varten, on aikamoista ''skeidaa''.

Tässä esimerkki:
Jos sinut haluttaisiin pitää koekappaleena jossain testissä, huomaa, että muutkin ihmiset kirjoittelevat foorumeille samanlaisesta olotilastaan. Luulisitko että sinun edes annettaisiin luulla että olisit tällaisessa ympäristössä?

Mitään muuta, öitä.

Tästä on olemassa Tom Hanksin tähdittämä elokuvakin, jonka nimeä en muista.

Tämä perustunee usein ihmisen haluun hahmottaa maailmaa ja sen merkitystä tiedostaen tehtävän ylivoimaisuuden ihminen on uskollinen ainoastaan evoluutiolle ja elämälle itselleen hakiessaan myöskin epätodennäköisiä vastauksia. Kyllä ihmiset usein tiedostaa sen, ettei kenelläkään tällä planeetalla ole vastauksia. On vain olettamuksia.

Uusimmat

Suosituimmat