Miksi laki hyyssää raiskareita?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Toistuvasti on tuotu esiin epäkohtaa, sitä että raiskarit ja muut seksuaalirikolliset, pedofiilit mukaanlukien saavat aivan liian pieniä rangaistuksia suhteessa muihin rikoksiin.

Pitäiskö meidän ensin selvittää miksi lakia ei säädetä asianmukaisesti, miksi seksuaalirikollisia hyyssätään? Ehkä löytyy jotakin lieventäviä asianhaaroja.. tai peräti jokin vika kulttuurissamme ja sitäkautta mahdollisuus korjata lainsäädäntöä oikeudenmukaisemmaksi.

Mulla on itsellä aika arkinen käsitys siitä että seksuaalirikokset kohdistuvat etupäässä naisiin ja lapsiin, fyysisesti heikompiin ja lainsäätäjät ovat perinteisesti olleet etupäässä miehiä ja tässä pätee se että "ei korppi korpin silmää noki".
Sama juttu rattijuoppojen kanssa. Heistäkin suurin osa on urospuolisia ja laki suosii uroksia.
Miehinen lainsäädäntö siis suosii miehisyyttä = fyysistä vahvemmuutta.
Siis ei älykkyyttä vaan väkivaltaisuutta.

Sivut

Kommentit (163)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26990
Liittynyt13.5.2005

Minä en puolustele liian köykäisiä tuomioita seksuaalirikoksissa, jotka ovat törkeydessään mielestäni aika ääripäässä ja joista sietäisi langettaa kovemmat rangaistukset, mutta onko näillä etupäässä miesten tekemillä rikoksilla joku vertailukohta naisten tekemiin rikoksiin, minkä perusteella väite, että miehiä suosittaisiin jotenkin naisten kustannuksella, pitäisi paikkansa?

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Olen jostain kuullut, että mies tuomarit antavat naisia kovempia tuomioita seksuaalirikoksista. Tietääkö joku mistä löytäisi tilastoja näistä tuomioista?

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Koska tässä maassa on ilkeä tapa laskea joka ikinen centti , mikä tulee kustannuksena , kun vankeja pidetään vankiloissa.Sen vuoksi näitä rikollisia päästetään liian aikaisin linnasta , tai niitä ei laiteta linnaan ollenkaan.
Valitettavasti siinä ei ajatella yhtään tavallisten tallaajien turvallisuutta ja henkiriepua , puhumattakaan lasten.
Mielestäni linjaa pitäisi koventaa ja sitä mieltä ovat osa asiantuntijoistakin. Linnatuomioissa harvoin langetetaan maksimituomioita ja siististi istuen pääse jo "puolikkaastakin" tuomiosta huomattavasti aikaisemmin.
Täällä Suomessa laki hyysää ylipäätänsäkin rikollisia kustannussyistä ,mikä on harmi.
Mitä tulee pedofiiliaan , se taitaa olla muutenkin paremmin kouluttautuneiden "kansan huvi", siksi heitä ei ilmeisesti kovin herkästi saada linnaan.
Näitä tuntuu löytyvän niin "kansan kynttilöistä " , pappeihin, virkamiehiin. Yleensäkin ihmisiä ,jotka ovat tunnetusti luotettuja.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Miehet tuomitsee raiskaajat varmasti kovemmin mitä naiset. Minusta tuntuu että naiset taas hellentää tuomioita sillä että väkisin saatu seksi on aina ohi muutamassa minuutissa eikä se kaikissa tapauksissa aiheuta fyysistä vammaa.

Miehet tavallaan ymmärtävät että ovat vahvempia eikä siis naista kohtaan saa käyttäytyä sillä tavalla että omasta hetken itsekkyydestä pilaa toisen koko elämän.

Ei seksuaaliset himot voi koskaan niin voimakkaita olla että unohtaa kaiken vastuunsa. Ei mitään elukoita olla, sellaisista rikoksista kovempia tuomioita tietenkin.

Vierailija
JaakkoFagerlund
Pönni pistää faktaa perusteluiksi väitteilleen, tai lopettaa turhat yleistämiset.

Ei mun tarvii kun ei muidenkaan tarvii. Täällä saa alottaa ihan miten itte lystää. Jos et pysty kumoon väittämiä niin olet samaa mieltä mun kanssani.
Mä perustan oletukseni siihen mitä muissa ketjuissa on julki tuotu. Ihmisten enemmistö väittää että seksuaalirikolliset saa liian hepposia tuomioita verrattuna muihin.

Jos et kykene kumoamaan väitettä niin olet samaa mieltä.
Mun ei tarvitse yksin väitellä itseni kanssa. Haloo!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Pönni
JaakkoFagerlund
Pönni pistää faktaa perusteluiksi väitteilleen, tai lopettaa turhat yleistämiset.

Ei mun tarvii kun ei muidenkaan tarvii. Täällä saa alottaa ihan miten itte lystää. Jos et pysty kumoon väittämiä niin olet samaa mieltä mun kanssani.
Mä perustan oletukseni siihen mitä muissa ketjuissa on julki tuotu. Ihmisten enemmistö väittää että seksuaalirikolliset saa liian hepposia tuomioita verrattuna muihin.

Tuo on totta.

Mielestäni lainsäädännön pitäisi palvella kansaa ja enemmistöä. Ei mitään vitun päättäjiä. Sitä on oikea demokratia.

Oli kyse sitten vaikka raiskaustuomioista tai nettipiratismista, lainsäädäntömme on ajastaan pahasti jäljessä.

Raiskauksesta sen verran että jossain tilanteissa raiskauksen tunnusmerkkien määritelmää on vaikeampaa vetää.

Kyllähän Ruotsissa nainen raiskasi miehen jokunen viikko sitten vaikka ei siitä mitään tuomiotakaan tullut. Tai oli se nainen joka käytti hyväksi alaikäisiä tummaihoista adoptoimaansa poikaa niin ei mitään rangasituksia.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Pönni
JaakkoFagerlund

Jos et kykene kumoamaan väitettä niin olet samaa mieltä.
Mun ei tarvitse yksin väitellä itseni kanssa. Haloo!

sopivia rangaistuksia saa seksuaalirikolliset, ne lieneen määritellään fyysisestä näkökulmasta, tuskin henkistä näkökulmaa otetaan huomioon.
Säädökset voi olla vuosikymmeniä vanhoja eikä kukaan ole nykyaikaiseksi niitä päivittänyt.

Vierailija
Barbaari
Miehet tuomitsee raiskaajat varmasti kovemmin mitä naiset. Minusta tuntuu että naiset taas hellentää tuomioita sillä että väkisin saatu seksi on aina ohi muutamassa minuutissa eikä se kaikissa tapauksissa aiheuta fyysistä vammaa.

Onkohan noin?
Aiemmin ei naisia ollut tuomareina, eikä ollut lakeja jotka olis suojelleet heikompia. Perheväkivalta kuin lasten pahoinpitelytkin on kriminalisoitu vasta sitten kun on ohitettu sellainen kulttuuri jossa vain miehet saa päättää.

Olletkin siis vain niin, että raiskareiden ja pedofiilien ei enään kuvitella muuttuvan rankaisemalla. Raiskaaminen ja pedofiliahan on mielenvikaisuutta ja se ei korjaannu sillä että kuritetaan. Taitaa olla jopa niin että liian kuritetuista tai vastaavasti rajatta kasvaneista just kehittyy niitä jotka ei tunnista toisen ihmisen rajoja, ei osaa kunnioittaa toista ihmistä. Kaiketi ei ole oppinut omia rajojaan eikä siis kunnioittamaan edes sitä mikä on aidosti omaa.

Miehet tavallaan ymmärtävät että ovat vahvempia eikä siis naista kohtaan saa käyttäytyä sillä tavalla että omasta hetken itsekkyydestä pilaa toisen koko elämän.

Suurin osa ymmärtää. Marginaalivähemmistö ei tajua ja just heistä tässä puhutaan.

Ei seksuaaliset himot voi koskaan niin voimakkaita olla että unohtaa kaiken vastuunsa. Ei mitään elukoita olla, sellaisista rikoksista kovempia tuomioita tietenkin.

Ei raiskaamisessa ole kyse seksuaalisuudesta. Se on toisen ihmisen väkivaltaista alistamista. Toki raiskarilla voi itsellään ehkä kokeentua niin että kyse olis seksistä mutta eihän terve seksuaalisuus rajoitu pelkkään nussimiseen. Pedofiilikin on kipee päästään. Vähäkin järki sanoo että lapsi ei ole aikuismaisesti seksuaalinen olento jolla vois olla samaa vastuuvapautta kuin täysikäisellä.

Hullujahan raiskarit ja pedofiilit on.

Mut.. ehkä syys onkin siinä että mielenterveyspuolella on purettu laitoshuolto ja ajettu asiakkaat kadulle. Ei ole avohoitoa ja siksi tilanne on nyt tämä.
Lukkojen taaksehan ne kuuluu joilla viiraa päässä niin paljon että ovat vaaraksi joko itselleen tai muille. Ei vähä-älyisiä sais jättää heitteille.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Ihan vaan raakana, mielipiteitä herättävänä mielipiteenä sanon että...

Kuvitellaampa tilanne että jos törkeästä pedofiasta tai törkeistä raiskauksesta saisi tuomiona sellaisen että vehkeet valtiolle niin tuntuis ainakin että pedofiliaa tai raiskauksia ei tapahtuisi enää ikinä tässä maassa. Naiset ja lapset saisi olla turvassa.

Ja vastaavasti kuinkahan monta tuollaista tuomiota sitten käytääntöön pantaisi?

Ei varmaan kovinkaan monta. Pelote riittäisi, jos seksuaalirikolliselta vietäisiin se tärkein.

Vierailija
tiäremiäs
Naiset yleensä saavat pienempi rangaistuksia, onhan tämä myrkyttäjäkin viime kesältä hyvä esimerkki.

Syksyllä alkaa oikeuden käynti, mikä koskee näitä myrkytystapauksia. Saa nähdä saako vankilaa vai ei.

Oikeudenkäynti on yhdyssana.
Tarkoitatko niitä kahta hullua naista jotka myrkytti kehitysvammaisia vai sitä yhtä hullua akkaa joka myrkytti yksin?
Olin kuulevinani uutisista että jotakin tuomiota olis jo langetettu mutta en pikaisella etsinnällä löytänyt uutista.

Mitään sukupuolipehmoilua ei pitäis olla. Hullu on hullu olipa mies tai nainen, minä tai kuka tahansa. Tarkoitan sitä ettei se ole sukupuolesta tai mistään muustakaan riippuvaista jos ihminen käyttäytyy sopimattomasti.

Vierailija

Pitää selvittää miksi miehet raiskaa ja pyrkiä vähentämään raiskauksia. Ainahan voi rangaistusta koventaa, mutta vähentääkö rangaistus vai valistus paremmin ja kumpi tuottaa enemmän hyötyä yhteiskunnalle?

Vierailija
Barbaari
Ihan vaan raakana, mielipiteitä herättävänä mielipiteenä sanon että...
Kuvitellaampa tilanne että jos törkeästä pedofiasta tai törkeistä raiskauksesta saisi tuomiona sellaisen että vehkeet valtiolle niin tuntuis ainakin että pedofiliaa tai raiskauksia ei tapahtuisi enää ikinä tässä maassa. Naiset ja lapset saisi olla turvassa.

Ja vastaavasti kuinkahan monta tuollaista tuomiota sitten käytääntöön pantaisi?

Ei varmaan kovinkaan monta. Pelote riittäisi, jos seksuaalirikolliselta vietäisiin se tärkein.

Taannoin tuli telkusta dokkaria pedofiileista ja ainoa keino hillitä pedofiliaa on lääkitys.

Mä en vaan ymmärrä miten sitä voi lääkehoitaa vaohoidossa missä kukaan ei voi kontrolloida että lääkkeet otetaan säännöllisesti?
Nykyäänhän pölvästilandiassa kuvitellaan että siitä syntyy säästöä kun jätetään heikoimmat yksilöt oman onnensa nojaan huolehtimaan itse itsestään.

Eikös se kuitenkin ole tämä tällainen yksilönvastuuseen vetoamainen oikeistolaista politiikkaa? Ja oikeistolaisuus on epäsosiaalista ja miesmäistä.. tavallaan miesmäistä vaikka tokikin ajaa myös miehekkäiden naisten etua, niiden joita ei sosiaalisuus kiinnosta ja oma napa on se maailman napa?

Feminiinisyyteenhän liittyy oleellisesti muista välittäminen ja vasemmistolla on pitkät perinteet siinä että heikkojen oikeuksista pitäis pitää huolta.

Lapsellisuusasteestakin tavallaan on kyse..
Aikuisuus joka mukailee vanhemmuutta, se edustaa aina jotain muuta kuin kloppimaista "pojat on aina poikia" olemista.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Pönni

Ei raiskaamisessa ole kyse seksuaalisuudesta. Se on toisen ihmisen väkivaltaista alistamista. Toki raiskarilla voi itsellään ehkä kokeentua niin että kyse olis seksistä mutta eihän terve seksuaalisuus rajoitu pelkkään nussimiseen. Pedofiilikin on kipee päästään. Vähäkin järki sanoo että lapsi ei ole aikuismaisesti seksuaalinen olento jolla vois olla samaa vastuuvapautta kuin täysikäisellä.

Hullujahan raiskarit ja pedofiilit on.

Mut.. ehkä syys onkin siinä että mielenterveyspuolella on purettu laitoshuolto ja ajettu asiakkaat kadulle. Ei ole avohoitoa ja siksi tilanne on nyt tämä.
Lukkojen taaksehan ne kuuluu joilla viiraa päässä niin paljon että ovat vaaraksi joko itselleen tai muille. Ei vähä-älyisiä sais jättää heitteille.

En tiedä tai osaa sanoa miksi joku raiskaa mutta eiköhän seksuaalirikoksissa ole kyse aina himoista. Mies toimii tällaisessa tapauksessa naista kohtaan itsekkäästi ja se on väärin.

En silti väittäisi että yhteiskunnassa se olisi miesten vika että naisten raiskauksesta ei saa kovempia tuomioita. En tiedä mistä se johtuu mutta suurin osa kansasta (miehet ja naiset) haluaa raiskaajille enempi tuomiota mutta kun mitään ei tapahdu.

En jaksa analysoida nytten...

Ehkä joskus toiste.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat