Mikä sinusta -melkein- tuli isona?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moni meistä on miettinyt itselleen ammattia, hakenut opiskelemaan ja päässyt tai jäänyt pääsykokeiden ulkopuolelle. Itselläni on parisen vuotta siitä kun korkeakoulusta valmistuin. Muistan kyllä ennen tämän ammattini opintoja, että likeltä piti aivan väärille aloille.

Minun "melkein" ammattini oli sosiaalityöntekijä. Jäi "onneksi" 1 pisteen päähän opiskelupaikasta 90- luvulla. Onneksi. Ei sinänsä muuta, mutta olen onneton matematiikassa ja omat kykyni olisivat jääneet käyttämättä siinä työssä. Olen tosissaan sen jälkeen löytänyt oman alani johon olen todella tyytyväinen!

Mikä sinusta meinasi tulla? Olitko tyytyväinen kun et sille tielle lähtenytkään?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Joskus muinoin ajattelin mennä lukemaan filosofiaa.
Kiitos nuorelle itselleni, tai vaikka Luojalle, vaikken häneen uskokaan, että vaihdoin suuntaa. Olisin huomattavasti rasittavampi ihminen ja elämäni olisi rajoittuneempaa, jos olisin mennyt lukemaan ns. tiedettä, joka lähinnä on typistynyt tutkimaan itse itseään.

Ne hyvät klassikot voi lukea kotonakin ilman akateemisia paineita.

MaKo71
Seuraa 
Viestejä1467
Liittynyt15.11.2006

Arkkitehti. Lukion kolmannen loppupuolella vielä valmistauduin pääsykokeisiin piirtämällä aiempia ennakkotehtäviä, mutta sitten iski laiskuus ja menin tietokonealalle papereilla

Vierailija

Näyttelijän urasta haaveilin. En päässyt teatterikouluun, mikä on jälkikäteen ajatellen hyvä juttu. Näyttelemisellä ei moni Suomessa elä, enkä ole erityisen lahjakas. Tykkäsin vaan nuorempana näyttelemisestä harrastuksena, joten menin kokeisiin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mää haaveilin pienenä että minusta tulisi raksamies. Onneksi en sitten ryhtynykkään isompana. Yritin mä tehä pienenä omakotitaloakin, mutta se ei oikein luonnistunut. Kaatu putkistohommiin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Kirjallisuustieteilijä. Ihka ensimmäisen lukukauden opiskelin tätä, mutta onneksi älysin lopettaa. Miksi viipaloida rakastettunsa millin siivuiksi mikroskoopin alle ronkittavaksi?

Vierailija

Itse.... liian nuori sanomaan viel, varmaa mieki joskus pentuna tahtonu poliisiksi mut näytteliäks oon aika pitkään halunnu, tein oman nukkenäytelmän jo eskarissa.
Huomenna selviää miten jatkuu, teatterin vai putkihommien parissa.

Vierailija

Näissä "melkein" ammateissa on jännä puoli: ennen opiskelujani olin ajatumassa tosiaan sossuksi, tarjoijanakin töitä olen tehnyt ja meinasin restonominkin uraa harkita. Mutta sitten kohtalo otti ja kuljetti, (tai sitten vaikka se Luoja ) ja löysin urani lääketieteen äärestä.

Minä en ikinä ole nuorempana halunnut lääkäriksi, kirurgiksi, hoitajaksi tai laborantiksi, mutta kappas, siellä heidän seassaan ammatissani hyörin. Omituista. Olen hiljalleen alkanut uskoa sattuman/ kohtalon voimaan, asiat järjestyy ja se oma homma löytyy kun aika on kypsä. (tokihan sen etsimiseen on kuluttanut aikaa, aivan "väärissä" duuneissa!)

Vierailija
Neiti
Näissä "melkein" ammateissa on jännä puoli: ennen opiskelujani olin ajatumassa tosiaan sossuksi, tarjoijanakin töitä olen tehnyt ja meinasin restonominkin uraa harkita. Mutta sitten kohtalo otti ja kuljetti, (tai sitten vaikka se Luoja ) ja löysin urani lääketieteen äärestä.

Minä en ikinä ole nuorempana halunnut lääkäriksi, kirurgiksi, hoitajaksi tai laborantiksi, mutta kappas, siellä heidän seassaan ammatissani hyörin. Omituista. Olen hiljalleen alkanut uskoa sattuman/ kohtalon voimaan, asiat järjestyy ja se oma homma löytyy kun aika on kypsä. (tokihan sen etsimiseen on kuluttanut aikaa, aivan "väärissä" duuneissa!)

Jos oikein muistelen, olit ensin ammatiltasi joitakin vuosia sitten j.......h......, mikä susta tuli isona?
Itse en tiennyt mikä kiinnostaa, opiskelin mm. kemiaa, lääketiedettä, farmakologiaa ja toksikologiaa, nyt en viitsi tehdä töitä koska on kesä, ei ole aikaa kun on niin paljon muutakin tekemistä.

Vierailija

"...nyt en viitsi tehdä töitä koska on kesä, ei ole aikaa kun on niin paljon muutakin tekemistä."

Kuka kustantaa? isikö?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Täytän vasta syksyllä 23 vee. Ehin vaikka mihin, ajattelin kyllä ruveta kokiksi.

Palkka on paska tai hyvä, riippuen paikasta ja työt on vaihtelevia.
Tai sitten

Oon kyllä aina halunut kapitalistiksi, ehkä vois jotain kaupallista sontaa opiskella.

Voisin johonkin luolaakin muuttaa asuun, missä ei olis muita ihmisiä. Ne on ihan suolesta muutenkin.

Huijariksikin voisin ruveta, kun aina tarkkailen ihmisä muutenkin. Mutta taitaa siitä jäädä aina kiinni. Ei viitti sellasta.

Vierailija
Tarkkailija
"...nyt en viitsi tehdä töitä koska on kesä, ei ole aikaa kun on niin paljon muutakin tekemistä."

Kuka kustantaa? isikö?

Itse kustannan parin oman yrityksen, muun liiketoiminnan ja runsaiden säästöjen avulla.

Vierailija

j.......h...... ? Mikäs se on? jalkahoitaja? en, ei todella. ei nappaa.
Olen ollut perushoiturina ja baarimikkona. Nykyistä ammattiani en tahdo kertoa

Vierailija
Neiti
j.......h...... ? Mikäs se on? jalkahoitaja? en, ei todella. ei nappaa.
Olen ollut perushoiturina ja baarimikkona. Nykyistä ammattiani en tahdo kertoa

Jalkojen hoitaja, en muista kuka oli kyseessä jos et sinä. Hyvin arvattu kuitenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat