Missä on nykyajan tavat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Omasta mielestään kaikilla nuorilla ei ole tapoja. Melkein jokainen on vanhempia vastaan asioissa. Nykyinen mailma on ihan erilainen, jopa villimpi. kuin 1800-luvun aika. Nuoret tulet hattu päissään kaupaan, eikä edes tervehdi myyjälle, vasta silloin, kun myyjä kysyy; voinko auttaa jotenkin.

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Böre, nimenomaan, o tempora - o mores.

Ihmiset eivät osaa NYKYAIKANA edes kirjoittaa yhdyssanoja.
Saati taivuttaa verbiä monikkoon.

Vierailija
Böre
Omasta mielestään kaikilla nuorilla ei ole tapoja.
Minä olen jokseenkin samaa mieltä. Valitettavasti kaikilla vähemmän nuorilla ei myöskään ole tapoja, paitsi huonot tavat.

Nuoret tulet hattu päissään kaupaan, eikä edes tervehdi myyjälle, vasta silloin, kun myyjä kysyy; voinko auttaa jotenkin.
En ihmettele, kun ne myyjätkin tuppaavat välillä omaamaan vittuuks-tuut-meidän-kauppaan- asenteen.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Myyjien ammattihan kuuluu palveluammatteihin, joten myyjien puolelta ne tervehdyksetkin olisi tehtävä ensin ja myyjältä tulisi voida odottaa kohteliasta käytöstä asiakasta kohtaan. En ymmärrä miksi se hattu pitäisi nuorten ottaa kaupassa päästä pois, kun eivät aikuisetkaan niitä omia päähineitään riisu. Jos myyjä olettaa, että asiakkaiden olisi nöyristelteltävä häntä, niin lienee väärällä alalla. On vähän eri asia asioida kaupassa kuin esim. olla jossain virallisessa ja muodollisessa tilaisuudessa, johon jo muutenkin varmaan pukeudutaan eri tavalla kuin pelkkää kaupassa asiointia varten.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Kyllä nykynuoriso käyttäytyy paremmin kuin 70- tai 80-luvuilla.

Tuolloin ongelma oli nimenomaan se, etteivät nuoret tulleet hattu päässä kauppaan. Ressukat värjöttelivät punakorvaisina pakkasessa ilman pipoa.

Vierailija
Böre
Omasta mielestään kaikilla nuorilla ei ole tapoja. Melkein jokainen on vanhempia vastaan asioissa. Nykyinen mailma on ihan erilainen, jopa villimpi. kuin 1800-luvun aika. Nuoret tulet hattu päissään kaupaan, eikä edes tervehdi myyjälle, vasta silloin, kun myyjä kysyy; voinko auttaa jotenkin.

Aivan, kyllä on "nyky ajan tavat" menneet surkeiksi, kun ei osata kirjoittaa edes yhdyssanoja oikein.

Olen joskus katsellut vanhoja dokumentteja, joissa 50- ja 60-luvun nuoret kertovat elämästään. Ollaan niin kohteliaita, mutta sen hintana näyttää olevan se, että ollaan sitten muutenkin niin kuin vanhemmat haluaa. Toteutetaan niitä toiveita, mitä aikuiset on asettaneet, kun ei ole mahdollisuutta tehdä elämästään oman näköistään.

Minua ei ainakaan ole nuorison käytös häirinnyt yhtään enempää kuin muunkaan väestön. On kiva katsella, kun nuoret pukeutuvatkin ennakkoluulottomasti. Ainoastaan alkoholinkäyttö on se, mistä olen huolissani.

Vierailija
Von Bingen
Böre, nimenomaan, o tempora - o mores.

Ihmiset eivät osaa NYKYAIKANA edes kirjoittaa yhdyssanoja.
Saati taivuttaa verbiä monikkoon.

Tuli sama mieleen

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kauppa ei ole kenenkään koti, eikä kirkko, jossa se päähine pitäisi riisua. Vain varusmiehen on riisuttava päähine sisätiloissa ja pidettävä päähinettä ulkona, koska ohjesääntö määrää niin. Nykyväliaikana ei se hatun kanssa vekslaaminen aina liity kohteliaisuusasioihin. Sensijaan yhdyssanojen osaaminen kuuluu yleissivistykseen.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Stinger
Myyjien ammattihan kuuluu palveluammatteihin, joten myyjien puolelta ne tervehdyksetkin olisi tehtävä ensin ja myyjältä tulisi voida odottaa kohteliasta käytöstä asiakasta kohtaan. En ymmärrä miksi se hattu pitäisi nuorten ottaa kaupassa päästä pois, kun eivät aikuisetkaan niitä omia päähineitään riisu. Jos myyjä olettaa, että asiakkaiden olisi nöyristelteltävä häntä, niin lienee väärällä alalla. On vähän eri asia asioida kaupassa kuin esim. olla jossain virallisessa ja muodollisessa tilaisuudessa, johon jo muutenkin varmaan pukeudutaan eri tavalla kuin pelkkää kaupassa asiointia varten.

En minä ota hattua pois jos ei huvita, vaikka olisi miten hieno tilaisuus. Ainoastaan jos on jotain sukulaisia tms.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Tilaisuuksissa se muuten pitää riisua, vaikka olisi kuinka magee jengipipo, tai hippihopin fanittaja Siinä on se raja nykyaikana.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat