Yliäänipamaukset ja UFOt

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Millaisia lienevät tuntemattomiksi jääneet havaitut lentovehkeet, jotka uhmaavat kaikenlaisia tavallisia nopeusrajoitteita mutta eivät kuitenkaan aiheuta äänivallin rikkoutumista? Minusta ilmakehässä liikkuvan objektin on raivattava tiensä ilman läpi voimanlähteestä riippumatta. Eli mieletön pauke pitäisi olla kaikkien kuulevien kuultavissa kymmenien kilometrien säteellä merkillisten lentoilmiöitten yhteydessä.

Miten tuo ristiriita selitetään ufouskovien piireissä?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija
Paul M
Miten tuo ristiriita selitetään ufouskovien piireissä?



Ne on keksiny käyttää ns. vastamelua, tietenkin

Vierailija
Paul M
Eli mieletön pauke pitäisi olla kaikkien kuulevien kuultavissa



No nyt sie menit sen niillekki kertomaan... tuskin maltan odottaa tuloksia.

Vierailija

Koska ne "ufot" ei ole materia tilassa siinä vaiheessa!?
Materia ei voi kulkea valonnopeutta, mutta valo kulkee valonnopeutta.

Vierailija

öh... tietääkseni äänivallin repeämisestä syntyvä pamahdus johtuu ääniaaltojen pakkautumisesta yhteen aaltoon, äänilähteen kulkiessa äänen nopeutta.

Jollei siitä lentovehkeestä lähde juuri ääntä muutenkaan, niin eivät ne ääniaallot pakkautuessaankaan juuri pamahtele osuessaan havaitsijan korviin.

edit. typos

BBorg
Seuraa 
Viestejä226
Liittynyt29.3.2006

Paul M kysyy miksi ufot eivät aiheuta yliäänipamausta.
Tätä samaa asiaa on pohdittu ufologiassa jo vuosikymmeniä ja ensimmäisen selitysmallin antoi jo 1950- luvulla ranskalainen Plantier.
Lainaan Borgin rompulta 'Tosiasioita ufoilmiöstä ':

" 1955 ( Plantierin lautasmalli ) :

Vuonna 1955 lentokapteeni Jean Plantier julkaisee kirjansa "La propulsion des soucoupes volantes,par action directe sur l´atome"(Mame,1955),jossa hän esittää
hypoteesinsa siitä että "tietyssä tilassa voidaan saada tietty voima vaikuttamaan atomeihin(tai atomien ytimeen),ja että tämä voima on suhteellinen niiden massaan,ja että se voidaan suunnata ja sitä voidaan kontrolloida tahdon mukaan"...
Enerigialähde tuottaa voiman joka vaikuttaa lautasen ja sen miehistön jokaiseen atomiin...Miehistö kestää kaikki kiihdytykset ja jyrkät kaarteet koska he ovat yhtä
lautasen ja sen lennon kanssa,kokonaan mainitun voiman vallassa...Voimakenttä myös vetää itseensä ympäröivän ilman molekyylit niin että ne imetään mukaan lautasen menossa.Ei synny mitään yliäänipamahdusta.Voima vaikuttaa ilmakerroksiin degressiivisesti,se vähenee etäisyyden neliön mukaan.Tämä johtaa siihen että ilmakerros joka on kauimpana lautasesta ei liiku miltei ollenkaan ja vaimentaa kaikki äänet.Tämä olisi näin ollen selitys lautasen äänettömyyteen.Samalla tavalla lautasen ja ilman välinen kitka eliminoituu ja tällä tavalla koneen ylikuumeneminen...Voimakenttä joka vaikuttaa ympäristöön antaa
usein harhan (lautasen) muodosta...Nämä harhat voivat olla erilaisia riippuen lautasen asemasta ilmassa ja tarkkailijan sijainnista...Tunnettu lepattaminen tai
oskilloituminen nopeissa käännöksissä tapahtuu kun lautanen kallistuu uuteen suuntaan.Voimakomponentin suunta muuttuu,jolloin se toimii jarruna ennen suunnanmuutoksen toteuttamista...Tällöin syntyy lepattava liike.Täysin loogisesti
tämän kanssa tapahtuu lasku maahan "putoavan lehden" tavoin.Lautasta keinutellaan sivulle,tasapaino sen voimakentän vertikaalikomponentissa joka toimii nostovoimana,häiriintyy,jolloin maapallon vetovoima pääsee vaikuttamaan lautaseen ja se laskeutuu...Varsinkin yöllä lautaset loistavat voimakkaasti.Ilma ionisoituu säteilystä ja muuttu loistavaksi...Kun lautanen leijuu paikallaan maanpinnan yläpuolella niin lähinnä oleva ilma virtaa ylöspäin...Ilmavirta on voimakas ja muuttuu rajuksi kun lautanen joskus nousee suoraan ylös...lautanen on näissä tapauksissa imenyt mukaansa maata ja kiviä ja jättänyt jälkeensä kuoppia maassa.91)Sivu 157-160,23)Sivu 69-71, 634) Sivu 138, 644) Sivu 108- 109, 683) Sivu 65- 66, 695) Sivu 25, 702) Sivu 156, 795) ( Monella sivulla) , 825) Sivu 112, 829) Sivu 90, 1126) Sivu 55, 97.
Lähde 23) mukaan Plantier oli insinööri ja Ranskan ilmavoimien luutnantti ja hän
tarkoitti voimakentällään elektromagneettista voimakenttää.23)Sivu 69-71.
Lähde 102) taas puolestaan kertoo että Plantier,sen sijaan että käyttäisi elektro-
magneettista voimaa,ehdottaa kosmista energiaa(tai säteilyä).102)Sivu 89,382)Sivu 210-226,
394)Sivu 283-285.
(Vertaile myös Paul R.Hill,1995-Tekijän huom.)"

Vierailija

Wow! Jopas oli sepostus... Kysytään nyt ihan huvikseen tarkennuksia pariin silmiinpistävään ilmeisen virheelliseen tai huonosti selitettyyn seikkaan tuosta.

javlar

...Voimakenttä myös vetää itseensä ympäröivän ilman molekyylit niin että ne imetään mukaan lautasen menossa.Ei synny mitään yliäänipamahdusta.Voima vaikuttaa ilmakerroksiin degressiivisesti,se vähenee etäisyyden neliön mukaan.Tämä johtaa siihen että ilmakerros joka on kauimpana lautasesta ei liiku miltei ollenkaan ja vaimentaa kaikki äänet.



Tuon selityksen mukaan alus toimii siis samoin kuin perinteinen tykinammus. Lentäessään tykinammus syrjäyttää ilmaa ja jättää peräänsä tyhjiön, johon tempautuu mukaan ilmaa, joka sitten kulkee ammuksen mukana. En tiedä väheneekö tuo nyt ihan etäisyyden neliön mukaan, mutta etäisyyden mukaan kuitenkin. Tästä ei kuitenkaan seuraa suinkaan sitä, että murkula olisi lentäessään äänetön - päin vastoin - se pitää melkoista mekkalaa mennessään. Lento kuulostaa etäältä kuultuna sellaiselta huminalta, lähempänä ujellukselta. Ääni vaihtelee myös sääolosuhteista riippuen. Ääni johtuu siitä, että ilma täyttää ammuksen perässä olevan alipaineisen janan.

Tuon selityksen mukaan siis tuo nopeasti lentävä suhteellisen kookaskin objekti muodostaa suurehkon "tyhjiön", joka siis vaimenee vasta suhteellisen etäällä. Tuollainen ilmiöhän sitä ääntä vasta päästäisikin.

Melkoinen selitys insinöörismiehelt... Tai hetkinen, mikäs tuo nyt sitten olikaan miehiään.. Tarkastellaanpas:

javlar

...
Vuonna 1955 lentokapteeni Jean Plantier julkaisee kirjansa
...
Lähde 23) mukaan Plantier oli insinööri ja Ranskan ilmavoimien luutnantti
...



Siis hemmetti soikoon. Eikö siis ole edes tiedossa, että oliko tämä kyseinen Plantier sitten insinööri, kapteeni, luutnantti, vai mitä?

No oli miten oli. Mielikuvitusta kaverilta ei ainakaan puuttunut.

Vierailija
Calerae

Siis hemmetti soikoon. Eikö siis ole edes tiedossa, että oliko tämä kyseinen Plantier sitten insinööri, kapteeni, luutnantti, vai mitä?

No oli miten oli. Mielikuvitusta kaverilta ei ainakaan puuttunut.




Eikö kyseinen herra voi olla koulutukseltaan insinööri, ammatiltaan lentokapteeni ja sotilasarvoltaan luutnantti? Ei nyt luulisi olevaan niin vaikeata ymmärtää.. Vai oliko tarkoituksesi vain hyökätä henkilöä kohtaan ja siten saada hänen argumenttinsa näyttämään huonolta?

Vierailija
Yeshua
Calerae

Siis hemmetti soikoon. Eikö siis ole edes tiedossa, että oliko tämä kyseinen Plantier sitten insinööri, kapteeni, luutnantti, vai mitä?

No oli miten oli. Mielikuvitusta kaverilta ei ainakaan puuttunut.




Eikö kyseinen herra voi olla koulutukseltaan insinööri, ammatiltaan lentokapteeni ja sotilasarvoltaan luutnantti? Ei nyt luulisi olevaan niin vaikeata ymmärtää.. Vai oliko tarkoituksesi vain hyökätä henkilöä kohtaan ja siten saada hänen argumenttinsa näyttämään huonolta?



Katos penetele. No niinpä tietenkin voi! Olinpas hölmö kun en tuota ymmärtänyt. Toisaalta olisivatpa kertoneet sen hieman selvemmin, niin tyhmempikin sen ymmärtää. Kiitos täsmennyksestäsi.

Ja en muuten todellakaan tarkoita hyökätä ketään henkilöä kohtaan. Nuo selitykset vaan usein ovat tasan yhtä sekavia, kuin UFO kuvat.

BBorg
Seuraa 
Viestejä226
Liittynyt29.3.2006

Kuten tuossa edellisessä tekstissä sanotaan niin siinä viitataan myös NASAn tiedemieheen Paul R. Hilliin. Hill suunnitteli esim. amerikkalaisen Thunderbolt- hävittäjän ja toimi mm. aeronautiikan professorina Polytechnic College of Engineeringissä,Oakland,Kaliforniassa 1936-1939.

Borgin rompulla ' Ufot ja tiedemiehet ' selostetaan Hillin teorioita 6 sivun verran eikä noin pitkää juttua voi tänne kopioida.
Mutta kuten sanottua niin kyllä tuota yliäänipamausta on mietitty ufologiassa jo monta kertaa ja kauan sitten ja yritetty keksiä järkeviä selityksiä.
Ja sitäpaitsi nykyisin ufologiassa tekevät tuloaan aivan uudet ideat...
Mutta se onkin jo toinen juttu.

KKHS
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt23.11.2005
Paul M
Millaisia lienevät tuntemattomiksi jääneet havaitut lentovehkeet, jotka uhmaavat kaikenlaisia tavallisia nopeusrajoitteita mutta eivät kuitenkaan aiheuta äänivallin rikkoutumista? Minusta ilmakehässä liikkuvan objektin on raivattava tiensä ilman läpi voimanlähteestä riippumatta. Eli mieletön pauke pitäisi olla kaikkien kuulevien kuultavissa kymmenien kilometrien säteellä merkillisten lentoilmiöitten yhteydessä.

Miten tuo ristiriita selitetään ufouskovien piireissä?




En ole UFO-uskova, mutta keksin silti ainakin kaksi hyvää selitystä. Itseasiassa luulen että keksin selitykset juuri siksi, etten ole UFO-uskova, sillä sellaisen huuhaan uskojat eivät itse osaisi selittää yhtään mitään.

Selitykset ovat pääperiaatteeltaan sama. Eli kappaleen koko ja etäisyys on arvioitu väärin. Joko kappale on niin pieni, että se näyttää lentävän korkealla ja nopeasti, vaikka se on oikeasti melko matalalla ja hidas. Tai sitten se on niin iso että se näkyy ilmakehän ulkopuolelta, ja lentää vieläkin nopeammin kuin miltä se näyttää. Näistä ensimmäinen on ihan kiva selitys siksikin, että se selittää miksi miksi alukset näkyvät niin pienellä alueella, eikä esimerkiksi tähtitieteilijät huomaa niitä.

Kuka tahansa UFO-hörhö on ihan vapaa hyödyntämään näitä selityksiä, sillä kyseisessä aiheessa on niin paljon huuhaata, etteivät nämä lisää uskottavuutta proillenkaan vertaa.

BBorg
Seuraa 
Viestejä226
Liittynyt29.3.2006
KKHS
eikä esimerkiksi tähtitieteilijät huomaa niitä.



B.Borg on kirjoittanut kokonaisen kirjan johon on kerännyt tähtitieteilijöiden käsityksiä ufoista. Muistaakseni siinä on mainittu noin 650 (?) eri tähtitieteilijää.
Mukana on useita tähtitieteilijöiden tekemiä havaintoja.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005

Alus saattaisi käyttää magnetohydrodynamiikaksi kutsuttua tekniikkaa. Siinä voima syntyy magneettisen kentän liikkuessa johtavassa nesteessä. Ilma voidaan ionisoidaan plasmaksi. Kun plasmaan johdetaan sähkövirta, syntyy voima joka työntää ympäröivää ilmaa. Jotta saadaan mahdollisimman hyvä kosketus ilmaan, niin aluksen täytyy olla lentävän lautasen muotoinen. Alus ei tarvitse mitään liikkuvia osia, mutta ilmeisesti äärimmäisen vahvan magneetin.
http://news.ufl.edu/2008/06/11/flying-saucer/

BBorg
Seuraa 
Viestejä226
Liittynyt29.3.2006

Vaikka MINÄ nyt mainitsin vain Plantierin ja Hillin niin Borgin kirjassahan on useita muitakin teorioita ja ajatuksia. Mutta enhän minä voi niitä kaikkia tänne laittaa.Enkä edes jaksaisi kahlata kaikki läpi.
Plantier ja Hill oli nyt vaan esimerkkejä kahdesta henkilöstä jotka ovat miettineet näitä asioita.
Kyllä tuo magnetohydrodynamiikkakin tulee esille.

BBorg
Seuraa 
Viestejä226
Liittynyt29.3.2006

Etsin nyt sittenkin tuota MHD- asiaa Borgoin kirjasta ' Ufot ja tiedemiehet ' ja löysin esim tällaisen:
" -Kaksi Bogotan yliopiston opiskelijaa havaitsee 1975 tai 1976 ufoa joka vaikuttaa olevan vaikeuksissa.Ufosta valuu sulanutta metallia joka myöhemmissä testeissä osoittautuu koostuvan alumiinista(93,7%),fosforista(4,8%) ja raudasta(0,9%).
Tri J.Roser esittää kirjeessä kirjan 479):n tekijälle että voidaan ajatella atomikäyttöistä ufoa joka käyttää hyväkseen suoraa energiaa mieluummin kuin lämmönkehityksen avulla.Suljettu MHD-generaattori joka käyttää juoksevaa metallia antaisi erittäin hiljaisen käyntiäänen koska ei ole olemassa mitään liikkuvia osia.Prosessi jota kutsutaan “beta delay”-nimellä antaisi energiaylijäämän vapaiden elektronien muodossa.
Jos käytetään juoksevana polttoaineena Alumiinia 27 sekä muutama prosentti Fosforia 31 niin tämä tarkoittaisi sitä että aina välillä pitäisi poistaa loppuunkäytettyä materiaalia.Tämä jäännös sisältäisi tällöin Alumiinia 27,Fosforia 31 ja rautaa sekä isotooppeja jotka ovat peräisin alumiinia ja fosforia lähellä olevista materiaaleista kuten magnesiumista,sodiumista, silikonista ja rikistä.479)Sivu 254-255. "

T.O.P
Seuraa 
Viestejä503
Liittynyt11.6.2008
Paul M
Millaisia lienevät tuntemattomiksi jääneet havaitut lentovehkeet, jotka uhmaavat kaikenlaisia tavallisia nopeusrajoitteita mutta eivät kuitenkaan aiheuta äänivallin rikkoutumista? Minusta ilmakehässä liikkuvan objektin on raivattava tiensä ilman läpi voimanlähteestä riippumatta.



"Sonic booms occur, as you know, when air masses are split and then clap together. ... Rapidly traveling planes slice the air, reducing the disturbance they cause, where the plane approaching the sonic boom point is pushing the air ahead of it, creating turbulence behind the plane and uneven pressure around it. ... This lack of clapping is due to slicing, rather than pushing, the air masses apart. Cutting with a sharp knife versus cutting with the edge of a fork. With a razor sharp knife, the mass being cut does not move, but with a dull fork, the mass being cut drags back and forth, dragging all attached back and forth with it. ... Our ships are beyond the speed of your supersonic planes, from the moment they determine to move. Its as simple as that, we skip the sonic boom period.
(http://www.zetatalk.com/science/s94.htm)

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat