En päässyt opiskeleen

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Hain opiskeleen, mutta ei ollut tarpeeksi hakijoita niin peruttivat sen opiskelupaikan.

Nykyään ei kyllä kannata jättää mitään yhden kortin varaan, yksi koulupaikka on vielä vetämässä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
suolaasuolaa
Jutun tasoista päätellen levyseppähitsariksi.

Ei tiäremiäs ole tyhmä, tässä näyte suolaasuolaan juttujen tasosta--> Ei kannata hengittää ilmaa, sillä tutkimusten mukaan setä Saddam hengitti ilmaa!
--> Itse olen tässä aiheessa täysin maalaisjärjen varassa, joten kysytään nyt tyhmiä: miksi ei ole järkevää tislata suolavettä ja sitten lisätä siihen oikea määrä kivennäisaineita, jotta saataisiin juotavaa vettä?
--> ei vedessä mitään kivennäisaineita tarvita..

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ravintola-alalle yritin. Joudun nyt hakeen teinien joukkoon ensi vuonna, en luota enään että pääsen aikuiskoulutukseen.

Tutkimuksen mukaan Kokit ja ammattisotilaat on tyytyväisiä työhön.

Muotihomot oli listassa ekana. Eli kauneussalongin pitäjät.

Vierailija
tiäremiäs
Ravintola-alalle yritin. Joudun nyt hakeen teinien joukkoon ensi vuonna, en luota enään että pääsen aikuiskoulutukseen.

Vähän epäilen tuota ammattisotilainen virkamotivaatiota. 90% kaikista tuntemistani kapiaisista on alle kymmenessä vuodessa leipiintynyt täysin kouluttajan hommiin. Tutkimuksessa tosin saattoi olla mukana myös uraputkiupseereja, joilla motivaatio lienee säilynyt vähän toisella tavalla kuin tuntemillani suoritusportaan varusmieskouluttajilla.

Sain itse viime kuun lopulla tietää päässeni haluamaani oppilaitokseen. Valmistauduin pelkästään pääsykokeisiin noin vuoden verran, ja vaiva ilmeisesti kannatti, sillä kuulemma vain noin kymmensosa kaikista hakijoista pääsi sisään.

Vierailija

Jos et pääse opiskelemaan, etsi itse joku ravintola mihin pääsee oppisopimuksella töihin. Saat luultavasti syödä kaikki tekemäsi pöperöt itse ainakin aluksi, ei tarvii ostaa ruokaa.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
tiäremiäs

Putkimiehistä on pulaa , tosin he pääsevät vain 20 euron tuntipalkkoihin

Vierailija
Petu
tiäremiäs

On jotain asioita joita ei edes tuolla palkalla tahdo loppuelämäänsä tehdä.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
Dark Serenity
Petu
tiäremiäs

Mitä haluasit itse tehdä lopun elämääsi.

Vierailija
Homo Superior
tiäremiäs

Vähän epäilen tuota ammattisotilainen virkamotivaatiota. 90% kaikista tuntemistani kapiaisista on alle kymmenessä vuodessa leipiintynyt täysin kouluttajan hommiin. Tutkimuksessa tosin saattoi olla mukana myös uraputkiupseereja, joilla motivaatio lienee säilynyt vähän toisella tavalla kuin tuntemillani suoritusportaan varusmieskouluttajilla.

Sain itse viime kuun lopulla tietää päässeni haluamaani oppilaitokseen. Valmistauduin pelkästään pääsykokeisiin noin vuoden verran, ja vaiva ilmeisesti kannatti, sillä kuulemma vain noin kymmensosa kaikista hakijoista pääsi sisään.

Minne yritit? Ressuun?

Vierailija

Mitä haluasit itse tehdä lopun elämääsi.

Neuropsykologi, taiteilija.. mutta varmaan minusta tulee sossupummi.

Vierailija
peippo
Minne yritit? Ressuun?

Jos tarkoitat Ressulla sitä Helsinkiläistä lukiota, niin vastaus on ei. Olen jo läpäissyt toisen asteen opintoni.

Aloitan syksyllä siis eräässä fyysisesti haastavassa Kuopiolaisessa pelastusalan oppilaitoksessa.

Vierailija

Sosiaalipummin ammattitutkinto on aika suosittu. Vaihto-oppilaitakin saadaan aika hyvin, ja pysyvyyskin on erinomainen.

Sen saa oppisopimuskoulutuksena. Jatkotutkintokin on mahdollista saada. Eräskin tuttu hyödynsi kotitalousvähennykset, vaikkei ole maksanut veroa viiteen vuoteen. Mutta sai silti. Nero alallaan.

Vierailija
Homo Superior
tiäremiäs

Omiin kokemuksiini perustuen väittäisin, että sotilasammatti on ennenkaikkea kutsumusammatti, johon ei vahingossa (suomessa) tule joutuneeksi. Tämä selittää yleisen tyytyväisyyden. Vaan entäs ne kauneushomot ja kokit?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Otan osaa tiäremiäs. Parempi onni ens kerralla sit!

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat