Rintasyöpä

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Miksei rintasyöpä tule vaikkapa jalkaan tai lantioon jos on rintasyövälle alttiit geenit? Kuiteskin rinta koostuu lähinnä rasvasta ja rasvaahan on naisen ympärillä vaikka muille jakaa.

Tässä olisi mielenkiintoinen video missä opetetaan tutkimaan rintoja syövän varalta. Paras ehkäisy rintasyöpäkuolemiin onkin tutkituttaa rintoja usein että havaitsee mahdolliset kasvaimet ajoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=LOMbnNYij7w
Kehotan miehiäkin katsomaan tätä. Opitte paljon. Jos ei muuta, niin näette rinnat. Mä ainakin katsoin alunperin rintojenvuoksi.

Tämän takia kannattaakin hankkia silikonitissit ja poistaa normirinnat, niin saa isot rinnat ja rintasyövän riski pienenee lähes 100%.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (9)

Vierailija

Vaikka monesti rinnassa on paljon rasvaa, tietääkseni rintäsyöpä on kuitenkin aina lähtöisin siitä varsinaisesta rintarauhaskudoksesta. Rasvakudokseenkin voi syöpä tulla, mutta se on sitten eri asia kuin rintasyöpä. Tällainen rasvakudoksen syöpä voi toki tulla myöskin rinnan alueella olevaan rasvaan, mutta se on tietääkseni todella harvinaista, kuten ovat rasvasta lähtöisin olevat syövät muutenkin.

Vierailija

Rintarauhanen on hormonitoiminnalle herkkää kudosta. Rintasyöpä iskee nimenomaan rintarauhasiin sekä tiehyeisiin (duktaalinen). Osa rintasyövistä on hormoonireaktiivisiä eli jonkin hormoonin erittyminen vauhdittaa, edistää tai mahdollistaa kasvainten/ syövän synnyn. Rinnan päällä olevassa ihossa voi olla vaikka melanooma, silloin se ei ole rintasyöpä, vaan melanooma.

Samalla tavalla kuin kives- tai eturauhassyöpä ovat juuri siinä omassa kudoksessaan.

Muut syövät voivat lähettää etäispesäkkeitä esim. rintoihin, keuhkoihin, aivoihin, haimaan jne... Yleensä puhutaan että mikä se primaarikasvaimen ja syövän aiheutti. Esim. rintasyövässä metastoituneet kasvaimet ovat yleisiä imusolmukkeissa, maksassa, keuhkoissa. Silti kyse on alkuperäisesti rintasyövästä.

Linkkiä (lääkeyhtiön) rintasyöpäsivulle
http://www.rintasyopa.fi/?gclid=CNa4q63 ... ugodl2iKWQ

Vierailija

Minä olen yksi niistä 4000 joka sairastui tautiin. Olen käynyt läpi koko
rulijanssin, leikkaus+syto+sädehoito+aromataasi-inhibiittorihoito 5 vuotta. Ja nyt on kulunut 5 vuotta, voi sanoa että sairastin sen .
Se kasvain rintarauhasessa oli 2,8cm ja kahdessa viikossa (sen toteamisesta leikkaukseen) se oli kasvanut kokoon 3,9cm. Eli patti kasvoi ihan silmissä.
Maaliskuussa oli käynyt mammossa+uä:ssä ja syyskuussa löytyi patti.

Joten en koskaan väsy jankuttamasta sitä että tutkikaa ihmeessä säännöllisesti rintanne. Se voi olla ainoakeino havaita muutokset.

Ja niinkuin aikaisemminin olen kirjoittanut, rintasyöpä iskee myös miehiin olisko se nyt niin että sairastuneita 1% on miehiä.

Vierailija
kujakatti

Ja niinkuin aikaisemminin olen kirjoittanut, rintasyöpä iskee myös miehiin olisko se nyt niin että sairastuneita 1% on miehiä.

TÄH?
*rupee googlettaa*

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Uusimpien ruotsalaistutkimusten mukaan kahvinjuonti vähentää rintasyöpäriskiä. Sen teho ilmeisemmin perustuu siihen että se estää niiden syöpäsolujen vapaan leviämisen tai jotai vastaavaa. Eli kahvia juomaa vaa!

Vierailija

Joitain vuosia sitten tuli terveysdokumentti, jossa väitettiin pimeähormonin eli melatoniinin tuotannolla olevan jokin yhteys rintasyöpään. Ohjelman mukaan täysin sokeilla naisilla on harvoin rintasyöpää verrattuna muihin naisiin, ja se liittyisi jotenkin melanotiinin määrään. Melatoniinia on myös kokeiltu hoitona rintasyöpäpotilailla. Voisiko rintasyövän lisääntyminen olla yhteydessä vuorotyöhön ja aikaerorasituksiin? Sellaisenkin väitteen olen kuullut, että lentoemännillä todettaisiin enemmän rintasyöpiä.

Kilpirauhasen toiminta on ehkä jollain tavalla yhteydessä rintasyöpään. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla riski sairastua nopeasti leviävään rintasyöpään oli pienempi yhdessä yhdysvaltalaistutkimuksessa.

http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=5680628

Vierailija

Ei auttanut kahvinjuonti, ei. Kasvain oli 95%:sti estorogeenipositiivinen.

Osa on taasen estrogeeninegatiivisia.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Rintasyövän riskiä voidaan vähetää myöskin rintaorgasmeilla. Rintaorgasmit poistavat vapaita radikaaleja rinnoista supistuksilla sun muilla vähentäen riskiä sairastua siihen. Myöskin vapautuu erilaisia aineita jotka suojaavat siltä. Niitä aineita tulee myös muistakin orgasmeista.

IgnorantBliss
Vaikka monesti rinnassa on paljon rasvaa, tietääkseni rintäsyöpä on kuitenkin aina lähtöisin siitä varsinaisesta rintarauhaskudoksesta. Rasvakudokseenkin voi syöpä tulla, mutta se on sitten eri asia kuin rintasyöpä. Tällainen rasvakudoksen syöpä voi toki tulla myöskin rinnan alueella olevaan rasvaan, mutta se on tietääkseni todella harvinaista, kuten ovat rasvasta lähtöisin olevat syövät muutenkin.

Miksi sitten sellasille naisille joilla on isot rinnat ja sitten niillä on hyvin suuri geneettinen todennäköisyys sairastua rintasyöpään, niin suositellaan rintojen leikkausta?

Uusimmat

Suosituimmat