Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä kaikkea pakettiauton muuttaminen minibussiksi vaatii noin juridiselta kannalta? Ja tarvitseeko penkkisarjan olla E-hyväksytty varta vasten juuri kyseistä käyttöä varten, vai riittääkö "Corollan etupenkit" istuimiksi?
Entäs turvavöiden kiinnitykset? Virallisesti hyväksytty kiinnityskohta, vai kelpaavatko itse tehdyt kiinnikkeet!
Ja ennen kaikkea; kannattaako?

Kommentit (6)

fenomenologi
Pakettiautossa on pienempi autovero, erotus pitää maksaa jos sen muuttaa dösäksi. Summa oli joskus n. 20.000 mk.



Totta kyllä. Menikös matkailuautokin samalla verolla?

Nykyään itsetehdyt peräkärrytkin täytyy tyyppikatsastaa, joten omintakeiset auton muunnokset voivat tulla hinnakkaiksi. Kyse ei ole vain veroista.

Tietää: Niin, sillähän tässä kyselen, jos joku olisi väsäillyt ominpäin. Monesti paperilla hommat näyttävät paljon hankalammilta, kuin mitä ne todellisuudessa ovatkaan.

Peräkärryissä ei muistaakseni tarvinnut tyyppikatsastaa kuin vetokoukkuun tuleva kiinnike (joita muuten myydään tyyppihyväksyttyinä, joten kyse on vain merkintöjen tarkastamisesta), riippuen onko kyse aisallisesta vai aisattomasta vaunusta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat