"Vesiboostaus" bensa-autoon

Seuraa 
Viestejä503
Liittynyt11.6.2008

Tästä linkistä löytyy tarinaa aiheesta:
http://hydrogenkitscam.topconsumerproductreviews.com/

"You can create free energy on Earth in a blink of an eye. That technology already exists on Earth, but it has been kept from you, since you can't make money from free energy."
- Toisheeba / Maria Bertram 2011

Sivut

Kommentit (25)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Just joo, poltetaan vettä, varsin nerokas idea. Se vaan että vesi on jo palanutta vetyä. Jotta nuo vety ja happi saadaan erilleen, tarvitaan vähintään saman verran energiaa kuin mitä vapautuu kun ne taas yhdistyvät. En ymmärtänyt mikä tuossa oli ideana.

くそっ!

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Ronron
Just joo, poltetaan vettä, varsin nerokas idea. Se vaan että vesi on jo palanutta vetyä. Jotta nuo vety ja happi saadaan erilleen, tarvitaan vähintään saman verran energiaa kuin mitä vapautuu kun ne taas yhdistyvät. En ymmärtänyt mikä tuossa oli ideana.



Huijaukseen perustuva äkkirikastumisen toive.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Voe elämä saa taas aamunaurut:

By starting with water and creating Brown Gas or HHO, one of the things that will come out of your tailpipe is oxygen. That's right, plain, simple O.



Eli lyödään elektrolyysiin menneestä energiasta reipas puolet pellolle? Kuulostaapa taas hyvältä....

Moderaattori voisi joko A) siirtää tämän ketjun osaksi jotakin aikaisempaa vetyketjua jos se on edes mahdollista tai B) poistaa tämän turhana.

Vierailija

Niitä kutsutaan "Water boost" tai "Water fuel" "HHO Fuel" ym ym ym.

Ihmeellistä kuitenkin on se, että noita vetykennoja on kyllä monta myynissä netissä. Ei voi tietää ennenkuin kokeilee.

Rakennan oman, en osta jostain netistä. Saa nähdä, miten käy.

Vierailija
Ronron
Just joo, poltetaan vettä, varsin nerokas idea. Se vaan että vesi on jo palanutta vetyä. Jotta nuo vety ja happi saadaan erilleen, tarvitaan vähintään saman verran energiaa kuin mitä vapautuu kun ne taas yhdistyvät. En ymmärtänyt mikä tuossa oli ideana.

Luin jutun, hyvin tehty pientä virhettä lukuun ottamatta, ilmassa on happea 21%, ei 15%. Voi olla, että kirjoja jopa menee kaupaksi. Se kai jutun idea onkin tai vain huumori.

Vierailija

Tuotahan muistaakseni kokeiltiin jo joskus -70 luvulla, siten, että imusarjaan suihkutettiin vettä bensiinin sekaan. Tarkoituksena oli, että vesi yhdessä polttoaineen syttyessä toimisi jonkinlaisella "höyrykoneperiatteella" ja siten laajetessaan (höyrystyessään) työntäisi mäntää alas.
Tälläkin järjestelmällä pyrittiin tietysti polttoainesäästöinin.
Kokeilimme joskus silloin itsekin vanhalla mossella vesi/bensiini seosta, jotka saatiin lisäaineiden avulla sekoittumaan keskenään.
Eipä ainakaan tuossa meidän kokeilussamme ollut juurikaan kehumista, vaikka vesibensiniseoksen tekeminen ei vaikeaa ollutkaan, niin moottorista ei kummoisia tehoja saanut irti.Mosse kyllä kävi tuolla seoksella, mutta kaasu pohjassa yllettiin 40 Km tuntinopeuteen ja entistä suurempaan polttoainekulutukseen. Muistaakseni kokeilimme n. 20-30% vesiseosta.
Onnea yritykselle, mutta en odottaisi ainakaan mitään mullistavaa menestystä.

Vierailija

En oikein osaa käsitää, miten kukaan voi ottaa tuollaisen tekstin vakavasti.

Katsokaa nyt vaikka kohtaa:
"The natural mix of our 'Air' contains 15% oxygen. Humans start to die when it dips below 5%. Some places like Tokyo, Japan are already as low as 6-7% at times. That is dangerously low."

Siis mitä? En tiedä mitä ne kirjoittajan planeetalla hengittelevät, mutta tietääkseni normaali typpi-happi ilmakehä maassa sisältää 21% happea. Myös Tokiossa. Ne ilmansaasteet joista varoitellaan joskus noissa jätti-metropoleissa eivät ole hapen vähenemistä vaan ilmansaasteiden, kuten typen oksidien, lisääntymistä. Ja niiden osuuksista puhuttaessa puhutaan yleensä prosentin murtoosista tai pikemminkin ppm-lukemista, eli miljoonasosista.

"The point is that there is a simple solution. A Wright Brothers, or Dodge Brothers, or Mr Diesel type of solution: Water contains fuel. Think about it, water contains Hydrogen and Oxygen. 'Burning' is a chemical reaction of a fuel and oxygen, and if you can split the Hydrogen from the Oxygen in water, you have everything you need to create combustion and run your car's engine. We'll save you too much of the technical jargon, but there are several ways to create this separation...."

Otetaan nyt ihan vähän teknopuhetta (technical jargon) tähän väliin. Kyllä, sekä happea että vetyä saadaan vedestä, mutta jokainen tapa vaatii enemmän (tai ainakin yhtä paljon, jos joku keksisi täydellisen häviöttömän prosessin) energiaa, kuin siitä saadaan polttaessa vety ja happi takaisin vedeksi. Joten tämä ihme tekniikka kuluttaa enemmän energiaa, kuin se antaa. Eli ei aivan herrojen Wright, Dodge tai Diesel tasoista tekstiä, väitteistä huolimatta.

"So I started looking at the hydrogen kits that enhance your car, but don't claim to pull it off of gas permanently. These seemed more reasonable and feasible."

Edelliseen pohjaten: Jos kaveri asentaa tälläisen vety-järjestelmän autoonsa, niin polttoaineenkulutus menee ylös, ei alas.

Katsotaampa hommaa tarkemmin. Oletetaan, että järjestelmä kytketään moottoriin jakohihnan kautta, eli jos kyseessä on oikea polttokenno, se yhdistetään sähkömoottoriin, joka laitetaan laturin viereen.
Laturista puolestaan vedetään johdot vesisäiliöön, jossa ne yhdistetään elektrodeihin, jotka sitten elektrolyysin avulla erottelevät vedestä vetyä ja happea, joka sitten seoksena johdetaan polttokennoon, jossa ne yhdistyvät takaisin vedeksi tuottaen sähköä, joka pyörittää sähkömoottoria. Koska jakopään hihna kuluttaa energiaa (jos kytket kaikki autosi sähkölaitteet päälle, polttoaineenkulutus menee ylös juuri jakopään hihnan kautta), näkyy siihen tuotettu energia polttoaineen kulutuksessa.

Mutta! sanon sen uudeelleen: Mutta!
Jos oletamme, että laturilta vesisäiliöön johtavat johtimet ovat vastuksettomia, jos oletamme, että elektrodit eivät kuumene ollenkaan ja siten tuhlaa energiaa, jos oletamme, että kaikki kaasu jonka elektrolyysi tuottaa saadaan 100% talteen, jos oletamme, että polttokenno muuntaa kaiken kaasun takaisin vedeksi, jos oletamme, että kaikki energia, joka vedyn ja hapen yhdistymisestä saadaan muuttuu sähköksi ja jos oletamme, että sähkömoottori muuttaa 100% sähköstä takaisin liike-energiaksi jakopäänhihnaan, niin....
Vaikutus polttoaineen kulutukseen on tasan NOLLA!

Kas kun kemia sanoo, että vedyn erotteleminen hapesta ottaa täsmälleen samanverran energiaa, kuin vedyn yhtyminen happeen tuottaa. Ainoa keino päästä tämän ohi on erotella vety ja happi ja sitten sytyttää ydinreaktio vedyssä, mutta se vaatii fuusioreaktorin tai ydinpommin.

Ja toisaalta, kaikki oletukset tuolla aikaisemmin ovat käytännössä mahdottomia saavuttaa. Energiaa häviää aina, vähintään lämpönä ja se tarkoittaa että laturi ottaa enemmän energiaa jakohihnalta, kuin se polttokennoon yhdistetty sähkömoottori koskaan pystyy antamaan takaisin. Eli polttoaineenkulutus kasvaa.

Jos taas kaasu ruiskutetaan suoraan sylintereihin, tapahtuu sama (eli laturi ottaa enemmän energiaa, kuin vety-happi poltto tuottaa), mutta vielä huonommalla hyötysuhteella, koska Otto-moottorin hyötysuhde on alle 50%, eli puolet vedyn ja hapen energiasta menetetään ja samalla yli 100% energiasta tarvitaaan vedyn ja hapen erottelemiseksi vesisäiliössä (yli 100, koska sekä laturi, johdot, että elektrodit, kaasun keräys hukkaavat jatkuvasti energiaa). Eli yli 75% energiasta menetetään, eli polttoaineen kulutus kasvaa.

Ainoat, jotka tekevät rahaa tuollaisilla ovat ne, jotka myyvät niitä. Kaikki muut kärsivät.

Ainoa totuus, joka artikkelissa oli, oli se että hypridi autot ovat muoti-ilmiö, eivätkä ratkaisu. Ja senkin se sai väärin, eli syytti akkuja, joilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

edit: Vesisyöttö suoraan sylinteriin ei suoraan lisää tehoja, vaan moottorin puristussuhdetta. Ei varmaan mossen kaltainen moponmoottori siitä pahemmin hyödy, mutta joku kilpa-auto saattaisi saada 10-20% lisää tehoja. Polttoaineenkulutus ei moisesta hyödy. Voin muistaa väärin, mutta muistaakseni mäntämoottori hävittäjäkoneissa tuollaista käytettiin aika paljonkin.

Vierailija

Ei ehkä liity kovin paljoa aloitusviestiin, (Joka käsitteli vedyn erotusta ja käyttöä polttomoottorissa) mutta kuitenkin veden ruiskutus moottoriin on todellisuudessa jo aika vanha keksintö. Sitä käytettiin aikoinaan jo toisen maailmansodan lentokoneissa.
Lisää wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)

Vierailija
Vetykone
Ihmeellistä kuitenkin on se, että noita vetykennoja on kyllä monta myynissä netissä.

Nimenomaan, ihmeellistä siinä on se, että ihmisille kusetusta myydään vuodesta toiseen.
Vetykone
Ei voi tietää ennenkuin kokeilee.

Kyllä voi tietää, kun käyttää omaa päätään ja peruskoulussa opittua fysiikkaa ja matematiikkaa apuna.
Vetykone
Rakennan oman, en osta jostain netistä. Saa nähdä, miten käy.

Voin sanoa, miten käy: polttoaineenkulutus pysyy samana tai kasvaa, jos ulostuloteho pysyy samana.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Syd
Ei ehkä liity kovin paljoa aloitusviestiin, (Joka käsitteli vedyn erotusta ja käyttöä polttomoottorissa) mutta kuitenkin veden ruiskutus moottoriin on todellisuudessa jo aika vanha keksintö. Sitä käytettiin aikoinaan jo toisen maailmansodan lentokoneissa.
Lisää wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)



Korostettava kuitenkin, että vesi-metanoliseosta käytettiin ahdetuissa moottoreissa ahtimen jälkeen jäähdyttämään ilmuilmaa, se ei varsinaisesti osallistunut itse palamistapahtumaan.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Syd
Ei ehkä liity kovin paljoa aloitusviestiin, (Joka käsitteli vedyn erotusta ja käyttöä polttomoottorissa) mutta kuitenkin veden ruiskutus moottoriin on todellisuudessa jo aika vanha keksintö. Sitä käytettiin aikoinaan jo toisen maailmansodan lentokoneissa.
Lisää wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)



Korostettava kuitenkin, että vesi-metanoliseosta käytettiin ahdetuissa moottoreissa ahtimen jälkeen jäähdyttämään ilmuilmaa, se ei varsinaisesti osallistunut itse palamistapahtumaan.

Vesiruiskutusta käytettiin myös Formula 1:ssä turbokaudella samaisesta syystä. Siis imuilman jäähdytykseen ja puristussuhteen nostoon. Näin saatiin hivenen kisää tehoa. Muistaakseni vettä "paloi" muutama prosentti kulutetun polttoaineen määrästä.

Vierailija
JaakkoFagerlund
Vetykone
Ihmeellistä kuitenkin on se, että noita vetykennoja on kyllä monta myynissä netissä.

Nimenomaan, ihmeellistä siinä on se, että ihmisille kusetusta myydään vuodesta toiseen.
Vetykone
Ei voi tietää ennenkuin kokeilee.

Kyllä voi tietää, kun käyttää omaa päätään ja peruskoulussa opittua fysiikkaa ja matematiikkaa apuna.
Vetykone
Rakennan oman, en osta jostain netistä. Saa nähdä, miten käy.

Voin sanoa, miten käy: polttoaineenkulutus pysyy samana tai kasvaa, jos ulostuloteho pysyy samana.



Siis pelkästään se, että monet sadat jopa monet tuhannet ihmiset raportoivat että MPG suurenee käytettäessä elektrolyysi kennoja autossa (MPG = Miles per gallon)

Se ihmetyttää.

Vierailija
Vetykone
Siis pelkästään se, että monet sadat jopa monet tuhannet ihmiset raportoivat että MPG suurenee käytettäessä elektrolyysi kennoja autossa (MPG = Miles per gallon)

Se ihmetyttää.




Ei ihmetytä. Kymmenet ihmiset raportoivat samanlaisia etuja Poguen kaasuttimesta tuossa 1930-luvulla. 150 mpg, 175 mpg, 200 mpg!!

Automyyjät, farmarit, papit.... Koko juttu sitten lässähti kasaan, kun Pogue ei koskaan saanut yhtään super-kaasutintaan puolueettomiin testeihin ja koko keksintö kuoli omaan mahdottomuuteensa. Samanlaisia sepustuksia, mutta nyt internetin avustuksella, jolloin juttua piisaa enemmän.

Maailma ja tekniikka muuttuu. 200 mpg kaasarista, jonka sitten 'Fordin agentit' tuhoavat, tulee fysiikkaa rikkova polttokenno-järjestelmä. Vain hyväuskoiset hölmöt ovat vakio.

Jos haluat todella saada kulutuksen alas jollain lisälaitteella, niin mieleen tulee vain yksi mahdollisuus: Muuntaa jäähdyttimen moottorista pois johtama lämpö sähköksi ja sitten keventää laturin taakkaa. Jonkinlainen lämpökone syylariin olisi luultavasti täysin mahdollinen. Jopa korkeapaine höyrylaite saattaisi olla täysin mahdollinen.

Laturin pienentynyt kuorma = pienempi polttoaineen kulutus.

Vierailija
Vetykone
Siis pelkästään se, että monet sadat jopa monet tuhannet ihmiset raportoivat että MPG suurenee käytettäessä elektrolyysi kennoja autossa (MPG = Miles per gallon)

Se ihmetyttää.


No tottakai autolla pääsee pidemmälle, jos moottorin ulostulotehoa pienennetään, eli ei paahdeta täydellä kaasulla. Samaan tulokseen pääsee opettelemalla ajamaan taloudellisesti tai vaihtamalla pienemmän kaasuttimen autoon.

Edelleenkin: Polttoaineenkulutus ei laske eikä voi pysyä samana, mikäli ulostuloteho pysyy samana, kun vertaillaan tällaista elektrolyysikennolla varustettua autoa auton, jossa sitä ei ole.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Itse olen ymmärtänyt että lisäämällä vettä imuilmaan saadaan siitä happirikkaampaa. Kosteata ilmaa kun sanotaan happirikkaaksi. Tiedä sitten väitteen perää?

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat