Ovatko trollit tyhmiä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Yritin ratkaista tätä dilemmaa päättyen siihen lopputulokseen, että trollit ovat keskimäärin tyhmiä. Selittäkääs te fiksummat:
Olen vuosien varrella ollut kymmenillä foorumeilla ympäri intterweppiä, joissa on ollut eri ihmisiä todennäköistä toista tuhatta miljoonaa. Vääjäämättä joka kerta hakeutuvat trollit sen vilkkaimman ketjun luokse, joka kerää koko porukan huomion viestimäärällä ja aktiivisuudellaan. Periaatteessa ihan tavallista foorum-käyttäytymistä.

Mutta sitten, oli kuinka asiallinen ketju tahansa, minä en todellakaan jaksa lueskella sitä tyhjänjankkaamista koko iltaa. Eikä jaksa kukaan muukaan fiksu ihminen. Miehiä ja naisia tuollainen roskaa suoltava trolli sen sijaan jaksaa kiinnostaa. Ymmärtäisin, jos he hakeutuisivat gurun seuraan tms, mutta se, että he mieluummin jankkaavat tyhjiä juttuja kuin puhuvat jostain merkityksellisestä.

Sivuhuomautuksena voisi mainita, että en ole toistaiseksi tavannut yhtään trollia, joka olisi jaksanut keskustella tieteellisestäkään aiheesta samaan tapaan kuin minä. Päättäväinen ja ahkera trolli saattaa hyvin jaksaa väitellä Jumalasta ja ydinvoimasta ilman mitään tietoa, eikä välitä kun joutuu loogiseen umpikujaan sanomistensa kanssa. Mistähän tämä johtuu?

Sivut

Kommentit (17)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Trollit voivat joskus olla myös hauskoja, se raja hauskan ja ärsyttävän välillä on hiuksen hieno, vaatii tietynlaista asennoitumista ja taitoa olla hauska trolli.

Sellainen voi osoittaa melko korkeaakin ymmärryksen ja älyn tasoa. Useimmiten ovat kuitenkin melko tyhmiä.

くそっ!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
tiäremiäs
Olenko minäkin trolli, kuitenkin kaikenlaista kirjoittelen.

Taitaa ihmiset muuten vaan omituisena pitää, niin ei oo edes trolliksi määritelty.

Sun juttuja on mukavaa lukea. Olet minun ystävälistallanikin.

Jos kirjoitat omana itsenäsi, ettet esitä mitään muuta kuin olet tai liioittele mielipiteitäsi niin et ole trolli. Erikoinen tai erillaisia mielipiteitä saa tietenkin esittää. Trolleilla ei koskaan tunnu olevan mitään tähdellistä asiaa haluaa vain huomiota.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Eikä kun trolli on semmoinen jolla ei ole oikeasti mitään sanottavaa. Ihan sama mitä sille sanoo niin se vaan toistaa sitä yhtä ja samaa ja on kykenemätön tuomaan mitään uutta keskusteluun. Trolli on myös vähän tyhmä siksi että hän menee monesti henkilökohtaisuuksiin ja alkaa nimittelemään henkilöä. On eri asia sanoa että sinä olet tyhmä kuin että onpa sinulla tyhmä mielipide. Jälkimmäisen hyväksyn jos siinä on perustelut mukana mutta ensimmäisestä koetan minäkin pidättäytyä. Trolli ei koskaan perustele mielipiteitään/tietojaan. Hän vain ilmoittaa että se on näin koska minä sanon niin. Erimieltä olevat ihmiset eivät ole trolleja, heidän kanssaan syntyvät parhaat keskustelut! Joskus vahingossa olen jotain oppinutkin joltain joka on ollut kanssani erimieltä.

Tyypillinen trollikommentti ei tuo mitään uutta keskusteluun tai vie sitä eteen päin. Ts. ihan sama onko kommentti ketjussa vai ei. Ja yleensä trollikommentti on myös ilmeisen provosoiva. Ne vaan pitäisi jättää huomiotta...

Hämmentää.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Vatkain
Eikä kun trolli on semmoinen jolla ei ole oikeasti mitään sanottavaa. Ihan sama mitä sille sanoo niin se vaan toistaa sitä yhtä ja samaa ja on kykenemätön tuomaan mitään uutta keskusteluun. Trolli on myös vähän tyhmä siksi että hän menee monesti henkilökohtaisuuksiin ja alkaa nimittelemään henkilöä. On eri asia sanoa että sinä olet tyhmä kuin että onpa sinulla tyhmä mielipide. Jälkimmäisen hyväksyn jos siinä on perustelut mukana mutta ensimmäisestä koetan minäkin pidättäytyä. Trolli ei koskaan perustele mielipiteitään/tietojaan. Hän vain ilmoittaa että se on näin koska minä sanon niin. Erimieltä olevat ihmiset eivät ole trolleja, heidän kanssaan syntyvät parhaat keskustelut! Joskus vahingossa olen jotain oppinutkin joltain joka on ollut kanssani erimieltä.

Tyypillinen trollikommentti ei tuo mitään uutta keskusteluun tai vie sitä eteen päin. Ts. ihan sama onko kommentti ketjussa vai ei. Ja yleensä trollikommentti on myös ilmeisen provosoiva. Ne vaan pitäisi jättää huomiotta...

Tähän vielä lisäisin, että trollit ovat melko itsekeskeisiä ja tietyllä tapaa lapsen tasolla henkisesti siinäkin mielessä, että vaikka itse yhtenä tekniikkanaan hyökkäävät vakikirjoittajien kimppuun, niin sitä ei saisi arvostella mitenkään. Ei silti, kyllä jotkut trolleiksi epäillyistä saattavat ihan luonnostaan olla tolloja, jotka olettavat, että peräkammaripoikien tai -tyttöjen kesken hauskoiksi kuvitellut jutut ovat sitä myös täällä tiedepalstalla. Itse kyllä ajattelen, että jollekin foorumille meno on vähän kuin kylään meno eli sitä noudatetaan sen perheen/nettiyhteisön sisäisiä sääntöjä, joihin tutustutaan hieman ennen kirjautumista eri keskusteluita lukien. Trollit ovat vähän sen tyyppisiä ihmisiä, jotka menevät toisen kotiin, tutkivat ilman estoja koko talon, läimäyttävät talon tytärtä takamukselle ja poikaa ivailevat, arvostelevat emännän ulkonäköä ja pilkkaavat talon isäntää ja sen jälkeen odottavat, että heitä kohdeltaisiin kuten talon valtiasta. Tämä nyt näin vertauskuvallisesti näistä tyypeistä. Jotenkin ovat joko tietämättömiä miten netissä käyttäydytään tai sitten eivät välitä alunperinkään muusta kuin omasta ahteristaan ja pätemään haluavat päästä, mutta kun ei ole sitten eväitä mihinkään, niin lössöksi menee.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
tiäremiäs

Taitaa ihmiset muuten vaan omituisena pitää, niin ei oo edes trolliksi määritelty.

Nääsvillen Tiäremiäs on jo palstan "vakiokalustoa", harmiton ja hauska kommentoija

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
MarsMan
tiäremiäs

Nääsvillen Tiäremiäs on jo palstan "vakiokalustoa", harmiton ja hauska kommentoija

Mutta yksi juttu tökkii. Tiäremiäs ei ole kertonut mitä sille viemärille tapahtui siellä Tesomalla. Avoimet kysymykset ovat hiekkaa rattaissa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
MarsMan
tiäremiäs

Mutta yksi juttu tökkii. Tiäremiäs ei ole kertonut mitä sille viemärille tapahtui siellä Tesomalla. Avoimet kysymykset ovat hiekkaa rattaissa.

Joo ei välttämättä trolli, mutta sadistin vika löytyy. Pitää ihmisiä tarpeetta jännityksessä.

Minä olen trolli, on semmoinen arvonimi annettu, mutta "olen sen arvoinen".

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Paul M
MarsMan
tiäremiäs

Tai kertonut minkälainen on kaunis nainen mielestään vaikka avasi sitä varten oman ketjunkin.

Vierailija

Jos havaitsen että joku on eri mieltä kanssani, vaikka hän olisi oikeassakin, niin katson että hän on trolli, ja lisään hänet sulkulistaani.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Eiköhän me kaikki olla trolleja. Trollithan hakevat huomiota ja jokaikinen kirjoittaja hakee huomiota. Jos ei, niin ihmettelen sitä että miksi on ylipäätänsä täällä kun ei kai foorumien tarkoitus olla monologeja. Tai en tiedä. Ehkä onkin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat