Hassut luulot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä hassuja luuloja teillä on ollut ennen tiedeaiheista tai jostain muusta asiasta?

Minä luulin joskus kauan sitten että:

- Kirjekyyhkyt kantavat kirjeet nokassaan

- Juice Leskinen on sokea, koska käytti tummasävyisiä laseja

-Meksikossa on aina vaarallista, paljon rosvoja jotka ajavat vankkureilla ja ampuvat

- Auringonpistos tarkoittaa, että aurinko konkreettisesti pistää

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

4-5 vuotiaana kun sain 3-vaihteisen fillarin, arvelin että ykkösellä pääsee 10 km/h kakkosella kahtakymppiä ja kolmosella jopa 30 km/h.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Luulin että on alipainetta olemassa, ja luulin myös että tyhjiö ihan oikeasti imee, ja että tyhjiö on jokin sellainen juttu jota universumi pyrkii vastustamaan, että sellaista ei saa syntyä, se pyrkii imemään äkkiä itseensä jotain että se täyttyy.

Luulin myös että kylmyys on oikea ominaisuus kuten lämpökin. Sen takia ihmettelin miksi on kylmyydellä jokin alaraja muttei lämmöllä.

くそっ!

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Joskus hyvin pienenä kehittelin itsekseni selityksen, miksi illaltaisin ikkunoista ei näkynyt ulos kuin pimeää: puut ovat laskeutuneet.

Luulin vielä yläasteella, että puolikuu johtuu Maan varjosta Kuun edessä. Asiaa ei auttanut se, että matematiikan-kemian-fysiikan opettajamme kertoi meille näin olevan.

Vierailija

Pienenä tyttönä, pienenä tyttönä... pienenä tyttönä luulin minäkin luuta lihaksi ja lampaan päätä makkaraksi...pienen pienenä tyttönä.

Vierailija

Skidinä kuuntelin Kipparikvartetin laulua, jossa piirsivät "varsihin keksien nimiä tyttöjen". En ollut koskaan tavannut varrellista keksiä ja miten ihmeessä ne pystyi niin pieneen kuin keksin varteen piirtelemään.

En ole vieläkään törmännyt varrelliseen keksiin, mutta nyt ihmettelen, että miten noin tyhmät sanat. Kekseissä kun ei ole vartta.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005
valtiokonttorin elatti
En ole vieläkään törmännyt varrelliseen keksiin, mutta nyt ihmettelen, että miten noin tyhmät sanat. Kekseissä kun ei ole vartta.

Ookko nyt tosissas, ettet tiedä, mikä keksi on? Jos sillä ei tarkoiteta sitä syötävää keksiä.

Tuossa kuvassa on varreton keksi.

Vierailija
asdf
valtiokonttorin elatti

Ookko nyt tosissas, ettet tiedä, mikä keksi on? Jos sillä ei tarkoiteta sitä syötävää keksiä.

Tuossa kuvassa on varreton keksi.

Nyt kyllä narraat. Olen minä sentään keksejä nähnyt. Tuommoiseen pantiin varsi ja sitten sillä voi pitää pyykkinarun sopivalla korkeudella.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Nyt muistin uuden (tai siis vanhan) luuloni. Luulin joskus, että ihmisen näkö toimii siten, että kun avaa silmät, silmistä lähtee jonkinlainen näkösäde, joka näkee.

Kun kuulin, että valo on kaikkein nopein nopeus ja esimerkiksi Auringosta valon matka Maahan kestää noin kahdeksan minuuttia, hypoteesiini tuli ylittämätön ongelma. Kaiken järjen mukaan silmät avattuaan olisi pitänyt kestää kahdeksan minuuttia, ennen kuin näkee auringon. Joku tuossa jutussa oli pielessä, ja sekös pientä asdf:ää harmitti.

Vierailija

Luulin vielä kolmannella luokalla, että maailma on mailma. (Vaikka olin oppinut joskus 4v lukemaan ja kirjoittamaan...) Joku opettaja kun se aineesta korjasi ja selitti, että se on maa+ilma, oli pikkuvanha meikäläinen supernolona .

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Sanottiin että jos suikulla suihkutetaan napaan niin se vesi jää mahaan ja se olisi vaarallista.

Tai että jos leikkausarpeen paistaa aurinko niin aiheuttaa syöpää.

Sitten kun piirtelin sarjakuvia lapsena niin neuvottiin ettei kahta enempää samaa kirjainta saa tulla peräkkäin. Kaikki ääniefektit oli sitten tyyliin Aargh!! Noo!!

Sitten piti mennä nukkumaan ennen kello kahtatoista kun silloin kaikkea sellaista alkaa tapahtumaan mikä ei ole lapsen silmille sopivaa. Niinkuin päivän vaihtuminen toiseksi olisi jotenkin maagisempi hetki. Olin varmaan jotain kymmenvuotias kun eka kertaa tuli valvottua yli kahdentoista. Muistan kun odottelin ja katselin kelloa silloin.

Sitten kun olin yksin kotona niin pelotti hiljaisuudessa olevat äänet ja piti kuunnella vaikka musiikkia ja vaihtaa kasetin puolta nopeaa. Ihan niinkuin musiikki vaikuttaisi niihin taustaääniin.

Itellä on vilkas mielikuvitus niin oli kait niitä muitakin luuloja. Kirjoitan sitten lisää kun muistuu mieleen.

Tuo ASDF:n kuu-maa varjo jutun olen myös kuullut yhellä toisella henkilöllä. Varmaan yllättävän paljon ihmisiä uskoo tuohon.

Ihan hyvä threadin aihe.

Vierailija

Ei saanut nieleskellä omenan siemeniä tai luumun kiviä, menevät umpisuoleen ja alkavat kasvaa.

Kaivossa on näkki, joka tempaisee, jos kurkistelee sinne, eipä tullut kurkisteltua.

Huussin alle vilkuilusta tuli näärännäppy silmään, sitä paitsi karvalakkikin voi tipahtaa.

Riiuulle lähdettäessä piti olla keksi mukana. Ei ollut toivoa saatille muuten. Herraskaisempi nuoriso kyllä sai käyttää polkupyörää.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Uskoin kummituksiin, koska aikuiset sanoivat, että niitä on olemassa. Pelkäsin kovasti erästä autiotaloa kotikylässäni. Siellä oli muka nähty saksalaisen sotilaan irtopää kummittelemassa. Kotikylästäni tosiaan alkoi ns. lapinsota.

Luulin, että aina lähtee pää irti, jos jää junan alle. Voihan se lähteä irti, mutta ei se ole aivan ehdoton tapahtuma

Veljeni luuli, että veden pinta on vain ohut kalvo ja siellä on ilmaa alapuolella. Uimahallissa havaitsi, ettei näin olekaan.

Luulin, että sokeritauti tulee, jos syljeskelee kovasti. Pappani syljeskeli ja hänellä oli sokeritauti.

Minäkin luulin, että puolikuu johtuu maan varjosta kuun edessä. Ihmettelin, kun se varjo ei ollut pyöreäreunainen, vaan suora.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Luulin pienenä että pilvet syntyi niistä suihkuhävittäjistä minkä perävanassa tulee aina semmoinen valkoinen viiva, joka näyttää pilveltä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat