Seuraa 
Viestejä45973

Tietääkö joku ilmastoinnista ainakin sen verran että osaa kertoa miksi se ei toimi.
Ilmastoinnin merkkivalo syttyy mutta kylmää ilmaa ei tule.
Lisäksi välillä kuuluu outoa sirinää sekunnin, parin ajan kerrallaan. Jos jäähdytysainetta on vuotanut pihalle, aiheuttaako se outoja ääniä. Sirinää kuuluu vaikka ilmastointi ei ole päällä, ei kuitenkaan auton käydessä tyhjäkäynnillä.

Sivut

Kommentit (43)

En tiedä, ääntä on vaikeaa paikallistaa kun se kuuluu vain ajaessa.
Sirinä tulee kuitenkin konehuoneesta, voi tulla jostain laakeristakin?, vaihtoehtoja on ohjaustehostin, ilmastointi tai laturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitäskö se kuitennii viijä sinne peukeotin huoltoon (ja jättää sinne ).
Eipä nuille ite mitään pysty. Toisaalta nyt se säästää luontoa. Ilmastointi on tarpeeton kapistus autossa.

Raid
Pitäskö se kuitennii viijä sinne peukeotin huoltoon (ja jättää sinne ).
Eipä nuille ite mitään pysty. Toisaalta nyt se säästää luontoa. Ilmastointi on tarpeeton kapistus autossa.

Polttoainetaloudellisesti parempi pitää ikkunat kiinni ja ilmastointi päällä. Ja eipä tuo paljoa vaikuta, kun se ottaa tehonsa koneesta, jonka täyttä tehoa liki koskaan käytetä...

Voisiko sirinä tulla tuulettimesta? Jokin roska siellä hakkaa tai laakeri entinen?

JaakkoFagerlund

Polttoainetaloudellisesti parempi pitää ikkunat kiinni ja ilmastointi päällä.

Juuri ei näin. Ilmastointi kuluttaa aina energiaa sillon kun se on päällä. Tosi koleet jätkät ei käytä ilmastointia.

Konepelti auki, auto käyntiin ja ilmastointi päälle. Sitten kädellä kokeilemaan ilmastointilaitteen putkea jos ei kylmene, niin todennäköisesti kylmäaineet päässeet talven aikaan karkuun.

Sama vika oli oman "auton" (Voorti nääs) ilmastoinnissa keväällä.

JaakkoFagerlund
Raid
Pitäskö se kuitennii viijä sinne peukeotin huoltoon (ja jättää sinne ).
Eipä nuille ite mitään pysty. Toisaalta nyt se säästää luontoa. Ilmastointi on tarpeeton kapistus autossa.

Polttoainetaloudellisesti parempi pitää ikkunat kiinni ja ilmastointi päällä. Ja eipä tuo paljoa vaikuta, kun se ottaa tehonsa koneesta, jonka täyttä tehoa liki koskaan käytetä...

Voisiko sirinä tulla tuulettimesta? Jokin roska siellä hakkaa tai laakeri entinen?




Väärin! Myytinmurtajatkin todistivat, että ikkuna auki auto ajaa pitemmälle.

Mutta asiaan. Fenomenologi: Onko sinun autosi ilmastointi automaattinen? Jos on, kyse saattaa olla ihan siinä järjestelmässä, joka ohjaa sitä automatiikkaa. Mutta ihme että tulee sirinää, eli ei pitäisi olla elektroninen vika. Aineet varmaan vuotaneet harakoiden iloksi.

Väärin! Myytinmurtajatkin todistivat, että ikkuna auki auto ajaa pitemmälle.



Kuinka paljon pidemmälle, montako toistoa toistokokeessa oli, mitkä olivat virherajat?

Ilmastoinnin ongelma todennäköisesti on kylmäaineen vuotaminen pihalle. Kylmäaineen sekaan muuten laitetaan voiteluainetta pumppua varten, joten ei kannata ajella nappi pohjassa turhaan. Vika voi olla myös siinä, että lämpötilatunnistin ei toimi oikein, eikä näinollen kytke ilmastointia päälle, kuvitellen ulkona olevan pakkasta.

Sirinä (vaikea sanoa kun ei tiedä millaisesta sirinästä on kysymys) jaksollisesti toistuvana voisi olla hydrauliikkapumppu, joka imaisee ilmaa sisäänsä (vuoto imupuolella).
Toki kierrosten muuttuminen vaikkapa laturin magnetoitumisen vuoksi saattaa saada irtonaiset osat särisemään.

msdos464
Väärin! Myytinmurtajatkin todistivat, että ikkuna auki auto ajaa pitemmälle.



Kuinka paljon pidemmälle, montako toistoa toistokokeessa oli, mitkä olivat virherajat?



33 km.

Kylmäaineen katoamisen lisäksi yhtenä mahdollisuutena, mikä ainakin pariin otteeseen kavereita on vaivannut, on tuota kylmän määrää säätelevän venttiilin jumittuminen. Kyseisen säätöventtiilin putsaus / vaihto voi auttaa...

bdbdbd
Ilmastoinnin ongelma todennäköisesti on kylmäaineen vuotaminen pihalle. Kylmäaineen sekaan muuten laitetaan voiteluainetta pumppua varten, joten ei kannata ajella nappi pohjassa turhaan. Vika voi olla myös siinä, että lämpötilatunnistin ei toimi oikein, eikä näinollen kytke ilmastointia päälle, kuvitellen ulkona olevan pakkasta.

Sirinä (vaikea sanoa kun ei tiedä millaisesta sirinästä on kysymys) jaksollisesti toistuvana voisi olla hydrauliikkapumppu, joka imaisee ilmaa sisäänsä (vuoto imupuolella).
Toki kierrosten muuttuminen vaikkapa laturin magnetoitumisen vuoksi saattaa saada irtonaiset osat särisemään.




Ei ole automaattinen ilmastointi tai ainakin siinä on on/off nappula. Sirinä kuulostaa siltä kuin kaasua vapautuisi venttiilin kautta tai kuivalta laakerilta, ei kuitenkaan mitään vinkumista.
Ääni alkaa kuulumaan alle 2000 rpm, eikä esiinny säännöllisesti vaikka kierrokset ei muuttuisi. Ei ole mitään käsitystä millä periaattella ilmastoinnin kompura toimii, mitä kylmäaineen seassa oleva öljy voitelee?

fenomenologi
bdbdbd
Ilmastoinnin ongelma todennäköisesti on kylmäaineen vuotaminen pihalle. Kylmäaineen sekaan muuten laitetaan voiteluainetta pumppua varten, joten ei kannata ajella nappi pohjassa turhaan. Vika voi olla myös siinä, että lämpötilatunnistin ei toimi oikein, eikä näinollen kytke ilmastointia päälle, kuvitellen ulkona olevan pakkasta.

Sirinä (vaikea sanoa kun ei tiedä millaisesta sirinästä on kysymys) jaksollisesti toistuvana voisi olla hydrauliikkapumppu, joka imaisee ilmaa sisäänsä (vuoto imupuolella).
Toki kierrosten muuttuminen vaikkapa laturin magnetoitumisen vuoksi saattaa saada irtonaiset osat särisemään.




Ei ole automaattinen ilmastointi tai ainakin siinä on on/off nappula. Sirinä kuulostaa siltä kuin kaasua vapautuisi venttiilin kautta tai kuivalta laakerilta, ei kuitenkaan mitään vinkumista.
Ääni alkaa kuulumaan alle 2000 rpm, eikä esiinny säännöllisesti vaikka kierrokset ei muuttuisi. Ei ole mitään käsitystä millä periaattella ilmastoinnin kompura toimii, mitä kylmäaineen seassa oleva öljy voitelee?



Onko muuten ei automaatti ilmastoissa kompuraa? En ole tullut ajatelleeksi. Taitaa uusissa malleissa olla.

Mutta todennäköisin syy on että kaasut lentäneet pihalle tai kompura on yksinkertaisesti mennyt paskaksi.

Mutta hei! Oletko kokeillut sitä, että se ilma tulisi suoraan ulkopuolelta? Siis pitäisihän sieltä tulla ilmaa, vaikkei kompura pyörisikään!

tietää
Oireet viittaavat vuotoon tai edellämainitun venan vikaan jos tuntuu tapahtuvan jotain muttei tarpeeksi. KOmpuran öljy on sen voitelua varten.



Onko ainoa voitelu jäähdytysaineen seassa oleva öljy?
Kompura pyörii tietysti koko ajan koneen käydessä, mitenköhän paineen kehittymistä säädellään kun ilmastointi on pois päältä, eli pumppaako se koko ajan painetta ja päästää välillä ylipaineet putkistoon.
Ilmastointi ei viilennä yhtään, merkkivalo on ainoa mikä toimii.

Vetykone--> Onko muuten ei automaatti ilmastoissa kompuraa? En ole tullut ajatelleeksi. Taitaa uusissa malleissa olla.
Mutta todennäköisin syy on että kaasut lentäneet pihalle tai kompura on yksinkertaisesti mennyt paskaksi.
Mutta hei! Oletko kokeillut sitä, että se ilma tulisi suoraan ulkopuolelta? Siis pitäisihän sieltä tulla ilmaa, vaikkei kompura pyörisikään!

F--> kaikissa ilmastoinneissa on kompura. Lämmityslaitteen puhallin toimii normaalisti.

Ilmastointiavempelettäkin pitää huoltaa. Kylmäaineen vaihto huollossa on standardioperaatio joka tulee mieleen. Onko muuten jälkiasennettu ilmastointilaite kyseessä?

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Vetykone
Onko muuten ei automaatti ilmastoissa kompuraa? En ole tullut ajatelleeksi. Taitaa uusissa malleissa olla.



Kuinkas se muuten toimisi? Automaattisuushan liittyy vain siihen lämpötilan säätöön. (ja mahdollisiin muihin säätöihin)

Työaineiden karkaaminen on melko yleinen vika. Toivottavasti sirinä ei kuulu jostakin kompuran laakereista kun se käy kuivana...

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat